Wille

Trådstartare
Jag har problem med min mage. Ofta. Det yttrar sig som så att jag blir jolmig i magen eller i undantagsfall att jag får ont. Efter 2-3 vändor på toa, vanligtvis med diarré, så släpper det.

Det här uppstår alltid ungefär en halvtimme efter att jag ätit lagad mat. Jag äter ofta vid 15-tiden. Det har aldrig hänt efter frukost, eller efter att jag har ätit mackor, musli eller frukt.

Det verkar inte spela någon roll vad jag äter för lagad mat. Det jag tål ena dagen, tål jag kanske inte andra dagen.

Jag försöker äta i lugn och ro och tugga maten väl. Det tycks tyvärr inte hjälpa.

Vad mer kan jag göra för att magen ska fungera bättre?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sån fruktansvärd magkatarr/skov av IBS nu så jag behöver Bukes samlade tips. Lider av IBS och reflux, men nu även gastrit. I...
2
Svar
31
· Visningar
1 819
Senast: Stinaelin
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 115
Senast: Blyger
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 361
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
931
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp