"Hyra livmoder"

E

Elemmírë

Ja, som frågan lyder. Hur går man till väga om man så att säga vill "hyra" en livmoder på ett sto för att på så sätt kunna "avla fram sitt eget föl".
Har vetat om folk som gjort det, men undrar hur man går tillväga rent praktiskt.
Nån som har nån idé/erfarenhet?
 
Sv: "Hyra livmoder"

antingen så tar man ju lämpligt sto på foder, eller så gör man en deal med en uppfödare som har ett sto man gillar. Det vanligaste upplägget är väl att du står för alla kostnaderna till dess att fölet är avvant, så är fölet ditt. Blir det inget föl, ja då är det du som betalat i onödan, så den risken måste man vara beredd att ta.
 
Sv: "Hyra livmoder"

tack för svaret!
nu till andra problemet, jag har tänkt mig en korsning. och då funderar man lite på hur en uppfödare skulle ställa sig till det. om man ens vågar fråga;) eller ska man sätta ut annons?
 
Sv: "Hyra livmoder"

Jag funderar på att låna ut mitt stos mage (fast ha kvar henne hos mig) och jag undrar också hur sjutton man får tag på en potentiell köpare. :crazy:

När det gäller korsningar så tycker jag att det är helt okej så länge fölköparen är ärlig med korsningen och idén som ligger bakom korsningen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Freazer
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 858
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 375
Senast: Wille
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp