Icke-konventionell skönhet

Nahar

Trådstartare
Hade en diskussion med en vän idag om vad vi tycker är vackert/attraktivt hos människor. Jag berättade att jag tycker att koppärrighet/acneärr kan vara hur fint som helst. Både de som är som kratrar och andra märken, men särskilt de som blir som vita/ljusa prickar. Har alltid tyckt det och trodde jag var helt ensam om det, förrän jag läste någon på nätet som beskrev just sådana ärr som stjärnhimlen på någons rygg. Blev så glad över att läsa att någon annan också tyckte som jag!

Så, jag är nyfiken på vilka saker ni tycker är vackra som kanske inte normalt sett anses vara attraktivt eller snyggt :)
 
En kantig profil på ansiktet sett från sidan med rak, hög näsrygg och platt ganska brant sluttande panna. Tycker det ger så mycket karaktär åt ansiktet. På män gör det inget om näsan har en convex profil sett från sidan.

Känner mig lite ensam om att tycka att höga kantiga näsor är snyggt även på kvinnor.
 
En kantig profil på ansiktet sett från sidan med rak, hög näsrygg och platt ganska brant sluttande panna. Tycker det ger så mycket karaktär åt ansiktet. På män gör det inget om näsan har en convex profil sett från sidan.

Känner mig lite ensam om att tycka att höga kantiga näsor är snyggt även på kvinnor.
Jag tycker om den typen av näsor på både män och kvinnor! :)
 
Känns som en konstig tråd. Roligt att läsa att attribut man har själv inte anses snygga, men det finns en amvändare som tycker det.
Det var såklart inte min mening med tråden alls. Tror nog de flesta är medvetna om att det finns en väldigt fixerad bild av vad skönhet ska vara, som troligtvis inte stämmer överens med de allra flesta människor i världen utan bara ett litet antal. Jag är av åsikten att alla människor är vackra på sitt sätt, men även jag har upplevt (som med detta med acneärr) att hela världen verkar tycka en sak och jag är ensam om att inte hålla med. Tycker att mångfald är vackert, och är glad att vi alla kan dras till olika saker. Ville bara belysa just det. Något behöver ju inte vara fult bara för att det inte hör till det som medier/konst/kändisar etc representerar som vackert. Är trött på att höra om/se samma saker hela tiden. Så jag vill höra mer om de saker som vanliga människor tycker om/dras till. Som folk på buke t.ex. :)

Och vill påpeka också att ingens människas värde sitter i utseendet. En kan uppskatta skönhet (hur den nu än ser ut) utan att för den delen se ner på/tycka mindre om de som inte ser ut så.
 
Även jag tycker att det är dösnyggt med distinkta och konvexa näsor oavsett kön på personen. Gärna i kombo med lite mer långsmalt ansikte och tydliga vinklar överlag, inte bara "klassiskt snygga" höga kindben. Smala män vet jag också att många inte verkar vara så förtjusta i men jag har alltid varit estetiskt attraherad av dem.

Men okonventionellt vet jag inte om jag skulle kalla något av det bara för att det faller utanför det väldigt snäva skönhetsidealet. Bra att prata om det för att uppmärksamma att skönheten verkligen sitter i betraktarens öga, men samtidigt ganska beklämmande att behovet finns. :(
 
Även jag tycker att det är dösnyggt med distinkta och konvexa näsor oavsett kön på personen. Gärna i kombo med lite mer långsmalt ansikte och tydliga vinklar överlag, inte bara "klassiskt snygga" höga kindben. Smala män vet jag också att många inte verkar vara så förtjusta i men jag har alltid varit estetiskt attraherad av dem.

Men okonventionellt vet jag inte om jag skulle kalla något av det bara för att det faller utanför det väldigt snäva skönhetsidealet. Bra att prata om det för att uppmärksamma att skönheten verkligen sitter i betraktarens öga, men samtidigt ganska beklämmande att behovet finns. :(
Åh en till som tycker det är snyggt med smala män!
 
Jag tycker det är sjukt snyggt med korta, taniga, seniga män. Ju senigare och tanigare desto bättre.
 
Jag kan tycka att ärr och lite märken är fint och charmigt. Det syns liksom att personen levt lite. Samma sak med lite valkar i händerna, det syns att personen är van att göra nåt. Kort och gott är småskavanker prydnader som visar att hen inte bara suttit i soffan hela sitt liv...
 
Jag kommer ihåg att jag som yngre tyckte att ett ärr efter vattkoppor som en kompis hade i ansiktet var supercharmigt!

Och så fick jag själv ett par stycken i ansiktet senare i tonåren. Då tyckte jag egentligen annorlunda då det gäller mig personligen (dumt nog) men eftersom jag kommer ihåg vad jag tyckte om kompisen så har det blivit lite mera av ett speciellt tecken i även mitt eget ansikte. Jag är nog inte så charmad av mina egna ärr men tycker inte så illa om dem som jag hade kunnat pga detta.
 
Bristningar i huden också.
Jag har inte sett dem så ofta hos andra människor att jag riktigt vet vad jag tycker om dem hos andra tyvärr. Men jag minns ännu när jag läste en kort historia på nätet om en flicka som frågat sin mamma om vad de ärren var för något och mamman svarat att det var ränder (som hos tigrar) som man fick som vuxen, flickan tyckte att det var sjukt häftigt och ville också ha såna. Det fastnade genast i mitt minne och jag älskar den historien.
Sedan dess så är jag smått förtjust i mina vita gamla ärr på höfterna, lite som tigerränder eller ser ut som åska.

Har även fått på magen som jag kanske inte är lika förtjust i men det beror mera på viktökningen i sig än ärren. För ärren är rätt häftiga ändå :D
 
Senast ändrad:
Ärr och hull, alltid gillat mjuka män. Sen gillar jag en massa olika typer av specifika drag, men alla är nog inte särskilt ovanliga att fastna för. Men är riktigt svag för honungsbruna ögon av någon anledning. Pigmentfläckar också, har börjat få en hel del själv i ansiktet och först tyckte jag det var ganska fult men jag börjar tycka riktigt bra om dem nu.
 
Om jag får ta upp en sak till som jag tycker om hos mig själv (trodde aldrig att jag skulle kunna komma upp med så här många saker som jag gillar hos mig själv! Speciellt eftersom jag egentligen är inte så förtjust i min hud) - jag gillar att jag har bruna prickar på mina öronsnibbar. En på varje, jag behöver inte ta hål i öronen :laugh::D
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 883
Senast: cirkus
·
K
Övr. Hund Nu har min älskade lilla flicka vandrat över till andra sidan. Jag hoppas så innerligt att Kaisas uppfödare Dorthy stod och tog emot...
2
Svar
26
· Visningar
2 071
Senast: R8n
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp