Icke-kletig solkräm? (utbruten från Störiga saker vi stör oss på)

sthu

Trådstartare
Solkräm. Finns det någon sort som inte lägger sig som en flottig hinna på huden?
 
NIOD survival. En hinna blir det, men den är inte flottig utan torr :) Edit: dock lite dyr om du ska ha till mer än ansiktet

Jag typ badar i solkräm. Måste ha SPF 50 och helst skyddande kläder för att inte bränna mig.
Niod är på till för klent, hittar bara upp till 30? Dessutom skulle jag bli ruinerad :D
 
Jag typ badar i solkräm. Måste ha SPF 50 och helst skyddande kläder för att inte bränna mig.
Niod är på till för klent, hittar bara upp till 30? Dessutom skulle jag bli ruinerad :D
Jag har 50 på kroppen och niods 30 i ansiktet och har aldrig blivit bränd eller brun. Skulle säga att niod nästan är bättre just eftersom den torkar och inte tvättas av av varken svett, vatten eller ens om en rör vid ansiktet (ja, du kan inte torka dig aggressivt med handduk, men du förstår kanske). Men jag förstår om det blir lite dyrt, även om den är väldigt dryg. Jag använder ca 1 flaska på ett år (mars-september) men då har jag inte varje dag.

På kroppen har jag 50 spf fysikaliskt filter. Som vitt spackel typ :laugh: Men den är i alla fall lite mindre kletig än vanlig. Men inte okletig:meh: kanske bäst att bara skaffa heltäckande kläder?:bag:
 
Jag har 50 på kroppen och niods 30 i ansiktet och har aldrig blivit bränd eller brun. Skulle säga att niod nästan är bättre just eftersom den torkar och inte tvättas av av varken svett, vatten eller ens om en rör vid ansiktet (ja, du kan inte torka dig aggressivt med handduk, men du förstår kanske). Men jag förstår om det blir lite dyrt, även om den är väldigt dryg. Jag använder ca 1 flaska på ett år (mars-september) men då har jag inte varje dag.

På kroppen har jag 50 spf fysikaliskt filter. Som vitt spackel typ :laugh: Men den är i alla fall lite mindre kletig än vanlig. Men inte okletig:meh: kanske bäst att bara skaffa heltäckande kläder?:bag:

Jag är nästan alltid insvept i en sjal men jag bränner mig ändå. En vanlig tub med typ ACO solkräm räcker en månad ungefär.
 
Solkräm. Finns det någon sort som inte lägger sig som en flottig hinna på huden?
jag fick ett Sverigepaket med en tub "Sollotion" SPF 50 från apoteket, den absorberas snabbt tycker jag! Känner mig inte det minsta kletig trots att jag svettas och jävlas, den är vårdande, oparfymerad och fuktåtergivande också. Har den i ansiktet. :)
Svider som SATAN om man får den i ögonen dock! :arghh: Men det gäller allt solskydd tycker jag.
 
jag fick ett Sverigepaket med en tub "Sollotion" SPF 50 från apoteket, den absorberas snabbt tycker jag! Känner mig inte det minsta kletig trots att jag svettas och jävlas, den är vårdande, oparfymerad och fuktåtergivande också. Har den i ansiktet. :)
Svider som SATAN om man får den i ögonen dock! :arghh: Men det gäller allt solskydd tycker jag.
Apotekets egna alltså? Inte ACO? Får testa!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Apotekets egna alltså? Inte ACO? Får testa!
1624259682036.png
 
Just den tycker jag är fruktansvärt kletig. Gula fläckar på kläderna också, även efter tvätt. Smaken är som baken I guess!

Men det låter ju inte bra..
Den jag har nu från ACO beskrivs som "går snabbt in i huden". Jag smorde in mig vid sex i morse och är fortfarande kletig :cautious:
Jag kan nog inte använda för feta krämer tror jag. Trots att jag är rätt torr verkar det inte som att de absorberas ordentligt.

Men, jag fick en till sjal av en kollega idag. Så nu kan jag variera mig rejält :D
 
Just den tycker jag är fruktansvärt kletig. Gula fläckar på kläderna också, även efter tvätt. Smaken är som baken I guess!
På mig känns den inte alls på huden efter typ tio minuter eller mindre - jag brukar vänta med att lägga aloe vera på näsan tills jag känner mig torr igen så att säga. Morgonrutinen. 😅 Jag kanske har hemskt törstig hud. Man får nog prova sig fram.
 

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 623
Senast: Monimaker
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
117 898
Senast: Lilla
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
5 927
Fordon Letar ny bil. Minst lika svårt som att byta telefon. Finns två miljarder olika varianter att välja på och jag har ingen aning om vad jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 860
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp