I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kanske blir bra synd bara att Lööf är med vore bättre med sd

Ja, visst vore det bättre med lite mer hat, misogyni, främlingsfientlighet, isolationism, nationalism, rasism och ignorans. Vilken vettig människa kan vara emot det? Sverige BEHÖVER verkligen ett steg i alla de riktningarna.

Kudos Lööf för att hålla fast vid sina starka löften om att inte släppa SD till inflytande.
 
Nu har jag tittat på överenskommelsen. Jag slår inte klackarna i taket, direkt. Kanske kan det inte bli bättre än så här under omständigheterna. Men det är en väldigt urvattnad socialdemokrati vi nu får vänja oss vid.
 
Nu har jag tittat på överenskommelsen. Jag slår inte klackarna i taket, direkt. Kanske kan det inte bli bättre än så här under omständigheterna. Men det är en väldigt urvattnad socialdemokrati vi nu får vänja oss vid.

Till och med en socialliberal väljare blir lite besviken på plottriga mer nyliberala reformer (liberal populism av den tråkiga sorten) som föreslås och avsaknaden av feminism, migrationspolitik och att inte V får vara med och angripa problemet med kapitalkoncentrationen. Inga klackar i taket, men klackarna ligger ändå lite nära till hands eftersom det i ren Trump-förhandlingsanda vankades en konservativ regering med SD-inflytande i andra vågskålen.

Där Trumpförhandling avser att man i en förhandling om ersättning för sin Lamborghini först blir "erbjuden" att bli skjuten med kärnvapen och sedan får en Dumlekola och blir extremt nöjd med att få Dumlekolan för att man slapp bli ihjälskjuten.
 
Senast ändrad:
Jag är inte superförtjust över att S kommer dra mer åt höger i det här samarbetet men jag är väldigt nöjd ändå pga vad alternativen varit. Tror detta har potential att bli ganska bra faktiskt.


Kommer S gå med på att urvattna anställningstrygghet och kollektivavtal (ex. nystartsjobb till företag utan kollektivavtal :devil: ) så kommer jag aldrig rösta på de igen, ever.

Vårat fack sa " Rösta på S, de ser till att fackligt arbete får genomslag" och utan fackens stöd, vad hade S varit? Och nu vänder man facken ryggen.
 
Kommer S gå med på att urvattna anställningstrygghet och kollektivavtal (ex. nystartsjobb till företag utan kollektivavtal :devil: ) så kommer jag aldrig rösta på de igen, ever.

Vårat fack sa " Rösta på S, de ser till att fackligt arbete får genomslag" och utan fackens stöd, vad hade S varit? Och nu vänder man facken ryggen.
Du behöver inte vara orolig, Löfven kan spelet. Läser man igenom punkterna som hon presenterar så innehåller nästan varje punkt ordet utredning. Så som Fälldin sade en gång i tiden, en ska inte sälja skinnet innan björnen är skjuten.
 
Till och med en socialliberal väljare blir lite besviken på plottriga mer nyliberala reformer (liberal populism av den tråkiga sorten) som föreslås och avsaknaden av feminism, migrationspolitik och att inte V får vara med och angripa problemet med kapitalkoncentrationen. Inga klackar i taket, men klackarna ligger ändå lite nära till hands eftersom det i ren Trump-förhandlingsanda vankades en konservativ regering med SD-inflytande i andra vågskålen.

Där Trumpförhandling avser att man i en förhandling om ersättning för sin Lamborghini först blir "erbjuden" att bli skjuten med kärnvapen och sedan får en Dumlekola och blir extremt nöjd med att få Dumlekolan för att man slapp bli ihjälskjuten.
När de olika utredningarna blir klara, så närmar sig ju nästa val. Har vi då gått in i den förutspådda lågkonjunkturen med den polarisering och det missnöje den kan komma att skapa....så kan det valet bli betydligt mer än en fotnot i historien.
 
Efter att ha läst lite mer tror jag hatet mot Annie är att hon vill mildra integrationspolitiken. Så förmodligen mkt hat från SD:are...

Jag har läst fruktansvärt mycket hat på min twitter senaste dagarna. Då menar jag alltså just hat och inte kritik. Kan säga att det kommer från bra många andra än just SDar och vedervärdigt är vad det är.

Går inte att blunda för det faktum att det, som någon nämnde, uppenbarligen skaver i folks ögon att hon är en kvinna med mycket inflytande.
 
KDs beskrivning av C som quisling är barockt idiotisk. C har varit tydliga med att de aldrig kommer att medverka till att ge SD inflytande och hållt fast vid det in i kaklet. De har inte förrått någon såklart, bara för att de inte fick mandat för exakt det de allra helst önskade innan valet.

Och KD har rätt i att det finns tydliga skillnader - det finns bara vissa partier som är beredda att ta stöd av rasister för att regera. Det tar vi med oss till nästa gång det är dags att välja. Vissa kan man lita på, andra är beredda att släppa till och med grundläggande värderingar om människors lika värde för att få regera.
 
KDs beskrivning av C som quisling är barockt idiotisk. C har varit tydliga med att de aldrig kommer att medverka till att ge SD inflytande och hållt fast vid det in i kaklet. De har inte förrått någon såklart, bara för att de inte fick mandat för exakt det de allra helst önskade innan valet.

Och KD har rätt i att det finns tydliga skillnader - det finns bara vissa partier som är beredda att ta stöd av rasister för att regera. Det tar vi med oss till nästa gång det är dags att välja. Vissa kan man lita på, andra är beredda att släppa till och med grundläggande värderingar om människors lika värde för att få regera.

https://www.expressen.se/kultur/jen...=social_sharing&utm_source=facebook&social=fb
 
Jag har läst fruktansvärt mycket hat på min twitter senaste dagarna. Då menar jag alltså just hat och inte kritik. Kan säga att det kommer från bra många andra än just SDar och vedervärdigt är vad det är.

Går inte att blunda för det faktum att det, som någon nämnde, uppenbarligen skaver i folks ögon att hon är en kvinna med mycket inflytande.

Ja, om du har rätt är det ju skrämmande att vi inte har kommit längre än så...

I Tyskland har ju tex Angela Merkel varit världens mäktigaste kvinna länge.
 
KDs beskrivning av C som quisling är barockt idiotisk. C har varit tydliga med att de aldrig kommer att medverka till att ge SD inflytande och hållt fast vid det in i kaklet. De har inte förrått någon såklart, bara för att de inte fick mandat för exakt det de allra helst önskade innan valet.

Och KD har rätt i att det finns tydliga skillnader - det finns bara vissa partier som är beredda att ta stöd av rasister för att regera. Det tar vi med oss till nästa gång det är dags att välja. Vissa kan man lita på, andra är beredda att släppa till och med grundläggande värderingar om människors lika värde för att få regera.
C gör vad mittenpartier i alla tider gjort, byter fot. Annie har agerat skickligt, hon har gett partiet mer inflytande än de % hon har i mandat. L riskerar att gå sönder i sammanhanget. Vinnarna är S och SD. Kanske inte idag, men till nästa val. För vad ska mitten då profilera sig med? mellanmjölk?
Det mest logiska hade väl varit att agera så som man gjort i många kommuner, satt sig ner och tittat på vilka frågor man kan samarbeta över, oberoende parti och sedan börjat driva real politik. För hur många av SD;s och V;s förslag har man inte sminkat om och sedan introducerat som egna de senaste 10 åren?
 
KDs beskrivning av C som quisling är barockt idiotisk. C har varit tydliga med att de aldrig kommer att medverka till att ge SD inflytande och hållt fast vid det in i kaklet. De har inte förrått någon såklart, bara för att de inte fick mandat för exakt det de allra helst önskade innan valet.

Och KD har rätt i att det finns tydliga skillnader - det finns bara vissa partier som är beredda att ta stöd av rasister för att regera. Det tar vi med oss till nästa gång det är dags att välja. Vissa kan man lita på, andra är beredda att släppa till och med grundläggande värderingar om människors lika värde för att få regera.

Precis!
Inte för att jag gråter över det, men M och KD försatte deras största - egentligen enda - chans att få igenom en alliansregering när de kategoriskt sade nej till att pröva alliansen+mp. Det är så dags nu att klaga!
 
Precis!
Inte för att jag gråter över det, men M och KD försatte deras största - egentligen enda - chans att få igenom en alliansregering när de kategoriskt sade nej till att pröva alliansen+mp. Det är så dags nu att klaga!
Sa M och KD nej till det? Jag har nog missat det (eller så har jag dåligt minne). Minns bara att MP sa nej till alliansen?

Tillägg: sen hade det ju inte räckt ändå även om MP var med?
 
Sa M och KD nej till det? Jag har nog missat det (eller så har jag dåligt minne). Minns bara att MP sa nej till alliansen?

Tillägg: sen hade det ju inte räckt ändå även om MP var med?

Det M och KD framförallt stoppade var att Lööf skulle få sondera med fokus på Alliansen och mp.

När hon senare fick sondera, men utan att det skulle leda fram till statsministeromröstning, så sade mp nej till en UK-ledd alliansregering men ja till en Lööf-ledd dito. Men M och KD sade, uppfattade jag, nej till båda varianterna.
 
Inför omröstning om det här förslaget. Best case scenario, om man vill att förslaget går igenom, är väl att l röstar för, v lägger ner sin röst, c röstar för (liksom givetvis s+mp).

Men vad tror ni att l respektive v gör?

Den blåbruna klanen röstar mot.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 912
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 899
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 579
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp