I morgon fyller jag år

och jag har bestämt mig för att ge mig själv en ponny i födelsedagspresent! :o

Fråga mig inte VAR jag ska hitta den (Hästnet verkar mest fullt av tävlingsponnyer, jag känner typ inte en människa som håller på med ponny och så var det Corona då), men jag har slutligen vågat erkänna det för mig själv: jag VILL verkligen ha en ponny. Och det finns egentligen inget som talar emot det. Det är ändå dags att titta på en andra häst. Jag har råd. Jag har tid. Jag är 1,62 och även om jag kanske väger mer än vad jag skulle önska så tror jag ändå inte att en ponny med god fysik lär kapsejsa under mig (eller jo ibland tror jag det men det är nog bara hjärnspöken). Och nu har jag berättat det för min mamma också så nu är det på riktigt :angel:

Jag har förvisso inte ridit ponny på femton år så fråga mig inte riktigt varifrån den här viljan att downsizea kommer ;)Men någonstans inombords känner jag ändå att nästa häst, den ska inte vara storleken mindre än den förra. Inte för att hon är så stor, men för att jag kommer på mig själv med att titta på ponnyryttarna i stallet och tycka att det ser så himla mysigt ut.

Så. Plötsligt googlar jag efter uppfödare och försöker komma på var man hittar rätt sorts ponnyer och ponnyfolk, trots att det är läskigt som tusan så känns det ändå ganska rätt. Men tänk vad härligt det hade varit om man bara hade kunnat trolla fram rätt häst, inte sant? Att leta häst förra gången var svårt nog, och jag hyser egentligen inga förhoppningar om att det ska bli mycket lättare den här gången. Att hitta rätt häst ÄR ändå lite som att hitta personen man ska gifta sig med - och jag har ju redan en stor kärlek här i livet i min storhäst, så lite fundersam är jag till hur det kommer att kännas att leta efter en till.
 

Grattis på födelsedagen! 🌷🍾

Men är det verkligen så svårt att köpa ponny? Tycker att hela hästnet är fullt.
Det är nog mera jag som tycker att hela beslutsprocessen och annonser är stressigt ;) Jag tycker det känns lite som när man söker jobb.
 
Grattis!
Klart du ska ha en ponny! Vad letar du efter? Storlek? Utbildning osv...
Från tanke till köp gick det två dagar för mig, igår köpte jag spontant mig en liten ponny 😍
En allroundcob, tänkte jag! D-ponny som jag i förlängningen kan göra allt med. Behöver väl inte vara superhögt utbildad utan viktigare att den är trevlig i huvudet. Så grundriden.

Hahaha ja ibland så är det bara meant to be 😉 vad är det för ponny du köpt?
 
Grattis på födelsedagen! och lycka till i ponnysöket. Det var nästan det roligast med att köpa häst... att kolla alla annonser. Först ville man bara ha alla... och sen började man sortera och såg, vad som var bra och mindre bra, tills den dag den vackra vita landade i sin hallonröda box. :D och gav mig 12 fantastiska år.
 
En allroundcob, tänkte jag! D-ponny som jag i förlängningen kan göra allt med. Behöver väl inte vara superhögt utbildad utan viktigare att den är trevlig i huvudet. Så grundriden.

Hahaha ja ibland så är det bara meant to be 😉 vad är det för ponny du köpt?

Cobbar är ju bara 😍
Bor du söderut i landet hade Ollies superfina cobbar förr, vet inte om de är verksamma fortfarande?
Finns ju en del grupper på Facebook att gå med i och där söka efter en.

En 3-årig russhingst. Har ju aldrig haft en sån så det var dags nu 🤷🏼‍♀️😂
 
Grattis på födelsedagen! och lycka till i ponnysöket. Det var nästan det roligast med att köpa häst... att kolla alla annonser. Först ville man bara ha alla... och sen började man sortera och såg, vad som var bra och mindre bra, tills den dag den vackra vita landade i sin hallonröda box. :D och gav mig 12 fantastiska år.
Nej fyyy jag hatar att kolla annonser när jag faktiskt ska köpa haha! Annars går det nog så bra men när det gäller att fundera ut vad som faktiskt faktiskt ska få flytta hem, då kommer obeslutsamheten farande ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
1 772
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: linlar1
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
955
Senast: bettysmatte
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 967
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp