Ibland bliré så tokigt...

Cita

Trådstartare
:eek: Letade sele till min Am miniatyr och istället trilla jag över jordens fynd till welshen istället som inte alls skulle ha en sele :D
Men skulle behöva era åsikter om passformen. Tycker allt ser bra ut förutom bakselen, tror jag behöver lite längre remmar så den kommer längre ner, eller? :laugh:
Sen fundera jag på om man ska ha remmarna i kors bak eller inte, fick inte riktigt till det?
Sen va ju huvudlaget hyffsat svårt att få bra med skygglapparna ;) men ska försöka få till det å det ser bättre ut.

Så vad tycker ni?

33171314.jpg


33171312.jpg


33171318.jpg
 
Sv: Ibland bliré så tokigt...

Tycker det ser jättefint ut! Kul när man kan göra fina fynd :). Men du kan nog höja bröstan något hål, den ser ut att sitta lite lågt och den främre ländremmen på bakselen kan du höja lite och den bakre kan du sänka något hål (om det går). Ländremmarna ska inte ligga i kors, det brukar finnas speciella spår i ryggstycket som de ska träs igenom.
Vilken storlek är det på selen? Hur stor är din ponny?
 
Sv: Ibland bliré så tokigt...

kan ta lite nya bilder sen :laugh: höja bröstan lite.
Den främre remmen kan jag höja, men den bakre remmen går inte länga mer på bakselen. Men då får jag helt enkelt skaffa en längre :D
Det är storlek shettis, ponnyn är en welsh på ca 1.20cm. Måste vara stora i storlekarna:confused: för den måste ju bli gigantiskt till en normalstor shettis :p
 
Sv: Ibland bliré så tokigt...

Bettet ser för långt ut. Bröstan ska höjas som du sa, i drag kommer den hamna längre ner. Svanskappan är för kort, hade den varit längre hade du kunnat ha bakseleremmarna längre bak.

Storlek shetland brukar passa upp till ca 120.
 
Sv: Ibland bliré så tokigt...

Jag tycker selar är stora i storlekarna, vilket inte gör det lättare att hitta till de minsta :p Min mini-shettis har strl mini mini om jag skulle köpa en. Nu körs han med globus falabella sele som jag hade hoppats på skulle passa Ove men tji fick jag :p
 
Sv: Ibland bliré så tokigt...

Bettet ser för långt ut. Bröstan ska höjas som du sa, i drag kommer den hamna längre ner. Svanskappan är för kort, hade den varit längre hade du kunnat ha bakseleremmarna längre bak.

Storlek shetland brukar passa upp till ca 120.


Fast det ser ut som om hon har massa hål kvar i svanskappan så det är bara att länga den ju :idea:
 
Sv: Ibland bliré så tokigt...

Bettet ser för långt ut. Bröstan ska höjas som du sa, i drag kommer den hamna längre ner. Svanskappan är för kort, hade den varit längre hade du kunnat ha bakseleremmarna längre bak.

Storlek shetland brukar passa upp till ca 120.

Är lite nyfiken nu, på storhäst ska man ju få en hand ungefär i mellan högsta punkten och bakselen sas. Hur mkt behövs det på ponny? Känns kanske lite väl stort med en handsbredd på ponny med? Eller det är kanske samma?

Körde på gymnasiet sist och då var det bara storhäst :)
 
Sv: Ibland bliré så tokigt...

:Dbettet är inte hennes, slängde på det lite snabbt för att kunna prova huvudlaget.
svanskappan är intsälld på minsta så kan länga massor :laugh:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 902
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 341
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 181
Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
25 579
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp