Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.
 

Vet att ingen kan göra nåt åt dethär och menar inte det heller. Utan jag vill bara få ut lite.
Men kp slutade NYSS så M var här tills några minuter sen. Men direkt såfort jag blev ensam så bara gick ångesten typ rakt upp så nu har jag skit mycket ångest och massa massa äckel känslor och jätte mycket dåliga tankar och allt sånt där. Och bara är skit jobbigt och blir sådär så jag hatar migsjälv jätte mycket och vill inte vara jag. Men kommer ju ALDRIG slippa migsjälv heller. Och det är typ det värsta som finns av ALLT.

Hur blev det med den där grejen du kunde hänga på dörren om du mådde dåligt, har du kvar den? Eller kan du ringa eller messa din pappa för lite sellskap?

Det är inte kul att vara själv, och särskilt inte när man har ångest...
 
Hur blev det med den där grejen du kunde hänga på dörren om du mådde dåligt, har du kvar den? Eller kan du ringa eller messa din pappa för lite sellskap?

Det är inte kul att vara själv, och särskilt inte när man har ångest...
Ja det har jag men det är ingen av dom som jag kan iallafall prata lite med som jobbar nu. Så det är ingen mening då.
 
Och såklart så bara läser jag saker som jag inte borde läsa heller för jag tydligen bara måste göra allt ännu värre. Men kan ju ändå inte sova så skit samma.
Och imorgon är det en jobbig sak så är redan typ orolig för det också så nästan ingen mening att försöka sova inatt alls. Eller jag är trött men kan inte sova och gör bara typ triggande saker iallafall så det går ändå inte.
 
Och såklart så bara läser jag saker som jag inte borde läsa heller för jag tydligen bara måste göra allt ännu värre. Men kan ju ändå inte sova så skit samma.
Och imorgon är det en jobbig sak så är redan typ orolig för det också så nästan ingen mening att försöka sova inatt alls. Eller jag är trött men kan inte sova och gör bara typ triggande saker iallafall så det går ändå inte.

Är du vaken ännu? Kan du lyssna på en tråkig podd och lägga något pyssel eller spela något på mobilen, tills du somnar?

Vet inte om länken funkar, men det här spelet gillar jag: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fastfun.tetris
 
Tack för tipsen :heart
Om det finns någon bok som du tyckte om när du var yngre, så kan du lyssna på den som ljudbok. En berättelse som man tycker om är skönt att lyssna på även om man hört den många gånger tidigare. Många sagor passar lika bra för vuxna som barn, t ex Nalle Puh, Mumin eller något av Astrid Lindgren. Jag vet inte om det fortfarande går att få tag på Allan Edwalls inläsningar av Nalle Puh eller Astrids egna inläsningar, men de är fantastiska.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 226
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 064
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 909
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Kämpa på
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp