Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.
 

Jag tror jag fattar men jag kan inte. Eller liksom blir att jag blir stressad typ så kan jag inte tänka på nån trygg plats och det så blir det bara jobbigt för jag INTE kan.
Men det är säkert en jätte bra sak bara att det inte funkar så bra för mig justnu iallafall.
Om det ger stress ska du så klart låta bli! 😊❤️
 
Det är middag vid 18 och sen är det lite olika men idag är det vecko möte så det ska vara nu. Och sen på kvällen så ifall inte kp och M jobbar så brukar jag mest vara i mitt rum och typ kolla på nånting på youtube eller rita eller göra korsord eller sånt. Och ibland så är jag i tv rummet tillexempel men är mest i mitt rum bara. Och sen kvälls fika och sen får jag kvälls medicin ungefär 21 så brukar försöka sova ett tag efter det.
Vad gör man på ett veckomöte?
 
Det trygga kanske inte behöver vara en plats. Skulle det fungera om du tänkte att du hade M liggande bredvid och gosade med han? Som att du kunde plocka fram den känslan även om han inte är där just då.
(kanske knäpp ide, skippa om den inte var bra)
Nej det är inte en knäpp ide! Men det är svårt bara att ha den känslan annars liksom.
 
Kanske en dum idé, men jag funderar på om du skulle kunna ha en extra mysig filt på rummet?
Kanske t o m ha den om du myser med M? Så kan du få ha en till sak som påminner om honom, även när han inte är på plats?
Ja det kanske jag skulle kunna och det var inte en dum ide!
 
Skönt att du är tillbaka på hvb iaf. :)
Är det endast tjejer som bor där? Hur gamla är de andra ungefär, och verkar de okej?
 
Jag vill bara skriva en sak förresten att jag har inte läst alla svar på förra sidan. För blev typ triggande och så men orkar inte skriva om det nu. Men bara vill säga att ifall nån skrev nåt där som inte handlar om mat och sånt så kanske jag inte har sett det för vill inte läsa triggande saker. Kanske låter taskigt men ändå. Men iallafall så om nån skrev nåt annat som jag inte har svarat om så får ni gärna skriva det igen isåfall för är inte att jag struntar i det isåfall bara så ni vet.
 
Ska sova nu men vill försöka skriva lite först. Eller vill mest få ut saker bara och ifall jag kan få lite ordning i huvudet liksom.
Men vet inte hur jag ska förklara men det känns som allting händer såfort helatiden. Och jag hinner inte med liksom. Alltså jag VET att vissa saker är mitt eget fel typ att jag behövde vara på bup ett tag och sånt. Men känns bara som allting händer och jag inte kan på verka nånting nästan. Och att det är aldrig så jag hinner försöka vara lugn känns det som utan det är helatiden saker som ändras och att jag måste göra saker.
Och jag VET att det inte går iallafall justnu men skulle VILJA få ha typ en dag iallafall med INGA krav eller nånting. Och inte tänka på allt som kommer hända eller nånting utan typ bara en dag och bara vila HELT. Men det får jag ju inte och kan inte bestämma att inga jobbiga tankar får vara i hjärnan liksom. Så det är bara försöka ha olika sätt att stå ut liksom men det känns ganska så hopp löst.
Men iallafall så ska jag sova nu och ska iallafall försöka tänka på typ ifall jag skulle fixa till i rummet hur jag skulle vilja ha det och så. Men ja somsagt kanske jätte snurrigt och så men ville mest skriva och inte BARA ha allt i huvudet liksom. Men ja strunt samma och godnatt iallafall!
 
God morgon Emma
Hoppas du fått sova ordentligt i natt.

Har du någon särskild inredningsstil eller färg du gillar?
Nej jag vet inte om jag har nån speciell stil men gillar väl mest ganska enkelt liksom och ljust och så. Så inte liksom massa saker men tycker inte det är så fint om allt bara är vitt och tomt heller liksom.
Och färger så gillar jag typ ljus blått och lila mest tror jag.
 
Alltså jag försöker göra det helatiden men jag KAN inte bara inte tänka på allt sen.

Förstår det, är supersvår att sluta tänka på saker. Speciellt när man inte har så mycket annat att göra, är lättare om man kan hålla sig upptagen med något hela tiden.


Såg att du skrev att du brukade kolla på youtube ibland? Följer du några särskilda kanaler där?

Jag är mycket äldre än dig och har just upptäckt hur mysigt det är att kolla på youtube och speciellt om jag mår dåligt. Min favoritkanal är Margareta Grääs som testar smink, tycker att hon är så mysig att lyssna på 😍
 
Jag vill bara skriva lite men har pratat med nån sån prat människa idag. Så kurator eller psykolog eller nåt men kommer inte ihåg vad.
Men iallafall så såklart så pratade inte jag så jätte mycket och var bara jobbigt liksom. Och känns som det är helatiden olika nya personer och bara jobbigt att lära känna nya liksom.
Men ja det var ju inte så jätte mycket idag men ändå så är jag sååå trött nu och skulle typ vilja sova flera dygn känns det som. Så känns som idag kommer bli en jätte jobbig dag nu och orkar liksom bara inte.
 
Förstår det, är supersvår att sluta tänka på saker. Speciellt när man inte har så mycket annat att göra, är lättare om man kan hålla sig upptagen med något hela tiden.


Såg att du skrev att du brukade kolla på youtube ibland? Följer du några särskilda kanaler där?

Jag är mycket äldre än dig och har just upptäckt hur mysigt det är att kolla på youtube och speciellt om jag mår dåligt. Min favoritkanal är Margareta Grääs som testar smink, tycker att hon är så mysig att lyssna på 😍
Det är lite olika men en som heter This Esme som är en häst kanal och en familj kanal som heter Not Enough Nelsons är väl dom jag kollar mest på. Och på svenska så Elfstrands iallafall och lite olika. Och sen så ganska mycket dokumentärer och sånt men det är inte nån speciell kanal.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
745
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 524
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 273
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 370
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp