I stallet syns skillnaden mellan fattig och rik

Och de otrevliga klassklyftorna försvinner som genom ett trollslag av att det dyker upp stora arv från ingenstans.
Sen fanns inte längre några fattiga barn och så levde de lyckliga i alla sina dagar. Eller?
 
Vänd på frågan, var, är det inte skillnad mellan rik o fattig? Den som inga resurser har, står oftast med få valmöjligheter och ofta är de dyrare än de möjligheter den med resurser har.. så är det, och så kommer det alltid att vara
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 266
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 689
Senast: Gotthard
·
  • Artikel
Dagbok Idag vill jag skriva av mig om massa olika tankar som jag har. Så kanske blir jätte rörigt och konstigt och ni inte fattar nånting alls...
91 92 93
Svar
1 840
· Visningar
80 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp