Hyra ut bilen privat

Wille

Trådstartare
Är det någon här som hyrt ut sin bil privat och vad är erfarenheterna kring det? Funkar det t.ex. om man bor lite off, även om det går buss till där bilen finns?
 
Jag har aldrig hyrt ut men har hyrt privat via appar i perioder när jag varit utan bil. Jag som hyrare har bara haft positiva uppleveser. När jag har småpratat med uthyrare så verkar det som de får räkna med att bilarna får en del smällar då det oftast är unga eller personer med inte så mycket bilvana som hyr. Men uthyraren måste godkänna varje person som vill hyra dens bil i de appar jag använt. Man "besiktar" bilen tillsammans med ägaren innan man hyr och går genom alla tidigare skador. De flesta har varit positivt överassade när jag berättat att jag tidigare haft egen bil. Jag tycker det är en super grej och har funderat på att hyra ut min egna bil. Men jag tror man får räkna med en del skavaker på bilen efter några ggr.
 
Därför att att folk generellt är idioter, kör som idioter och respekterar inte saker som de inte äger. Plus att försäkringsbolaget lär inte vara direkt överlyckliga gällande något sådant.
Ligger väl en del i det tyvärr. Vi körde med sunfleet (numera M) hela sommaren 2019 och jag behandlade bilarna som om de vore mina egna men det är antagligen ganska ovanligt.
 
Ligger väl en del i det tyvärr. Vi körde med sunfleet (numera M) hela sommaren 2019 och jag behandlade bilarna som om de vore mina egna men det är antagligen ganska ovanligt.

Ja, givetvis finns det undantag (jag är superförsiktig när jag haft hyrbil i jobbet!) men i allmänhet är ju folk inte rädda om det som de inte äger. Särbon är skitförbannad på en del av sina kollegor som misshandlar deras utrustning... en del saker de använder är INTE billiga.
 
Skulle inte hyra ut min bil och skulle inte hyra en privat bil heller.
Har en kompis som brukade hyra bil via ett företag med en app. Mycket smidigt!
Var med en gång när min kompis krockade med en sådan bil, företaget stod för alla kostnader, han behövde inte ens stå för självrisk. Den försäkringen är nog svår att få som privatperson.
 

Liknande trådar

  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 008
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Är det någon som har erfarenhet av privat psykiatrisk vård? Min pappas sambo mår dåligt och har 2 självmordsförsök i närtid. Hon...
Svar
1
· Visningar
555
Senast: Bansai
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 461
Senast: Avalbane
·
Fordon Har någon prövat att köpa bil genom Carla? Om jag förstår det hela rätt är det som att köpa bil på postorder? Man har inte möjlighet att...
Svar
9
· Visningar
505
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp