I väntans tider!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Orzon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 841
O

Orzon

Nu är det bara drygt en vecka kvar till planerad valpning.
Men det ser ut som om hon ska valpa vilken sekund som helst!
Hon är rund som en boll och magen är i vägen hela tiden.
:love:

Hur vanligt är det att valparna kommer tidigare än planerat?
Kan man se på magen eller så om det närmar sej?

:bow: snart! :bow:

Sv: I väntans tider!

Valparna kan komma mellan 58:e och 63:e dygnet. Våra tikar brukar valpa på 59:e eller 60:e. Kommer dom tidigare än 58:e klarar de sig nästan aldrig.
Tempa hunden från ungefär en vecka innan, ofta är den lite högre när de ska ha valpar men så går den ner och sedan upp igen. Bra och göra det morgon och kväll för att ha riktig koll. Från temperatursänkningen är det max ett dygn kvar tills tiken valpar.

Lycka till med bebisarna!

1000 tack för ett väldigt bra svar. :bow:

Lisa och tjocka Colan ;)

Hej vi går oxå i väntans tider, min tik är på dag 61 i dag tempen är på 38 så än syns inga tecken till förlossning......tror hon får 2-3 st. för hon är inte så rund. :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 258
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 017
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 190
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 016
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Tratt och vattenskål