Bukefalos 28 år!

Idag brann det hemma.

Gabbi

Trådstartare
Jag drog igång en tvättmaskin, tog en sväng med hunden och hade just kommit hem och satt mig vid datorn (var annars) när det small till i tvättmaskinen. Jäkla skitpryl tänkte jag och gick in för att se om den stannat. Inte bara hade den stannat utan också börjat brinna! Först kom det lite rök och sedan mer och mer och den började svartna. Jag försökte rycka ur sladden, men det var ingen sladd som gick att dra ur utan den satt inskruvad i en dosa, och för att nå hela dosan och skruva upp den behövde man lägga sig över maskinen.
Istället skruvade jag ur alla säkringar i lägenheten, tog min hund och gick ut. (Knackade på hos grannen på vägen ut, men han var inte hemma.)

Brandkåren kom inom fem minuter och då brann det med öppen låga i badrummet. De fick gå in med rökdykare och släcka.

Nu några timmar senare har jag vädrat ordentligt och börjat städa. Det är bara badrummet som är förstört med svart vägg och sot överallt.
Det verkar som om det kommer att gå att sova hemma. Hunden ränner runt lite, eller gjorde iallafall, nu har hon somnat. Tänk om jag inte hade varit hemma? Tänk om bara hunden varit här? Med tanke på hur fort det gick från rök till fullt utvecklad eld hade hon högst troligt dött.
Brandvarnaren fungerade inte heller, jäkla skräpgrej.

481004_4099092454563_183109242_n.jpg
 
Sv: Idag brann det hemma.

Gud så obehagligt! Tur att du var hemma!
 
Sv: Idag brann det hemma.

Tack alla.
375053_4098867448938_214460267_n.jpg


Mina halsband. Nu förkolnade!

Nu ska det bara tjafsas med försäkringsbolag. Länsförsäkringar hävdar att det är hyresvärdens försäkring som ska gå in, men jag tror att de har fel. Det har inte brunnit hål i väggar eller tak, det är bara ytskiktet som är förstört. Visst ansvarar väl jag och min hemförsäkring för ytskiktet i min lägenhet?
 
Sv: Idag brann det hemma.

Troligen ett RC-nät (störskyddskondensator) som istället för att gå i avbrott när den pajade gick i kortslutning och fixade en kabelbrand. Fö. är det ganska vanligt att jag hittar smällda RC-nät när jag lagar div. maskiner men det är väldigt ovanligt att dom går i kortslutning.

Däremot är det ofattbart att tvättmaskiner och torktumlare får monteras utan brytare numera.
 
Sv: Idag brann det hemma.

Men fy för den lede.
Tvättmaskiner tror man ju inte det om.

Vems är maskinen?
Din eller hyresvärdens?
 
Sv: Idag brann det hemma.

Dom där jäkla tvättmaskinerna har jag hört mycket dåligt om på sistone, dom verkar starta en hel del bränder.

Skönt att det gick bra och ni är säkra iaf :)
 
Sv: Idag brann det hemma.

Tänk om bara hunden varit här? Med tanke på hur fort det gick från rök till fullt utvecklad eld hade hon högst troligt dött.
Brandvarnaren fungerade inte heller, jäkla skräpgrej.

Fy bubblan!

Jag är alltid hemma när jag tvättar men det beror på att jag fixade en översvämning med tvättmaskin i tonåren så vi fick ha torkfläkt i lägenheten i flera dagar. Har lärt min dotter att aldrig sätta på tvätt och gå ut.
 
Sv: Idag brann det hemma.

Fy vad hemskt! Det är precis av denna anledningen som jag aldrig tvättar när jag inte är hemma.
 
Sv: Idag brann det hemma.

Fy fasen!! Tur i oturen.. Enligt svågern som är brandman så beror väldigt många hus/lägenhetsbränder just på tvättmaskinen och torktumlare. Jag hade också en incident med min tvättmaskin i veckan, körde igång sambons arbetskläder och i fickan låg det spik:meh: Det brötade så jag trodde den skulle explodera. Åker aldrig någonsin hemifrån när hushållsmaskinerna är igång.

Hoppas nu att det inte krånglar allt för mkt med försäkringsbolaget!
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 470
Senast: zarmino
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
38 429
Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 955
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 532
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp