I ditt skafferi

stjarnhimmel

Trådstartare
Häromdagen när jag städade skafferiet hittade jag en pulversoppa som gick ut 2011. Finns det någon på Buke som slår det? Det antar jag. :meh:
Vad har du hittat för spännade utgångna saker i ditt skafferi?
 
Choklad från 2009. Är överlag så himla dålig på att kolla i det där skafferiet så oftast är prylarna gamla..upptäckter jag när jag kommer på att jag ska använda nått :banghead:
 
Häromdagen när jag städade skafferiet hittade jag en pulversoppa som gick ut 2011. Finns det någon på Buke som slår det? Det antar jag. :meh:
Vad har du hittat för spännade utgångna saker i ditt skafferi?
@catherine hittade precis kaffe från 2008 i sin sons skafferi....

jag rensar mina lager med gämna mellnarum men hittade iaf kryddor med ett bästföredagum på oct-2010 för inte så länge sedan.
 
Vi har glögg som gått ut från 2005, en från 2007 och en pepparkaksglögg från 2011. :) Tror vi har en som vi köpte 2013 också men den hittade jag inget utgångsdatum på.

Fattar inte varför vi köper glögg. Jag hatar glögg.
 
Nu var det visserligen ca 10 år sedan men när mamma städade ur garderoben i pappas "jaktrum" hittade hon pulversoppor från 1985.

Efter en snabb koll hittade jag kryddor från 2011 men kan garanterat hitta något smaskigare om jag letar lite. :angel:
 
Efter att ha läst @Aionee s inlägg så visade det sig att blåbärsglöggen var från 2008 och en hallonglögg från 2012 så den är ju rena ungdomen :D (visste inte att dom var datum märkta)
Undra om dom går att drick eller sälja dyrt på någon "årgångs sida" :idea:
 
Vi har bara bott här sedan 2012 så garanterat inget äldre än så. Men jag rensar rätt ofta så tveksamt om jag kan hitta ens en pulversoppa med datum före 2016.
 
Jag har flyttat runt en del de senaste åren (och lagar typ inte mat :p), så jag har nog inga gamla saker så i mitt skafferi. Däremot, vid den senaste flytten, hittade jag tre oöppnade (ett par faktiskt utgångna) förpackningar kokos.

Jag kan bara inte förstå vad jag tänkt använda all kokos till? Och varför jag sedan inte gjort det - ens någon gång - eftersom samtliga förpackningar var oöppnade? Det lilla kokosmysteriet.
 
Hos mormor hittade vi kaffe som var så gammalt att det var i typ konservburk istället för dagens paket. Hittade även 17 år gammalt mjöl (hon har alltså inte haft mjölbaggar på så länge :confused:) det är väl det jag kommer på spontant :p
 
Jag röjde ut mitt skafferi (eller skåpet jag kallar för skafferi, det är inget "riktigt" skafferi) häromveckan och hittade massor av saker från 2011 och 2012. Somligt slängde jag, mycket blev kvar! Inga baggar eller annat.

Mamma har en sådan där korv med jordgubbssylt i kylen som hon hittade i farmors kyl när hon hade gått bort. Redan då var den skitgammal och farmor dog 2004, men nu kommer jag inte ihåg vilket år den är ifrån. Tidigt nittiotal tror jag. Hon sparar den för att se hur lång tid det tar innan vakuumet släpper / den börjar mögla, så hon har ju inga planer på att äta den ;)

Och jag letade efter någon krydda i en låda med kryddpåsar hos mamma och pappa i julas och hittade grejer från 80-talet. Luktade på ett par och det var inget fel på dem, de luktade inte ens som om de skulle ha tappat smaken.
 

Liknande trådar

Mat Allvetande buke! När jag gick i grundskolan 2001-2011, så serverades på fredagar alltid soppa och mjukt bröd. Det bästa var de fredagar...
Svar
7
· Visningar
631
Senast: cambodia
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 364
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
471
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp