Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.
 

Skönt att du kommit fram och att det gått okej hittils, har tänkt på dig i hela dag.

Och vad bra att du fått en kontakt-hund som hör ihop med din kontaktperson! :heart Hoppast du känner att du kan lita på henne med så småningom. Förstår att det inte går att prata än och att det är svårt med maten, vore nästan konstigare om allting gick bra direkt. Men ta den tid du behöver på att bli trygg du, bara. Små steg i taget. Kram!
 
Vill bara skriva lite om idag. Men först så tack igen till alla :heart
Men ja vi kom hit på eftermiddagen och den första vi träffade var hon som ska vara min kontakt person. Och alltså det är att man har en av personalen som är kontakt person som är den man typ har mest kontakt med och den som har mesta kollen på saker och så. Vet inte hur jag ska förklara men iallafall.
Iallafall så har hon en hund som var med när det var in skrivs möte och allt sånt och den var typ hos mig nästan helatiden då.
Och sen efter mötet och vi hade gått runt och kollat och allt sånt så skulle mamma och pappa prata lite mera med nån och då sa kontakt personen om jag ville ta det lugnt på rummet ett tag så fick jag jätte gärna ha med hunden. Så började typ gråta då bara för det. Och liksom hon känner ju inte mig alls och ändå fick jag ta hennes hund bara sådär liksom att hon litade på mig med han. Låter säkert jätte dumt men skit samma.
Så ja iallafall så följde hon med till mitt rum och sen gick hon och jag satte mig på golvet med hunden. Och dethär låter säkert också dumt men kändes ändå på nåt sätt tryggt liksom och typ skönt att bara ha han där. Men ja låg och gosade med han och blev iallafall lite lugnare så måste jag somnat för när kontakt personen kom och sa att det var middag så sov jag på golvet. Och hunden låg också kvar :heart Och då sa kontakt personen att han får vara i sängen också ifall jag vill det :heart
Men ja har iallafall varit middag nu som man måste sitta med alla andra och äta. Så kändes som alla bara tittade på mig och tänkte massa neggativa saker så hade jätte mycket ångest så gick inte så bra med maten heller.
Men iallafall så nu är jag i mitt rum igen bara och mamma och pappa är här ett tag och sen ska dom sova i en lägenhet som är för föräldrar och så. Och imorgon åker dom så då blir jag HELT ensam här. Och har inte kunnat säga nånting till nån än efter jag kom hit. Alltså inte ens till pappa. Men dom jag har träffat än verkar väl ganska snälla och så men somsagt har inte pratat med dom andra som bor här heller. Så vet inte om dom tycker jag är konstig som inte pratar men det GÅR inte.
Men iallafall väldigt väldigt tack sam att kontakt personens hund är här och att jag fick ha han i mitt rum och så :heart Jag vet inte ifall jag får skriva typ hans namn och bilder och sånt men vill bara visa en bild så ni ser inte så mycket men iallafall lite av han. Vill bara visa liksom.
Men så mysigt mottagande du fick iaf av både kontaktpersonen och hunden. Förstår att det kändes skönt att ha hunden där som du vågar öppna dig för och släppa in/ta emot att den fanns där för dig!

Jag hoppas det kommer kännas bra där när du väl landat! :heart
Jag tror de andra som bor där förstår att det är tufft när man kommer dit ny. De tyckte nog inte alls du var konstig.
 
Tack snälla för att du håller oss underrättade. :heart Jag tror också på att detta när du landat kan bli bättre än som du haft det på sistone, såklart att det hade varit bättre att inte behöva det alls men kanske inte riktigt så ensamt som du verkar ha haft det fram till nu. Och klappa hunden lite extra från mig också som tack för att den var där och välkomnade dig!
 
Det låter som mottagandet var fint och vad skönt med din KP:s hund. Jag hoppas att det lilla stråk av trygghet håller i sig. :heart

Vad det gäller de andra så behöver du inte lägga mycket energi på att tänka på dem i början. Alla är nya någon gång och du kommer komma in i både rutiner och social samvaro med tiden.

Njut av vovvens sällskap och så hoppas jag att natten och morgondagen blir bra för dig.
 
Vilken fin hund det verkar vara! Vad bra att det finns en sån där, och att du får ha den i ditt rum!
Det gör det säkert lite lättare att du får gosa lite med en hund. Ofta är det lättare att lära känna djur än människor.

De verkar ju ha tänkt efter när de parat ihop dig med den här kontaktpersonen. :)

De andra ungdomarna känner garanterat igen alla känslor från när de var nya där. Men tänk inte så mycket på vad de kanske tänker. En timme i taget nu.

Hoppas du kan sova gott i natt!
 
Men så härligt med hunden!❤ Förstår verkligen att det kändes skönt med att få vara nära djur, du verkar ha en stor plats i ditt hjärta för djuren.

Jag tänker att det inte var så konstigt att matsituationen blev svår, ätandet är ju jobbigt annars också och nu var det ju verkligen en krävande situation. Var snäll mot dig själv, du har tagit dig dit och klarat av de första mötena med nya människor. Du är modig!
 
Nu har jag varit vaken från typ fyra halv fem ungefär. Men tills det så sov jag iallafall okej. Men då hade jag jätte mycket ångest och dåliga tankar och massa sånt så hade jätte jätte starkt att jag typ behövde göra nåt dumt. Men finns inget i mitt rum så kunde ändå inte göra nåt stort eller hur man ska säga. Men var skit jobbigt iallafall.
Men nu har jag iallafall messat lite med pappa men är jätte nervös för typ allt idag också och jag vågar inte gå ut från rummet eller nåt. Så ja det bara är jobbigt. Och min kp jobbar inte nu heller men hon jobbar i efter middag. Så försöker typ mottivera mig att jag får vara med hunden då men det är skit lång tid kvar så hjälper inte så mycket nu ändå.
 
Jag är glad du inte gjorde något dumt. Vill du berätta om hur ditt rum är och vad du vet hittils om det nya stället, bara för att tänka på något annat?

Är din pappa och mamma kvar fortfarande eller har de åkt hem nu?
 
Jag är glad du inte gjorde något dumt. Vill du berätta om hur ditt rum är och vad du vet hittils om det nya stället, bara för att tänka på något annat?

Är din pappa och mamma kvar fortfarande eller har de åkt hem nu?
Jag vet inte så jätte mycket än om allt och vet inte om jag får skriva om hur allt är liksom. Men det är iallafall ett stort hus som är typ som ett vanligt hus fast ganska stort. Så det är där man bor iallafall och är kök och matrum och tvrum och sånt och samtals rum. Och sen så är det ett till hus som det är en besöks lägenhet som är där mamma och pappa bodde inatt som är när föräldrar hälsar på och så. Och så är det en till del i det huset som är ett typ aktivitets rum ungefär.
Men ja mitt rum är väl inte så mycket justnu utan är bara en säng ett bord och en byrå och garderob. Men man får fixa ordning mera som man vill ifall man vill ha nån mer möbel eller sånt och välja in redning och så.
Och ja mamma och pappa är kvar nu men dom ska åka hem på förmiddagen. Så skulle ha nåt samtal före och sen ska dom åka.
 
God morgon.
Det lät så härligt med hunden och kontaktpersonen :love: .
Vad bra att du sov gott större delen av natten, men vad jobbigt att det blev tufft framåt morgonen.
Jag hoppas att din dag blir bra och sänder goda tankar till dig.
Mio hälsar också.
 

Bifogade filer

  • 16406770806065396501839280171250.jpg
    16406770806065396501839280171250.jpg
    233,5 KB · Visningar: 62
God morgon.
Det lät så härligt med hunden och kontaktpersonen :love: .
Vad bra att du sov gott större delen av natten, men vad jobbigt att det blev tufft framåt morgonen.
Jag hoppas att din dag blir bra och sänder goda tankar till dig.
Mio hälsar också.
Åh sidospår men vår sista hund hette med Mio, eller ja kallades så :heart
 
Jag vet inte så jätte mycket än om allt och vet inte om jag får skriva om hur allt är liksom. Men det är iallafall ett stort hus som är typ som ett vanligt hus fast ganska stort. Så det är där man bor iallafall och är kök och matrum och tvrum och sånt och samtals rum. Och sen så är det ett till hus som det är en besöks lägenhet som är där mamma och pappa bodde inatt som är när föräldrar hälsar på och så. Och så är det en till del i det huset som är ett typ aktivitets rum ungefär.
Men ja mitt rum är väl inte så mycket justnu utan är bara en säng ett bord och en byrå och garderob. Men man får fixa ordning mera som man vill ifall man vill ha nån mer möbel eller sånt och välja in redning och så.
Och ja mamma och pappa är kvar nu men dom ska åka hem på förmiddagen. Så skulle ha nåt samtal före och sen ska dom åka.

Det låter ju åtminstonde lite mera hemtrevligt där, eller hur? Liksom om du kan få inreda rummet hur du vill och så.

Jag tror och hoppast så innerligt att det kommer bli bättre för dig än vad det var på BUP! :heart Är det långt hemifrån? Jag tänker om kanske det är möjligt att du kan åka och besöka O på helgerna ibland, när du mår bättre..?
 
Jag tycker det låter som att första natten ändå har varit helt okej för dig trots en lite jobbig morgon.
Eftersom du får inreda rummet lite så kan du ju be din mamma och pappa ta med några favoritsaker hemifrån, så får du lite hemkänsla. 🥰
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
752
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 532
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 280
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
24
· Visningar
1 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp