I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte superförtjust över att S kommer dra mer åt höger i det här samarbetet men jag är väldigt nöjd ändå pga vad alternativen varit. Tror detta har potential att bli ganska bra faktiskt.

Håller med. Inte superglad över alla eftergifter men tänker vara försiktigt positiv till en början iaf.
 
Jag tror ändå att det här kan bli bra! Jag gillar inte allt med det, men det känns helt klart okej!
Tycker dock att det är ganska obehagligt med allt hat mot Annie, inte minst från medelålders män med höger/SD sympatier. Olustigt, minst sagt. Jag röstade inte på C, jag känner inte Annie, jag håller inte med om allt hon säger på långa vägar, men nä alltså blir ändå rätt illa berörd. Det är ngt med som skaver med att hon är en kvinna i maktposition. Många, inte minst män har klara problem med det, olustigt när det blottar sig så tydligt tycker jag. Det får en ju att inse att det finns mycket kvar att jobba på.
 
Jag tror ändå att det här kan bli bra! Jag gillar inte allt med det, men det känns helt klart okej!
Tycker dock att det är ganska obehagligt med allt hat mot Annie, inte minst från medelålders män med höger/SD sympatier. Olustigt, minst sagt. Jag röstade inte på C, jag känner inte Annie, jag håller inte med om allt hon säger på långa vägar, men nä alltså blir ändå rätt illa berörd. Det är ngt med som skaver med att hon är en kvinna i maktposition. Många, inte minst män har klara problem med det, olustigt när det blottar sig så tydligt tycker jag. Det får en ju att inse att det finns mycket kvar att jobba på.

Exakt. Vidrigt att se allt hat som bara väller fram nu. Håller inte med Annie på särskilt många frågor men det som sker nu är bara misogynt jävla dravel.
 
Jag tror ändå att det här kan bli bra! Jag gillar inte allt med det, men det känns helt klart okej!
Tycker dock att det är ganska obehagligt med allt hat mot Annie, inte minst från medelålders män med höger/SD sympatier. Olustigt, minst sagt. Jag röstade inte på C, jag känner inte Annie, jag håller inte med om allt hon säger på långa vägar, men nä alltså blir ändå rätt illa berörd. Det är ngt med som skaver med att hon är en kvinna i maktposition. Många, inte minst män har klara problem med det, olustigt när det blottar sig så tydligt tycker jag. Det får en ju att inse att det finns mycket kvar att jobba på.
Det hade varit intressant att veta om drevet hade varit lika tufft om det varit en man som partiledare i C...
Sen är det ju också märkligt, tycker jag, att partiledarna får ta all kritik. Det är ju inte direkt så att någon av partiledarna ensamma har kommit fram till den här överenskommelsen....
 
Fortsätter på min fundering...
I mitt facebookflöde är det många som skriker att Annie är maktgalen.
Jag undrar mest bara vilken partiledare som INTE vill ha makt? I min värld är det självklart att en ledare för ett politiskt parti gör allt hen kan för att få igenom så mycket som möjligt av partiets politik och ideologi... Annars vore det väl en rätt dålig partiledare!
 
Jag tror ändå att det här kan bli bra! Jag gillar inte allt med det, men det känns helt klart okej!
Tycker dock att det är ganska obehagligt med allt hat mot Annie, inte minst från medelålders män med höger/SD sympatier. Olustigt, minst sagt. Jag röstade inte på C, jag känner inte Annie, jag håller inte med om allt hon säger på långa vägar, men nä alltså blir ändå rätt illa berörd. Det är ngt med som skaver med att hon är en kvinna i maktposition. Många, inte minst män har klara problem med det, olustigt när det blottar sig så tydligt tycker jag. Det får en ju att inse att det finns mycket kvar att jobba på.

Håller helt med. Hon har ju varit en stenhård och konsekvent förhandlare. Jag förstår inte alls kritiken mot att hon (eller snarare partiet) inte släppte fram Löfven i förra omröstningen. Oavsett om man håller med om hennes politik eller inte så kan man väl se att det hade varit korkat att släppa fram en regering som för en politik man inte håller med om när chanserna att få igenom mycket mer är mer än goda.

Hade hon varit man hade hon nog till och med åtnjutit respekt.
 
Fortsätter på min fundering...
I mitt facebookflöde är det många som skriker att Annie är maktgalen.
Jag undrar mest bara vilken partiledare som INTE vill ha makt? I min värld är det självklart att en ledare för ett politiskt parti gör allt hen kan för att få igenom så mycket som möjligt av partiets politik och ideologi... Annars vore det väl en rätt dålig partiledare!
Hon är "maktgalen" för att inte SD fick vara med och leka.
 
Exakt. Vidrigt att se allt hat som bara väller fram nu. Håller inte med Annie på särskilt många frågor men det som sker nu är bara misogynt jävla dravel.

Jag har inte läst så mkt.
Men jag tror absolut inte det har något att göra med att hon är kvinna.
Utan pga att hon svikit alliansen. Vad får dig att tro att hatet har med hennes kön att göra?
En man hade nog fått lika mkt hat.

Förövrigt tycker jag hon löst det rätt bra med tanke på förutsättningarna.
Även om jag vart besviken till en början, inte min drömkonstellation. Men är nöjd att framförallt V och även SD inte får makt.
 
Jag har inte läst så mkt.
Men jag tror absolut inte det har något att göra med att hon är kvinna.
Utan pga att hon svikit alliansen. Vad får dig att tro att hatet har med hennes kön att göra?
En man hade nog fått lika mkt hat.

Förövrigt tycker jag hon löst det rätt bra med tanke på förutsättningarna.
Även om jag vart besviken till en början, inte min drömkonstellation. Men är nöjd att framförallt V och även SD inte får makt.
Hur mycket hat har Björklund fått?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 912
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 891
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 579
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp