Hyra lösdrift

literealistisk

Trådstartare
Hej! Jag kollar på lösdrift för mina hästar och har hittat ett ställe. Superfräscht, stor kuperad hage, tillgång till egen box, spolspilta, fri tillgång på hö, nyanlagd ridbana, närhet till litet ridhus, anlagda ridvägar. Man hjälps åt med mockning och vatten. 25 minuter från stor stad, ingen kollektivtrafik. Skulle ni säga att 4 500 kr/häst i månaden känns som ett bra pris?
 
Hej! Jag kollar på lösdrift för mina hästar och har hittat ett ställe. Superfräscht, stor kuperad hage, tillgång till egen box, spolspilta, fri tillgång på hö, nyanlagd ridbana, närhet till litet ridhus, anlagda ridvägar. Man hjälps åt med mockning och vatten. 25 minuter från stor stad, ingen kollektivtrafik. Skulle ni säga att 4 500 kr/häst i månaden känns som ett bra pris?
Tycker inte alls det är dyrt. Hos oss betalar vi 2300 i månaden för samma upplägg. Men är runt dom priserna i det här området. Så tror stallägaren satt priser efter det. Vi är dock inte i närheten av storstad Men ganska stor :)
 
Det beror nog på vad uppstallning kostar i ditt område. Jag betalar 2200 kr/häst (2500 kr från halvårsskiftet) för plats i välskött lösdrift med stora hagar, jättefin skötseldel, 12 kg hö och tillgång till box (ej egen). Vi delar på 3 fodringar/dag, mockning och fylla på vatten. Väldigt lättarbetat! Tillkommer kostnad för ridbana och ridhus (finns på ridavstånd). Stallet ligger 5 km utanför medelstor stad i mellansverige.
 
Tycker det är svårt att veta… Har stått uppstallad en halvmil bort på box innan, nästan samma skick på anläggningen, grovfoder ingick även där, in- och utsläpp, fyra mål mat, dock ingen anlagd ridväg (men bra ridvägar). Det var dock 1300 kr billigare
 
Hej! Jag kollar på lösdrift för mina hästar och har hittat ett ställe. Superfräscht, stor kuperad hage, tillgång till egen box, spolspilta, fri tillgång på hö, nyanlagd ridbana, närhet till litet ridhus, anlagda ridvägar. Man hjälps åt med mockning och vatten. 25 minuter från stor stad, ingen kollektivtrafik. Skulle ni säga att 4 500 kr/häst i månaden känns som ett bra pris?
Jag tyckte att det var dyrt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 797
Senast: Cambrie
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 745
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 162
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp