Idag är det dags för fredagsmys

Idag hade F med sig en sommarvikarie på inärning. Allt gick bra under ivrigt fnitter. På väg ut, påminde jag F att ta av visire då såg F att sommarvikarien inte lagt på överkastet, så det fixades och sedan gick de mot dörren. "Du påminnde mig om visiret, men du glömde säga något om de blå tossorna"... *ASGARV*

Efter Sofias änglar, Extreme home makeover och frukost blev det glass med pecannöt o kola från Sia.

200529LKK.jpg


Det har varit tid för nyfikenhet, brinnande intresse och inlärning av nya saker. Fortsätt på den inslagna stigen. Du står inför en stor uppgift, det är tid att agera. Sitt inte där bara - våga kasta dig ut. Du vill, du kan, du ska! Vad är det som stoppar dig, vad är du rädd för? Slåss inte mot det som är skrämmande, skriv av dig och fundera på vad dina rädslor är, hur du kan göra för att ändra det och vem/vilka som finns där och stöttar dig.

Ta hjälp av omgivningen, men glöm inte att ibland också ha egentid att fundera, fokusera och slappna av. Det bästa med dig är att du kan, du vill och du törs. Så ta dig i kragen och ge dig sjutton på att det SKA gå. Glöden är det då inget fel på. - Du ÄR trygg. :heart
 

Jag drog ut en sväng, ingen högsommarvärme idag heller. Jag drog in på Ica och hittade fökokta majskolvar, de går väl att göra något av. Sedan tänkte jag mot chipshyllan men hamnade vid hårt bröd, kex och sånt. Och där fanns en påse med surdegschips med dillsmak, så det åkte med hem i stället.

Ikväll blev det således grillad majs, och som snacks surdegschips med dillsmak. Allt som allt säkert väldigt hälsosamt.
 
Hyfsad dag. M var nyss här för kvällsrundan och hen peppade mig att dra nytta av det fina vädret i helgen o åka ut till mor o far en sväng, att sitta i deras trädgård o klappa hund osv.

Och så drog jag ett "lögndetektorkort" för att se om jag fått dagens kort rätt...

Lyckat.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp