I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man läser överenskommelsen så är det uppenbart att ingen agerar ”stödhjul”. Både C och L får igenom JÄTTEMYCKET av sin politik. S är den som får släppa mest.
Nej man får inte genom jättemycket av sin politik det har gjorts en överenskommelse men vad den sedan i slutändan innebär rent praktiskt vet man inte än. Stödjer man regeringen så stödjer man regeringen och det är då gjort.
 
Har du läst överenskommelsen?
Den är väldigt detaljerad i sakfrågor inkl när saker ska ske.
Jag är övertygad om att mycket i slutändan kommer käbblas bort för vilka blir förlorarna om man inte är så bra på att få genom överenskommelsen? Inte S iaf. S har ungefär allt att tjäna på att vara ganska dåliga på att genomföra det eftersom det 1. är mot deras politik (dvs deras väljare blir mer nöjda om de är sämre på att göra det) 2. C och L väljare kommer känna sig väldigt svikna av sitt parti om det i slutändan inte blir så bra.
 
Jag är övertygad om att mycket i slutändan kommer käbblas bort för vilka blir förlorarna om man inte är så bra på att få genom överenskommelsen? Inte S iaf. S har ungefär allt att tjäna på att vara ganska dåliga på att genomföra det eftersom det 1. är mot deras politik (dvs deras väljare blir mer nöjda om de är sämre på att göra det) 2. C och L väljare kommer känna sig väldigt svikna av sitt parti om det i slutändan inte blir så bra.
I överenskommelsen står det att den gäller 1 år i taget. S vinner ju inte på att tappa sitt stöd mitt under mandatperioden.
 
Jag är övertygad om att mycket i slutändan kommer käbblas bort för vilka blir förlorarna om man inte är så bra på att få genom överenskommelsen? Inte S iaf. S har ungefär allt att tjäna på att vara ganska dåliga på att genomföra det eftersom det 1. är mot deras politik (dvs deras väljare blir mer nöjda om de är sämre på att göra det) 2. C och L väljare kommer känna sig väldigt svikna av sitt parti om det i slutändan inte blir så bra.
Då lär det ju gå åt helvete med regeringens budget, C och L lär ju inte bara acceptera och fortsätta stödja?
 
Jag är övertygad om att mycket i slutändan kommer käbblas bort för vilka blir förlorarna om man inte är så bra på att få genom överenskommelsen? Inte S iaf. S har ungefär allt att tjäna på att vara ganska dåliga på att genomföra det eftersom det 1. är mot deras politik (dvs deras väljare blir mer nöjda om de är sämre på att göra det) 2. C och L väljare kommer känna sig väldigt svikna av sitt parti om det i slutändan inte blir så bra.

S kommer behöva stöd för att få igenom budgeten, det blir C och Ls garanti för en liberal reformpolitik. Får de inte igenom vad de kommit överens om kan de fälla budgeten. Om det händer blir det regeringskris och det tjänar inte S något på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 912
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 899
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 579
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp