Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.
 

Det är bra att ha mål men ibland uppnår man dem inte som tänkt....Och så är livet. Jag hade massa mål att jag skulle ha klarat av ditten och datten innan en viss ålder och eftersom det inte blivit så pga andra omständigheter- livet- så är det ingen ide att älta det. Tror bara det skapar ångest.

Jag kan föreställa mig att allt känns övermäktigt och otäckt inför det okända du ska åka till; inget konstigt alls att du känner dig otrygg. :heart, men vem vet? KANSKE det blir lättare eller känns bättre än vad du tror....Mina tankar är hos dig idag :heart .
 
Jag förstår att det känns skrämmande och läskigt när du inte vet hur saker funkar där. En sak som jag tycker är viktig är att du kan fortsätta messa din pappa när du behöver. Dina föräldrar kommer säkert ha mycket kontakt med personalen så att de kan förmedla saker som du behöver.

Vi finns här och håller tummarna att det kommer kännas okej när du väl är där ❤️
 
Jag förstår att det känns jätteläskigt med flytten. Men jag hoppas det blir mycket bättre än du tror!

Vi finns kvar om du vill och kan skriva sen. ❤️
 
Hoppas det blir bra. Förstår att det känns stort och skrämmande att komma till ett ställe som är helt okänt för dig.
Hoppas det blir ett ställe med bra personer som du kan trivas med.

Och förstår om du inte kan höra av dig på några dagar nu — det finns säkert mycket annat som är viktigare den närmaste tiden för dig.

Men ha det så bra, vi håller alla tummar för dig!
 
Det är inte svårt att förstå att du mår som du mår eller att du känner och tänker som du gör. Att du kastas mellan förtvivlan, ångest och apati. Att du vill att allt ska vara som vanligt och att du återigen ska vara den som du var. Det är inte svårt att förstå att ett ”monster” flyttade in i dig. Just då var det det enda som fick dig att hålla ihop. Till slut blev monstret som först var en trygghet och ett sätt att ha kontroll ett eget hot. Det är inte svårt att förstå att känslan av att vara maktlös väcker obehagliga minnen och ger ångest. Det är inte svårt att förstå att det är svårt för dig att lita på människor. Det är inte svårt att förstå att du vill ha makt över ditt liv, att man ska lyssna på det som du kanske inte alltid förmår säga och att du känner dig överkörd och maktlös när andra bestämmer över dig.

Du har upplevt något som ingen ska behöva uppleva. Någon berövade dig din tillit till människor. Någon som du litade på och kanske tyckte om, har skadat dig svårt. Att någon som upplevt det du upplevt känner, tänker och agerar som du är fullt förståeligt. Ingenting är ditt fel. Det är någon annan som helt och hållet har orsakat ditt lidande.

Dina föräldrar har också blivit svårt svikna av någon som de trodde att de kunde lita på och som de tyckte om. Denna person har skadat det värdefullaste de har, deras älskade dotter. Nu är deras största oro att de ska förlora dig helt. De älskar dig över allt annat, precis som du är. Därför tvingas de acceptera att du inte kan bo hemma en tid. Även om de, soc och BUP förstår att det skrämmer dig så tror de att det just nu är det bästa för dig.

Personalen på det nya stället vet, och är vana vid, att de som kommer till dem mår dåligt, tycker att det är skrämmande och att det tar tid innan de vågar lita på dem. Jag hoppas och tror att detta kan vara ett bra steg för dig på vägen till att bli bättre och kunna komma hem. Det är inte svårt att förstå att det är skrämmande och ansträngande för dig att lämna BUP som nu har blivit din trygghet och att ge dig av mot något okänt. Jag hoppas ändå att dagen inte blir alltför jobbig :heart

@EmmaFilippa försök att vara snäll mot dig. Du är en fantastisk tjej. Du förtjänar att må bra och att ha det bra. Försök även vara snäll mot dina föräldrar ibland genom att förstå att de älskar dig och helst av allt vill ha dig hemma, bara att de just nu inte vågar.
 
Tack alla :heart
Äckel varning nu men vill ändå skriva att jag är jätte nervös och konstig och typ skakig i hela kroppen och när jag skulle försöka äta mellanmål så var det skit svårt och sen direkt efter jag ändå hade ätit detmesta så mådde jag jätte illa och var tvungen att gå in på toa och spydde. Och alltså jag gjorde INTE det med flit och har nästan aldrig försökt göra sånt med flit ens för jag tycker det är så äckligt. Så var inte att jag ville utan det bara blev så. Men nu är det iallafall bara lunchen kvar här innan jag ska åka. Så har skit ont i magen också och ångest och allt sånt och kan inte få mer ångest medicin nu heller.
Och så har jag massa äckliga riv sår och märken och sånt överallt på armarna och lite andra ställen också som ser skit äckligt ut som blev då i förrgår eller när det var som jag fick en jätte stark panik attack och det. Så dom andra som bor där kommer säkert tycka att jag verkar helt störd och äcklig.
 
Jag tror inte att de andra märker det. Och de VET säkert hur det är att ha väldigt starka känslor som bara MÅSTE ut. Jag är HELT säker på att de enbart kommer att tänka att de vill att du ska känna dig välkommen och att de förstår att det är jobbigt.

Försök (fast jag förstår att det är svårt) att tänka på att de allra flesta människor är vänligt inställda och vill att det ska gå bra för dig.

Alla andra tankar kommer från din sjukdom och ska motarbetas.

Jag och hunden håller alla tummar och tassar vi har för dig!
 
Förstår att du mår extra dåligt nu pga nervösiteten, inte alls konstigt att du behövde spy - jag är impad att du ens fick ner maten, bra kämpat! Hoppast lunchen går okej och att ångesten är hanterbar tills du kommer iväg.

De andra som bor på det nya stället har säkert varit jättenervösa över att behöva flytta dit de med, så jag tror de kommer förstå att det är svårt för dig. Och det är nog rätt normalt att nya som kommer in inte vill eller orkar prata med folk där i början. Så om du behöver liksom "landa" och bara observera och ta in hur det är där utan att säga eller göra så mycket nu de första dagarna är det säkert helt okej.

Håller tummarna jag med för att det blir så bra som möjligt! :heart
 
Tack alla :heart
Äckel varning nu men vill ändå skriva att jag är jätte nervös och konstig och typ skakig i hela kroppen och när jag skulle försöka äta mellanmål så var det skit svårt och sen direkt efter jag ändå hade ätit detmesta så mådde jag jätte illa och var tvungen att gå in på toa och spydde. Och alltså jag gjorde INTE det med flit och har nästan aldrig försökt göra sånt med flit ens för jag tycker det är så äckligt. Så var inte att jag ville utan det bara blev så. Men nu är det iallafall bara lunchen kvar här innan jag ska åka. Så har skit ont i magen också och ångest och allt sånt och kan inte få mer ångest medicin nu heller.
Och så har jag massa äckliga riv sår och märken och sånt överallt på armarna och lite andra ställen också som ser skit äckligt ut som blev då i förrgår eller när det var som jag fick en jätte stark panik attack och det. Så dom andra som bor där kommer säkert tycka att jag verkar helt störd och äcklig.
Var nog ångesten som gjorde dig illamående och att du kräktes; det är inte ovanlig reaktion! :heart. Vet du att jag tror ingen där kommer tänka/tycka/tro du är "störd och äcklig", ofta är det vi själva inombords som målar upp dem farhågorna enbart och det finns ju andra där som har sina egna problem, ni är ju där för ni behöver hjälp, både du och de andra :heart.
 
Tack alla :heart
Äckel varning nu men vill ändå skriva att jag är jätte nervös och konstig och typ skakig i hela kroppen och när jag skulle försöka äta mellanmål så var det skit svårt och sen direkt efter jag ändå hade ätit detmesta så mådde jag jätte illa och var tvungen att gå in på toa och spydde. Och alltså jag gjorde INTE det med flit och har nästan aldrig försökt göra sånt med flit ens för jag tycker det är så äckligt. Så var inte att jag ville utan det bara blev så. Men nu är det iallafall bara lunchen kvar här innan jag ska åka. Så har skit ont i magen också och ångest och allt sånt och kan inte få mer ångest medicin nu heller.
Och så har jag massa äckliga riv sår och märken och sånt överallt på armarna och lite andra ställen också som ser skit äckligt ut som blev då i förrgår eller när det var som jag fick en jätte stark panik attack och det. Så dom andra som bor där kommer säkert tycka att jag verkar helt störd och äcklig.
Jag förstår att du är jättenervös, det skulle jag också vara!😱

Håller tummarna för att du tar dig igenom dagen! Det behöver inte ens gå "bra", det går som det går helt enkelt och det är ok. Håller tummarna för bra och inkännande personal på nya stället!

Kämpa!❤
 
Vill bara skriva lite om idag. Men först så tack igen till alla :heart
Men ja vi kom hit på eftermiddagen och den första vi träffade var hon som ska vara min kontakt person. Och alltså det är att man har en av personalen som är kontakt person som är den man typ har mest kontakt med och den som har mesta kollen på saker och så. Vet inte hur jag ska förklara men iallafall.
Iallafall så har hon en hund som var med när det var in skrivs möte och allt sånt och den var typ hos mig nästan helatiden då.
Och sen efter mötet och vi hade gått runt och kollat och allt sånt så skulle mamma och pappa prata lite mera med nån och då sa kontakt personen om jag ville ta det lugnt på rummet ett tag så fick jag jätte gärna ha med hunden. Så började typ gråta då bara för det. Och liksom hon känner ju inte mig alls och ändå fick jag ta hennes hund bara sådär liksom att hon litade på mig med han. Låter säkert jätte dumt men skit samma.
Så ja iallafall så följde hon med till mitt rum och sen gick hon och jag satte mig på golvet med hunden. Och dethär låter säkert också dumt men kändes ändå på nåt sätt tryggt liksom och typ skönt att bara ha han där. Men ja låg och gosade med han och blev iallafall lite lugnare så måste jag somnat för när kontakt personen kom och sa att det var middag så sov jag på golvet. Och hunden låg också kvar :heart Och då sa kontakt personen att han får vara i sängen också ifall jag vill det :heart
Men ja har iallafall varit middag nu som man måste sitta med alla andra och äta. Så kändes som alla bara tittade på mig och tänkte massa neggativa saker så hade jätte mycket ångest så gick inte så bra med maten heller.
Men iallafall så nu är jag i mitt rum igen bara och mamma och pappa är här ett tag och sen ska dom sova i en lägenhet som är för föräldrar och så. Och imorgon åker dom så då blir jag HELT ensam här. Och har inte kunnat säga nånting till nån än efter jag kom hit. Alltså inte ens till pappa. Men dom jag har träffat än verkar väl ganska snälla och så men somsagt har inte pratat med dom andra som bor här heller. Så vet inte om dom tycker jag är konstig som inte pratar men det GÅR inte.
Men iallafall väldigt väldigt tack sam att kontakt personens hund är här och att jag fick ha han i mitt rum och så :heart Jag vet inte ifall jag får skriva typ hans namn och bilder och sånt men vill bara visa en bild så ni ser inte så mycket men iallafall lite av han. Vill bara visa liksom.
 

Bifogade filer

  • IMG_20211227_172307191.jpg
    IMG_20211227_172307191.jpg
    169,6 KB · Visningar: 227
Vill bara skriva lite om idag. Men först så tack igen till alla :heart
Men ja vi kom hit på eftermiddagen och den första vi träffade var hon som ska vara min kontakt person. Och alltså det är att man har en av personalen som är kontakt person som är den man typ har mest kontakt med och den som har mesta kollen på saker och så. Vet inte hur jag ska förklara men iallafall.
Iallafall så har hon en hund som var med när det var in skrivs möte och allt sånt och den var typ hos mig nästan helatiden då.
Och sen efter mötet och vi hade gått runt och kollat och allt sånt så skulle mamma och pappa prata lite mera med nån och då sa kontakt personen om jag ville ta det lugnt på rummet ett tag så fick jag jätte gärna ha med hunden. Så började typ gråta då bara för det. Och liksom hon känner ju inte mig alls och ändå fick jag ta hennes hund bara sådär liksom att hon litade på mig med han. Låter säkert jätte dumt men skit samma.
Så ja iallafall så följde hon med till mitt rum och sen gick hon och jag satte mig på golvet med hunden. Och dethär låter säkert också dumt men kändes ändå på nåt sätt tryggt liksom och typ skönt att bara ha han där. Men ja låg och gosade med han och blev iallafall lite lugnare så måste jag somnat för när kontakt personen kom och sa att det var middag så sov jag på golvet. Och hunden låg också kvar :heart Och då sa kontakt personen att han får vara i sängen också ifall jag vill det :heart
Men ja har iallafall varit middag nu som man måste sitta med alla andra och äta. Så kändes som alla bara tittade på mig och tänkte massa neggativa saker så hade jätte mycket ångest så gick inte så bra med maten heller.
Men iallafall så nu är jag i mitt rum igen bara och mamma och pappa är här ett tag och sen ska dom sova i en lägenhet som är för föräldrar och så. Och imorgon åker dom så då blir jag HELT ensam här. Och har inte kunnat säga nånting till nån än efter jag kom hit. Alltså inte ens till pappa. Men dom jag har träffat än verkar väl ganska snälla och så men somsagt har inte pratat med dom andra som bor här heller. Så vet inte om dom tycker jag är konstig som inte pratar men det GÅR inte.
Men iallafall väldigt väldigt tack sam att kontakt personens hund är här och att jag fick ha han i mitt rum och så :heart Jag vet inte ifall jag får skriva typ hans namn och bilder och sånt men vill bara visa en bild så ni ser inte så mycket men iallafall lite av han. Vill bara visa liksom.
Förstår precis vad du menar; har själv varit kontaktperson fast åt några äldre ❤.
Låter som det gått ändå ganska bra för dig och vilken fin vän i hunden du har hittat ❤
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 226
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 064
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 909
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp