I dag kan hon få chockbeskedet

Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Skojar du :eek: Såg du tex GP hoppningen i Falsterbo, man fick ju skämma ögonen ur sig för hennes skull så illa red hon och sedan hade hon mage att skylla på hästen :mad:
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

skämmas och skämmas....det finns mängder med ekipage runt om i landet som man får skämmas ännu mer för. Tycker inte att hon är katastrof-dålig!
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Men dom har ju iallafall vett nog att inte visa sig på Tv. Hon skämde ut sig helt enkelt fast mest för att hon skyllde allt på hästen.

hörde du inte tv-intervjuaren som skrattade lite föraktfullt i bakgrunden när hon skyllde ifrån sig?? Särskilt när han hade kallat C.Gustavsson självkritiskt för att hon tyckte hon kunde ridit bättre på det där hindret hon rev.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

fio. skrev:
Men dom har ju iallafall vett nog att inte visa sig på Tv. Hon skämde ut sig helt enkelt fast mest för att hon skyllde allt på hästen.

hörde du inte tv-intervjuaren som skrattade lite föraktfullt i bakgrunden när hon skyllde ifrån sig?? Särskilt när han hade kallat C.Gustavsson självkritiskt för att hon tyckte hon kunde ridit bättre på det där hindret hon rev.

Skämma ut sig!
Då är jag nyfiken på vad du anser om H.Lundbäcks ritter?
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Hm...de kommentarerna missade jag nog...lyssnar inte så noga ibland.
Men kan instämma i att lundbäck red lite värre(eller det såg lite mer mysko ut)...fast hästen såg förvisso inte så kontrollerbar ut.
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Alla människor kan ha en dålig dag.
Tror knappast att du alltid rider exemplariskt heller.. :smirk:
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Men hon har inte bara en dålig dag , hon rider ju så rätt ofta. Dessutom brukar inte toppryttarna skylla på sina hästar när dom river som hon ofta gör. Sedan skyllde hon på att hästen var så tittig på vattengraven, tro fan det som hon red, hästen blev ju helt livrädd.

Jag rider långt ifrån exemplariskt men jag skyller inte ifrån mig på hästen iallfall :smirk:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

mimus skrev:
Skämma ut sig!
Då är jag nyfiken på vad du anser om H.Lundbäcks ritter?

:devil: Helena rider mkt speciellt men hon brukar inte skylla ifrån sig på hästen iallfall, Nu när hon utgick med Cool On skyllde hon på att hon var matt och inte hade druckit ordentligt.
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

sluta klaga och gör det själv istället.

alla är ju jätteduktiga ryttare när man
står på marken och kommenterar eliten...

maria gjorde en helt okej runda, hästen
hoppade fint förutom graven, men ni såg
väl själva vilket läge de hamnade i... vad
skulle hon gjort?

vad det gäller helena... känner igen den
typen av häst, det är grymt svårt att få
kontroll på en häst som sätter upp nacken
och släpper bettet på de sättet samtidigt
som den sätter full fart direkt i landningen...
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Hon gjorde ingen helt OK runda och det tror jag knappast hon tycker själv heller för den delen.

Vad som retar mig mest är att hon SKYLLER PÅ HÄSTEN istället för att ta på sig skulden själv vilket dom stora etablerade ryttarna alltid gör. Hon red som en kratta och fick ta konsekvenserna av det. Vad hon skulle ha gjort??, hon hade inte behövt att flaxa med armarna och tyglarna skenande mot vattnet och skrämma livet ur hästen, tro fan att hon hamnar i det läget efteråt.

Angående Cool On så hade inte Piia Pantsu några större problem med att klara av hästen :angel:

Du behöver inte tala om för mig hur det fungerar på elitnivå för det vet jag redan och jag vet oxå att det är extremt få ryttare som skyller på hästen på den nivån oxå :mad:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Helena har som sagt var en speciell stil...men i hennes fall tycker jag mest att hästen verkade riktigt svårriden.
Marias ritt tycker jag nog fortfarande var rätt skaplig....men skyllde hon verkligen på hästen?Jag kan inte minnas vad hon sa efter ritten till tv-sporten.
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Hästen har BLIVIT väldigt svårriden , den var absolut inte sådan när Piia hade den, stark har den varit men väldigt ridbar ändå.

Jodå Maria påstod att hästen tittade på än det ena och än det andra och på kamerateamen mm hela tiden och att det var därför det gick så dåligt, det roliga var ju att hon sa i intervjun tidigare att detta var den bästa tävlingshästen hon hade suttit på , helt fokuserad på hinder och på tävling :angel:
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Gretzer sa att det är inte speciellt lätt för hästen att koncentrera sig när det står så mycket fotografer som smattrar med kameror ute på banan, det har han aldrig sett förut. Så är det aldrig på andra tävlingar. Det tycker jag inte alls är att skylla på hästen utan tvärtom att förklara vad som hände.

Lundbäcks ridstil skulle jag kunna skriva flera trådar om, men då blir jag avstängd. :devil:
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Vi båda verkar ha sett samma intervju!

Jag hörde henne berätta att hon trots att de drog på sig många fel tyckte att hennes relativt unga häst skött sig väldigt bra, men att den pga orutin hade svårt med en stor vattengrav så tidigt på banan och att den tittat på fotograferna tyckte hon inte heller var så märkligt eftersom den tidigare tävlat i sammanhang där det inte brukade finnas särskilt många sådana. Att säga att hon är jättenöjd med hästen är väl inte att skylla ifrån sig :confused:
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Ja det var samma intervju som jag såg. Sedan tycker jag inte det var sån katastof, Marias runda alltså, hon kom galet på vattnet men so what? Det var hon knappast ensam om. Jag tycker inte det är nåt fel på hennes ridning och rundorna på Spender S såg strålande ut. Jag hörde inte en enda gång att hon skyllde på någon häst. :confused:

Lundbäck är det inte heller nåt fel på tycker jag. Hon kanske inte skulle vinna en stilhoppning men hon har en jäkla vilja och lyckas med det hon gör! Att man sedan utgår i en klass avgör knappast ens framtid.
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Jag tror Helena har lite problem med hästmaterialet.
Det jag har sett av henne är hon ingen ryttare av stora mått tillsvida det gäller inverkansridning mm. Hon åker mest ala ponnystuk..


Flera av hennes senaste starter har jag sett henne rida hästar som hon inte riktigt,riktigt klarar av.

De pulla ifrån henne och hon har svårt att hålla ihop dem.

kanske deärför det gått så bra med Mynta. Lite ponnystuk på den lilla märren?
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Vet du...att T om JAG såg detta :D
och jag uppfattade inte som att hon skyllde på hästen , utan hon sa väl att hon litade väl lite för mycket på honom och det tar jag som att hon menade att hon inte var nog koncentrerad..jag tyckte inte att hon skyllde på hästen, om nu det har nån betydelse...fö vat jag inget om ridstilar, huvudsaken är väl att man kommer över hindrena med så få fel som möjligt?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 716
Senast: Rie
·
L
  • Artikel
Dagbok Vet att det här kommer låta taskigt att jag skriver om en person och att man inte ska det. Men jag MÅSTE skriva av mig om det! Och det...
Svar
15
· Visningar
1 656
Senast: Lhas
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 565
Senast: Imna
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp