Icke-konventionell skönhet

Hade en diskussion med en vän idag om vad vi tycker är vackert/attraktivt hos människor. Jag berättade att jag tycker att koppärrighet/acneärr kan vara hur fint som helst. Både de som är som kratrar och andra märken, men särskilt de som blir som vita/ljusa prickar. Har alltid tyckt det och trodde jag var helt ensam om det, förrän jag läste någon på nätet som beskrev just sådana ärr som stjärnhimlen på någons rygg. Blev så glad över att läsa att någon annan också tyckte som jag!

Så, jag är nyfiken på vilka saker ni tycker är vackra som kanske inte normalt sett anses vara attraktivt eller snyggt :)

Jag är också en sucker för en lite krokig näsa på män som kvinnor.

Jag har ju fräknar och vet att jag som ung avskydde dem. Idag tycker jag fräknar är väldigt vackert.

Jag har en kompis som har lite tydliga hörntändern små huggisar liksom. Jag har alltid tyckt det var så himla fint. Hon själv avskyr dem.

En barndomdvän fick en ovanlig och aggressiv cancer som efterlämnade ett helt annat ansikte på ena sidan. Hon har alltid varit vacker. Men nu tycker jag faktiskt hon är än mycket vackrare iom att ena ansiktshalvan visar vilken jäkla powerkvinna och krigare hon är. Det syns ju att hon varit med om svåra operationer. Så hon själv har mått dåligt av det och att folk glor. För mig är hon supervacker bara.
 
Jag är också en sucker för en lite krokig näsa på män som kvinnor.

Jag har ju fräknar och vet att jag som ung avskydde dem. Idag tycker jag fräknar är väldigt vackert.

Jag har en kompis som har lite tydliga hörntändern små huggisar liksom. Jag har alltid tyckt det var så himla fint. Hon själv avskyr dem.

En barndomdvän fick en ovanlig och aggressiv cancer som efterlämnade ett helt annat ansikte på ena sidan. Hon har alltid varit vacker. Men nu tycker jag faktiskt hon är än mycket vackrare iom att ena ansiktshalvan visar vilken jäkla powerkvinna och krigare hon är. Det syns ju att hon varit med om svåra operationer. Så hon själv har mått dåligt av det och att folk glor. För mig är hon supervacker bara.

Gillar sånt som visar en historia. Träffade två kvinnor på en fest som båda hade rediga ärr från solar plexus ner till naveln. Den ena bilolycka och den andre mopedolycka med båda efterföljande operationer av inre organ. Båda berättade hur de inte vill bära bikini. Jag tyckte att det var så vackert. Alltså, inte ”fult egentligen men coolt för att det berättade en historia” utan genuint, tvättäkta vackert på dem båda. Kunde inte förstå varför de skulle vilja dölja sina ärr. Förstår att det kan vara svårt att uppleva själv när man har ärr, att det kan vara svårt att se det vackra i det med egna ögon, så jag kanske hade känt samma om jag haft dem själv. Men jag tycker verkligen att det är så oerhört vackert.
 
Som andra har sagt: långa, smala, gängliga män. Aldrig varit förtjust i muskelpaket.

Kvinnor med knöl på näsryggen är otroligt vackert i mina ögon, samma med män som har spikraka och kantiga näsor.
 
Jag vet inte vad som egentligen räknas till attraktivt och så, men rent estetiskt tilltalas jag varken av väldigt vältränade kroppar eller väldigt smala, speciellt inte på killar/män. Tycker oftast att lite större/mulliga personer är vackrast.
 
Sånt som sticker ut tycker jag om. Kan handla om finnar, ärr, leverfläckar, en random knöl, sneda tänder eller lite vad som helst.
Och så tycker jag om kroppsbehåring. Även på rygg och axlar :love:
 
Jag vill ha runda skinkor på karlar. Och smala höfter men gärna liiite mage. Och hår på bröstet.

I övrigt blir jag glad när jag ser människor som trivs i sig själva. Och det syns oftast.
Jag försöker själv hitta hur jag trivs att vara, inte hur jag ser ut i en spegel. Det är svårt.
 
långt hår på killar, föredrar också kortare män utan för mycket muskler, föredrar mjukare drag generellt vilket gör att de flesta av mina före detta partners (ihop med långt hår) nästan samtliga kunnat misstas för kvinnor sett bakifrån.

Nu är jag 34 år gammal och just det där med håret börjar bli svårt att hitta :cry:
 
Åh en till som tycker det är snyggt med smala män!

Jag med! Känner mig inte alls dragen till män med muskler.
Däremot tycker jag att de flesta kvinno-former (alltså från smal till musklig till tjock) är vackra. Är inte alls lika "petig" med det.

Gillar också grått hår. Och långt hår på män :love: Tur för mig att min partner har samma frilla som Biff Byford....
 
Bristningar i huden också.
Jag har inte sett dem så ofta hos andra människor att jag riktigt vet vad jag tycker om dem hos andra tyvärr. Men jag minns ännu när jag läste en kort historia på nätet om en flicka som frågat sin mamma om vad de ärren var för något och mamman svarat att det var ränder (som hos tigrar) som man fick som vuxen, flickan tyckte att det var sjukt häftigt och ville också ha såna. Det fastnade genast i mitt minne och jag älskar den historien.
Sedan dess så är jag smått förtjust i mina vita gamla ärr på höfterna, lite som tigerränder eller ser ut som åska.

Har även fått på magen som jag kanske inte är lika förtjust i men det beror mera på viktökningen i sig än ärren. För ärren är rätt häftiga ändå :D


Fick mig att tänka på detta:
https://veckorevyn.com/nyheter/livs...ll-regnbagar-och-anledningen-ar-sa-himla-bra/

Såna tatueringar vill jag också ha!
 
Bristningar tycker jag är fint, lite som en zebra.

Krokiga och ärriga finner jag charmigt och väldigt intressant!En erfarenhet som syns och fascinerande att kroppen kan laga sig självt.

Taniga och seniga personer som är råstarka.

Och jag ÄLSKAR fräknar 😍
 
Jag vill ha runda skinkor på karlar. Och smala höfter men gärna liiite mage. Och hår på bröstet.

I övrigt blir jag glad när jag ser människor som trivs i sig själva. Och det syns oftast.
Jag försöker själv hitta hur jag trivs att vara, inte hur jag ser ut i en spegel. Det är svårt.

Jag tror det syns tydligt på mig att jag trivs i mig själv, jag har aldrig brytt mig om hur jag ser ut eller vad andra tycker om att jag ser ut. Jag är nog rätt ”okvinnlig” i mångas ögon, lång, överviktig, ofta osminkad, stora fötter osv. Men ändå verkar folk uppleva mig typ attraktiv. Känns lite ”ego” när jag skriver det, men jag har ofta fått höra att jag är snygg (av både män och kvinnor), vissa tycker tom att jag ska bli modell. Jag har aldrig haft svårt att hitta ragg eller förhållanden pga mitt utseende (sen har förhållandena inte alltid hållt pga andra saker).
När jag analyserat ovan och mig själv har jag just tänkt att det nog beror på att jag är så trygg i mig själv, eller i mitt utseende i alla fall!
 
Vi har ett par runda tonårstjejer i området som verkligen rockar sina extra kilon - extra fin var den ena av dem när hon joggade i cykelbyxor och sport BH. Den andra som är asiat dök upp stylad nästan som en karikatyr av en japan. Attityd är vackert. De förefaller så omedvetna om att det skulle kunna finnas en mall och att de inte skulle passa in i den. Rymdblommor i sitt eget universum (hoppas att de inte läser på Buke)
 
Jag tror det syns tydligt på mig att jag trivs i mig själv, jag har aldrig brytt mig om hur jag ser ut eller vad andra tycker om att jag ser ut. Jag är nog rätt ”okvinnlig” i mångas ögon, lång, överviktig, ofta osminkad, stora fötter osv. Men ändå verkar folk uppleva mig typ attraktiv. Känns lite ”ego” när jag skriver det, men jag har ofta fått höra att jag är snygg (av både män och kvinnor), vissa tycker tom att jag ska bli modell. Jag har aldrig haft svårt att hitta ragg eller förhållanden pga mitt utseende (sen har förhållandena inte alltid hållt pga andra saker).
När jag analyserat ovan och mig själv har jag just tänkt att det nog beror på att jag är så trygg i mig själv, eller i mitt utseende i alla fall!
Fast att trivas i sig själv är inte att bli speglad av hur andra ser en. Då är det ju ändå andras bekräftelse som gäller.
Men självklart är det trevligt om en både hittar sig själv och andra tycker att en är ok.
Enklare om inte annat.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 900
Senast: cirkus
·
K
Övr. Hund Nu har min älskade lilla flicka vandrat över till andra sidan. Jag hoppas så innerligt att Kaisas uppfödare Dorthy stod och tog emot...
2
Svar
26
· Visningar
2 072
Senast: R8n
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp