I morgon fortsätter min hästmardröm

Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Jag håller med dig om att storleken har betydelse när det gäller hästar!
Jag är lång, 179cm i strumplästen. Min kompis är ännu längre, 184cm. Så hon och jag är ju sådana som måste ha halvblod som är runt 170cm, och ett halvblod kan ju aldrig bli för stor (hög) till kompisen och mig.

Men!
I nuläget har kompisen en bruksnordis, och både jag och kompisen ser inte stora ut och känner oss inte stora på hennes 155cm höga nordis! Skulle kompisen eller jag ha ett halvblod på 155cm skulle det ju inte funka! Nu är hennes nordis välriden, fin och jättesnäll (tävlar dressyr bland annat), men de gånger han lägger sig i handen eller stretar emot på något sätt, då j-ar är det krafter att hålla i! :crazy:

Ett kallblod är "mycket häst" trots inte så många cm i manken! Tex så har hennes 155cm höga häst och min 170cm höga häst samma täckesstorlek! Det min häst kräver på höjden kräver hennes häst på bredden!
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Vad jag lärt mig genom åren, det är att antingen har hästen ont när den håller på med sådana saker, eller också har den kommit på ett för den lätt sätt att slippa arbeta!

Så det är ju stor chans att din häst kommit på ett sätt han tycker är ett lätt och lämpligt sätt att bara avsluta ett arbetspass när han inte vill vara med längre!

Hoppas allafall att du hittar någon som får ordning på pållen! :laugh:
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Kl
Jag satt och läste tillbaks i tråden och hua urk att jag inte tog livet av mig under trådens gång som flera av er lätt. Fy fan för hackan-det på en deprimerad människa!

Vad hände sen?
det är nästan nio månader som jag skrev tråden och mycket har hänt.
bara några veckor efter att tråden skrevs fick jag ett nytt jobb, A hade jag kvar till i börjar av sommaren då började hans nya liv med någon som fäller en tår av lycka när den tittar ut över hagen på sin allra vackraste A! A rids och inkörningen har börjat och än så länge är A en lycklig och mycket harmonisk häst.
Tack vare pengarna jag fick för A kunde jag betala av en del skulder men främst köpa en ny häst som jag trivs med. Jag upptäckte under vårvintern att jag är en hejjare på poker och tack vare två jobb och pokerna är jag skuldfri strax jag ska bara gå med de sista lapparna till till fogden så fort jobbet tillåter.

Slutet gått allting gått Både för mig och A.
 
Sv: I morgon fortsätter min hästmardröm

Kl
Jag satt och läste tillbaks i tråden och hua urk att jag inte tog livet av mig under trådens gång som flera av er lätt. Fy fan för hackan-det på en deprimerad människa!

Vad hände sen?
det är nästan nio månader som jag skrev tråden och mycket har hänt.
bara några veckor efter att tråden skrevs fick jag ett nytt jobb, A hade jag kvar till i börjar av sommaren då började hans nya liv med någon som fäller en tår av lycka när den tittar ut över hagen på sin allra vackraste A! A rids och inkörningen har börjat och än så länge är A en lycklig och mycket harmonisk häst.
Tack vare pengarna jag fick för A kunde jag betala av en del skulder men främst köpa en ny häst som jag trivs med. Jag upptäckte under vårvintern att jag är en hejjare på poker och tack vare två jobb och pokerna är jag skuldfri strax jag ska bara gå med de sista lapparna till till fogden så fort jobbet tillåter.

Slutet gått allting gått Både för mig och A.

Jag vill ge dig en stor grattiskram :banana: för att det ordnade upp sig för dig och A. Det är ju underbart att du snart är skuldfri ochatt A har det bra hos nya ägaren. Stor kram! :bump:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
619
Senast: yamyam
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
821
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 824
Senast: Solstig
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp