I stället för chips/popcorn

vinkelina

Trådstartare
Dagens största i-landsproblem jag vet

Brukar alltid äta nått salt på fredagar som typ chips eller popcorn. MEN nu var jag och drog ut två visdomständer i tisdags och idag har stygnen släppt (så har i stället ett stort hål. Kollat hos tandläkare men finns inget att göra mer än att rengöra)

Så klart är jag extremt saltsugen. Men fattar ju att de inte är smart att äta, kan ju inte ens tugga annat än mjukt bröd.

Tips på nått kul man kunde mumsa på. Är inte en godsmänniska. Någon chokladbit är ok (typ 3-4) men inte mer
 
Dagens största i-landsproblem jag vet

Brukar alltid äta nått salt på fredagar som typ chips eller popcorn. MEN nu var jag och drog ut två visdomständer i tisdags och idag har stygnen släppt (så har i stället ett stort hål. Kollat hos tandläkare men finns inget att göra mer än att rengöra)

Så klart är jag extremt saltsugen. Men fattar ju att de inte är smart att äta, kan ju inte ens tugga annat än mjukt bröd.

Tips på nått kul man kunde mumsa på. Är inte en godsmänniska. Någon chokladbit är ok (typ 3-4) men inte mer
Glass med salt kolasås/lakritssås kanske kan vara något.
Ostbågar eller liknande har fungerat för mig när jag spänt tandställningen, men då har det varit till att krossa ostbågen i gomtaket med tungan typ :p
 
Ostbågar? Dom kan man ju "smälta" på tungan. Iofs kan dom ju kladda en del och fastna i gommen. Annars typ ostrbricka? Utan kex då dvs.
 
Eftersom jag är en sådan som kan äta Boursin-ost med sked direkt ur paketet hade jag köpt hem en sådan! Det förutsätter dock att man har en viss vitlökstolerans, för att inte tala om de i din omgivning :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förra veckan på tisdag drog jag ut två visdomständer på höger sida. En som kom lätt på 30s och en som de fick hålla på och borra sönder...
2
Svar
21
· Visningar
6 227
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp