Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

i väntan på analys

höstmåne

Trådstartare
har ju en unghäst hemma, 1 ½ år, och vill att han ska få en bra foderstat.
förra året räknade vi ihop vad han behövde och sånt mycket noga. problemet är att vi inte har fått analysen från bonden än. det är samma bonde som förra året = samma åkrar men självklart andra värden idag? vad göra? har jag nåt val? fortsätta enligt den gamla foderstaten?
/nanna

Är analysen skickad? Då är det max 2 veckors väntan och den tiden kan du fodra med ögat, dvs är han i bra hull av det han får nu - fortsätt med det.

men ring bonden och se till att få analysen pronto och vrångar han så analysera själv, du har svar inom två veckor då. Glöm INTE att ta analys avseende mineraler.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6479 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Foder&Strö Har en 17 åring i stallet som jag snart blir galen på! Räknar och räknar och räknar foderstat men inget passar. VAD är det jag missar i...
2
Svar
21
· Visningar
2 047
Foder&Strö Hej alla duktiga här.. Är lite villrådig och tvekade för att skriva detta då det känns så självklart med analys av sitt hö att det känns...
Svar
7
· Visningar
874
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
821
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
2 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Smörja mulen med?
  • Veka kotor och x bent

Omröstningar