Hyra häst eller bli medryttare??

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare emmiiiz_92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 852
E

emmiiiz_92

Det är så att jag kanske får hyra en häst i höst och dela den med en annan tjej. Men jag provred en annan häst för nån vecka sen som jag kan får bli medryttare på 2 ggr/vecka. Om jag blir medryttare på den hästen så måste jag rida hela sommaren och jag kanske måste rida själv också. Jag vet inte vad jag ska välja:confused:
För om jag hyr häst så kostar det jättemkt men då kan jag rida tillsammans med mina bästa vänner som också ska hyra häst..
Men om jag tar medryttarhästen så blir priset mkt billigare men då kanske jag får rida själv hela sommaren.
Vad ska man välja?? Vad skulle du gjort??

Sv: Hyra häst eller bli medryttare??

Jag skulle nog bli medryttare. MEn det beror på häst och på hur avtalen lyder. Hur mycket skötsel ska du stå för i de olika fallen?

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 100
Senast: Claraclara
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
666
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 002
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
2 020

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka