Bukefalos 28 år!

Ibland får man skryta lite.

YorkWann

Trådstartare
När jag skaffade min setterkille, undrade jag de första veckorna vad fan jag gett mig in på :crazy:

En 6 månader unghund, som blivit lämnad i en lägenhet i Göteborg 11 timmar om dagen, sen han var 12-13 veckor.

Otrolig separationsångest, gick inte att ha själv, halv hjärna och åtta ben (det har han iofs ganska mycket fortfarande) Han lugnade sig när han fick vara i bur när jag var ute nån halvtimma i början. (Han rev sönder ytterdörren, öppnade fönstrerna, även med spärrar, och hoppade ut, fyra meter!)Han var med mig överallt i ett halvår, nu är han trygg att lämna i princip överallt. :)

Fick höra, att den där hunden kommer du aldrig kunna gå fot med, han kommer aldrig bli "nått" av, han kommer aldrig lyda nån fjärrdirigering (eftersom han inte lämnade min sida)

Nu har han en bra allmänlydnad, samt lk1. (dock finslip på diverse delar!) Han är snäll och trevlig, älskar allt och alla, världen sämsta vakthund, feg och småkorkad :p

Så det är lite roligt att höra nu, från folk på "stan" att han är så hemskt lydig när han är med :) igår sa ett äldre par; "Men så trevlig! Och skäller gör han inte helelr? Så svarade gubben; Nä du ser, sånna där hundar gör inte det! " hehe, nähä? :D

Lite skadad har han ju dock varit;
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1001932

kimilek-1.jpg

kimi-2.jpg

8-1.jpg
 
Sv: Ibland får man skryta lite.

va roligt! :) Hade missat att du hade detta projekt, men toppen bra verkar det ju ha gått iaf :laugh:
(och grattis som sagt..)
 
Sv: Ibland får man skryta lite.

Hehe, projekt i tre år nu :p Men har alltid haft självständiga hundar, så att ha en hund som inte lämnar ens sida, som vill vara med inne på dass osv var, tja lite nytt...

+Emor, Tack tack. :)
 
Sv: Ibland får man skryta lite.

Vilken fantastisk porträttbild, och grattis till att det går framåt..alltid kul att få bekräftelse på sådant :)
 
Sv: Ibland får man skryta lite.

Eller hur, beror tydligen på vad man jämför med ;) Skönt är iaf att han har så tydligt hundspråk, så jag har itne träffat någon hund än han inte funkar med. :)

Jenka, Tack. :)
 
Sv: Ibland får man skryta lite.

Fina Kimi :) Ja, han var allt bra vild i början :angel: Men var han verkligen inte äldre än 6 månader? Jösses vad tiden går ...

Haha, du kommer väl ihåg hur han och Sirius var till en början? Till den där gången med kattmaten :D

Själv har jag ju varit så bortskämd med min, så skulle jag få en Kimi nästa gång så skulle jag nog krevera. Tur att du har erfarenhet då ;)
 
Sv: Ibland får man skryta lite.

Nä, han var inte äldre, sååå gänglig han var :D

Asch, han var ju bara glad ;)
 
Sv: Ibland får man skryta lite.

Själv har jag ju varit så bortskämd med min, så skulle jag få en Kimi nästa gång så skulle jag nog krevera.

Skulle jag få en Kimi skulle jag vara lyckligt lottad!
Goare/snällare hund får man leta efter, finns inte ett ont i den hunden någonstans.

Så snäll och säker kring barn, det är inte alla hundar man kan säga det om !!.

Ella älskar nog Kimigubben :love:
 
Sv: Ibland får man skryta lite.

Okej ...

Jag skulle krevera för att: "Otrolig separationsångest, gick inte att ha själv, halv hjärna och åtta ben" "(Han rev sönder ytterdörren, öppnade fönstrerna, även med spärrar, och hoppade ut, fyra meter!)Han var med mig överallt i ett halvår".

(och det var ingen kritik mot YW, snarare ett "bra jobbat"!)

Jag menar inte att han skulle vara elak eller inte fungera med barn. För han är ju otroligt snäll och glad :) Ingen som träffat honom kan säga annat. Självklart skulle jag vara glad om jag fick en lika snäll och go hund som honom.

Och för att förtydliga mitt, tyligen, otydliga inlägg så fortsätter jag förklara mig:

Själv har jag ju varit så bortskämd med min,

Min hund har i princip bara blivit, alltså: jag har inte haft bråkdelen, eller snarare inget alls, så mycket jobb som YW har haft (ytterligare ett bra jobbat! :bow:).

så skulle jag få en Kimi nästa gång så skulle jag nog krevera.

Har jag redan förklarat.

Tur att du har erfarenhet då.

Så att du, YW, kan hjälpa mig om jag skulle få en lika livfull hund som Kimi ;)

Summerar: Du har en väldigt fin och trevlig hund YW, och var stolt över vilket fantastiskt jobb du gjort med honom!
 
Sv: Ibland får man skryta lite.

Oj, varför tog du mitt inlägg så hårt för ?

Men för mig som inte har sådan koll på er personliga relation ( YW / Glim ) så svarade jag ju på det du skrev såklart..

Hur du ens kan tro att jag trodde du kritiserade YW är för mig en gåta ?

Nej du skrev inte att han var elak, det har jag väl inte påstått heller? Jag förklarade bara varför jag tycker att Janne Långben är så himla bra :D

Så ja om du menar att jag ska förstå det första inlägget så som du beskrev det nu i det andra så var du nog en smula otydlig ;)
 
Sv: Ibland får man skryta lite.

Jag tror inte att du trodde att jag kritiserade YW. Eller, kanske, eftersom du svarade som du gjorde på mitt inlägg. Och som sagt, de flesta som har träffat hunden i fråga, vet nog att han är en go och glad hund.

Och jag tog inte ditt inlägg så hårt, jag förstår inte hur du kunde ta mitt så hårt när jag mest förklarade mig eftersom ni inte förstod mig :) Det behövdes uppenbarligen en eftersom jag var så otydlig. Vilket jag uppfattade ditt "Okej?" som.
 
Senast ändrad:
Sv: Ibland får man skryta lite.

Visst eftersom jag inte har en aning om er relation utanför så går jag ju på det du skriver och då lät det väl lite som att : Åh himmel vilken tur att jag inte har en sådan hund ;) ( skämtsam ton men en gnutta sanning ).

Och då skrev jag ett skämtsamt svar om Långben, no more no less :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 312
Senast: stintans
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp