I huvudet på en mördare - sekretess

Monkie

Trådstartare
Sitter och tittar på I huvudet på en mördare, idag handlar det om Peter Mangs. Jag reagerar på att hans gamla psykolog sitter och uttalar sig, om deras kontakt och vad som sagts. Är det verkligen tillåtet att göra det? Oavsett vad patienten sedan begår för brott? Självklart behöver sekretess brytas till polis, men i TV?
 
Det låter ju inte rätt. Kan det vara uppgifter som hittas i utredningar? Eller att det finns samtycke som sagt?
 
Sitter och tittar på I huvudet på en mördare, idag handlar det om Peter Mangs. Jag reagerar på att hans gamla psykolog sitter och uttalar sig, om deras kontakt och vad som sagts. Är det verkligen tillåtet att göra det? Oavsett vad patienten sedan begår för brott? Självklart behöver sekretess brytas till polis, men i TV?
De sa i början av programmet att han gett sitt samtycke :)
 
Känns som att detta inte är lagligt. Dom pratar även om folk som suttit hela sin tid då har dom ju sonat sina brott.
Det är ju inte förtal om dom erkänt men dom som nekat hela tiden dom blir ändå uthängd som han blattenågot, alla vet att han döda henne men han blev frikänd. Vad ger dom laglig rätt att prata om det? Och ja har inte sett någong ansvarig utgivare så är detta rätt? Ursäkta stavning
 
Känns som att detta inte är lagligt. Dom pratar även om folk som suttit hela sin tid då har dom ju sonat sina brott.
Det är ju inte förtal om dom erkänt men dom som nekat hela tiden dom blir ändå uthängd som han blattenågot, alla vet att han döda henne men han blev frikänd. Vad ger dom laglig rätt att prata om det? Och ja har inte sett någong ansvarig utgivare så är detta rätt? Ursäkta stavning
Halvt OT; förtal eller ej har litet eller inget att göra med om någon erkänt eller ej.
 
Känns som att detta inte är lagligt. Dom pratar även om folk som suttit hela sin tid då har dom ju sonat sina brott.
Det är ju inte förtal om dom erkänt men dom som nekat hela tiden dom blir ändå uthängd som han blattenågot, alla vet att han döda henne men han blev frikänd. Vad ger dom laglig rätt att prata om det? Och ja har inte sett någong ansvarig utgivare så är detta rätt? Ursäkta stavning
Man får väl prata om vad man vill, eller hur menar du? Det är ju inte förtal om man har belägg för det man säger.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 791
Senast: skiesabove
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 183
Senast: Smoothi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp