Icke rastypiska hundar!

ylvaaskersund

Trådstartare
Det kanske har tagits upp tidigare:o

Men jag vill läsa alla historier om hundar som inte förstått sina genetiska arvsregler;)

Själv har jag en Rottweiler som är övertygad om att han e en BorderCollie, han vallar våra hästar och är en riktigt duktig vallhund!

Fram med era icke rastypiska hundar!:D


Jag hörde talas om att Råttisen från början var vallhund? Kan det stämma?
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Jag har en American Akita som helt har missat detta med att AA skall vara en vakthund och reserverad mot främlingar :p min tjej älskar människor :love:

här hemma brukar vi skoja om att hon måste ha missat att läsa rasbeskrivningen :cool:
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Min dvärgschnauzer har inte heller läst rasbeskrivningen, varken storleksmässigt eller när det gäller att vara avvaktande mot främlingar :p
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Jag har haft en Labrador som inte gillade främmande människor. Jag fick höra mer än en gång att jag eller någon annan hade slagit henne :grin:
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Mina Dp har inte heller läst Ras beskrivningen, de älskar alla människor och blir som puss monster..
Följer med vem som helst och personen behöver inte ens be om det, jag får snarare ropa tillbaka mina odjur när jag har folk på besök, de hoppar glatt in i deras bilar och vill ut och åka.. Mina odjur. :love:
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Hos min hund är det utseendet som falerar.
"Åh vilken rastypisk schäfer!"

_MG_3938.jpg
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Min rottis vill ocksa valla hastar. Jag tog henne pa vallnings kurs, ...nar hon insag att vi inte slappte in henne for att fanga sin egen middag gick det riktigt bra.

IMG_2525.jpg


IMG_4564.jpg


IMG_4541.jpg
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Hos min hund är det utseendet som falerar.
"Åh vilken rastypisk schäfer!"

_MG_3938.jpg

Schäferutseendet tilltalar i regel inte mig så mycket, men din är verkligen vacker:love:


Min tror jag är rätt rastypisk (japansk spets), förutom att han inte skäller så värst mycket, bara om man lämnar honom uppbunden (sker självklart bara vid tillfällen som banbyggning, hjälpa andra på klubben, spontana uppletandeövningar i skogen o dyl. och alltid innom synhåll)
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Min Australian Shepherd är en förklädd Labrador, Älskar alla människor, skulle kunna följa med vem som helst hem, älskar att bada och är helt galen i mat, jag tyckte det skulle vara lite praktiskt med en hund som inte rusar fram till alla människor och som vaktar men nej då :D
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Min Australian Shepherd är en förklädd Labrador, Älskar alla människor, skulle kunna följa med vem som helst hem, älskar att bada och är helt galen i mat, jag tyckte det skulle vara lite praktiskt med en hund som inte rusar fram till alla människor och som vaktar men nej då :D

+1 på den för min aussie också :rofl:

Våra tossingar kanske ska vara underlaget till en ny rasstandard ;)?
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Hos min hund är det utseendet som falerar.
"Åh vilken rastypisk schäfer!"

_MG_3938.jpg

Håller med.
Hon är så vacker med sin långa päls :love:

Jag har en schäfer som inte heller läst rasstandarden, han är lika stor som en Leonberger och har för lång päls.
 
Senast ändrad:
Sv: Icke rastypiska hundar!

Mina Dp har inte heller läst Ras beskrivningen, de älskar alla människor och blir som puss monster..
Följer med vem som helst och personen behöver inte ens be om det, jag får snarare ropa tillbaka mina odjur när jag har folk på besök, de hoppar glatt in i deras bilar och vill ut och åka.. Mina odjur. :love:

Bella var väl inte heller så rastypisk:D Gladare och gosigare pitbull har jag då inte träffat! :love:
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Min norrbottenspets följer inte heller rasstandarden,

Spetsar ska skälla - min tog det ett halvår att lära skall för att han inte öppnar munnen om det inte sitter en fågel i ett träd.

Nobsar kan inte gå lösa för då sticker som - Min har gått lös varenda promenad varje dag sen han var 3 år gammal (snart åtta), innan det gick han i koppel då och då.

Nobsar ska inte vara träningshundar - min tävlar i agility och ska påbörja en karriär som rallylydnads hund:)

Rent utseende mässigt stämmer han dock in :p
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Rottisen vi hade glömde också läsa standarden, speciellt den delen om mankhöjd och svans. ;)
Han är ca 72-73cm i manke med en grisknorr till svans. :D
wlmjd.jpg
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Min unghund har inte hunnit förstå att hon är en saluki än...
Hon är en pärla på att apportera, hon är tokig i att bada och älskar vatten och hon är inte ett dugg reserverad. Dessutom älskar hon dragkamp och kan utan minsta tvekan springa fram till (för henne okända) besökare med kampleksak för att försöka få dem att leka...
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Inte rastypisk men det tjänar hon ju bara på, vacker!
 
Sv: Icke rastypiska hundar!

Min har missat reserverad mot främlingar-grejen. Jag får tvärtom skämmas för henne för om någon pratar med henne och säger "söt hund" så hånglar hon upp dom och sitter sen i deras knä resten av dagen ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 417
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 183
Senast: Sandora
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 125
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp