Bukefalos 28 år!

Ibland vill jag byta jobb

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit mycket på sjukhuset igen. Sjuksköterska kanske. Lite lagom, får göra något, men inte ta ansvaret fullt ut som en läkare. Patienterna åker hem och de är oftast nöjda efteråt. Själv har jag lyckats bli ordentligt utskälld, så där som bara gamla telefonlurar kan låta när vederbörande slängde telefonluren i örat av ilska när jag inte gjorde vad vederbörande tyckte. Därefter en kollega som tyckte jag varit dum när jag talade i lugn ton och försökte förklara att hens beteende på arbetet inte motsvarade förväntningarna. Det får jag reda på idag, när det gått flera månader. Och jag som tyckte vi kom överens om hur det skulle gå till nästa gång det inträffade igen. Men förstod gjorde hen tydligen eftersom hen ringde upp mig idag när det var en liknande situation. Får ju se det som ett framsteg iallefall, att det gick in och inte upprepades. Så en till kollega som tyckte jag var sämsta "informatören" hon jobbat med. Funderar på hur jag ska nå den eller om det bara är så att det inte går och ta en utskällning då och då istället. Vissa blir liksom aldrig nöjda. Så det blev en runda i skogen med tinkern när jag kom hem. Det tar bort alla negativa tankar!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 390
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok För ett tag sedan fick jag besked om att min trekammarbrunn skulle tömmas. Jag tänkte inte alls på att över brunnen låg det en rishög...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 073
Senast: Wille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 631
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 208
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp