Idag har jag fått positivt provsvar på min häst

Tja, att jag får vänta tre dagar till gör inget. Men jag kan ju fan inte ta mig dit då ju *stön*

Min bil är snabb som blixten, rejält pigg liten sak (svinkul vid rödljus *hehe*). Så den passar perfekt vid bankrån ;) Bara jag inte måste stå med motorn avslagen för länge, är en Citroen och de sjunker vid för långt stillastående och så måste man vänta någon minut när man startat den för att batmobilen ska höja sig. Ungar brukar tycka det är superhäftigt.. "mamma, mamma, kolla, den bilen HÖJER sig, mamma, mamma TITTA!" *s*

Fan, hade jag pengar kanske jag skulle kunna få en superextremsnabb tid på bilprovningen och kasta lastkapaciteten åt helvete och vikta upp den 100 kg till, då får jag dra 1300 på B-kort.. Men det kostar pengar..som jag inte har *sucka*

Pappa är den enda jag kan låna bil av, och där är det tvärkört.. Känns ju ingen här ju *sucka*
 
Förresten, när på tisdag ska du hämta? Om de inte kan boka om min tid för jag VÄGRAR, och jag ska in på tisdag, så kan det ju vara kul att säga hej iaf?
 
Synd att du inte kunde låna min syrras bil! Men den är nere i Tystberga nu. Perfekt bil att köra häst, märktes knappt att vi hade häst och släp bakom.
Jag hänger gärna med på bankrån :cool: - har fått räkningen från MK 9/9 idag- Gick på 3413kr :(
Vet ej om Agria kommer betala mig något, fick oxå brev från dem idag. Ersätter ej för behandling av atros i kotan, men för frakturen? Har Agria A2 på Lyrik. 3000 kr i självrisk! :eek:
Lyrik mår hyfstat bra nu. Går i sin sjukhage och har det tråkigt. Har nog lite ont fast han får medicin för det. Men det tar väl lång tid för en griffelbensfrakur att självläka?
Min vet. på MK (BS)sa att om inte Lyrik skulle vara så gammal (22 i år) skulle de ha opererat honom dagen efteråt, men det är så mkt risker med narkos och operation.
Lyrik trivs oxå på MK. Han vill inte åka därifrån! :love:
Nu ska han stå i sjukhage i minst 3-4 veckor, sedan slussas ut i vanlig hage, gå i en större sjukhage först några timmar, sedan heldag, sedan några timmar i hans vanliga hage för till sist få gå i vanlig hage. Vi tar dagliga kotra promenader nu, ska göra det under 3 månader troligen. :(
OM vi har tur, får vi fortsätta med våra lufsturer i skogen (har början till ringkota hf, atros kotled vb sedan 1 år tillbaka, är skrittpensionär). Annars blir han helpensionär. :confused:
 
Jag vet inte riktigt än vilken tid de kommer att operera på måndag, och sen vill de ha kvar henne 1 dygn efter,så på måndag vet jag med säkerhet.Men jag gissar att det blir mitt på dagen nångång.Vilken tid har/hade du?
Det vore skoj att säga hej,och att få se din gubbe också :)
 
13.00 har vi tid, om den inte blir ändrad då, så då ses vi säkert om min tid inte flyttas!

Han är inte mkt att se just nu, fet och har börjat tappa muskler av vilan *stööön* Han som var så himla välmusklad innan =/
 
Ja ju fler desto bättre,vi behöver ju nån som håller vakt utanför banken också :cool: :rofl:
Griffelbensfrakturer vet jag ingenting om, som sagt så har jag aldrig haft problem med haltande häst direkt förut(förutom sista året då :cry:) Hoppas ni kan fortsätta era små skogsturer i framtiden i alla fall,själv skulle jag bli ÖVERLYCKLIG om jag bara kunde få ut och skritta runt lite.Bättre än inget.... Har ju sänkt kraven en hel del på sistone, snart är jag väl glad om jag bara får BORSTA liiiite... :crazy:
Och boxvila/sjukhage är pest.... Min ska helst ha boxvila 14 dagar efter op., men det stjälper mer än det hjälper,hon blir orolig,spänner sig (inte bra för hennes rygg) och snurrar runt och har sig och tycker det är pyton, så jag har fått tillstånd att ha henne i liten sjukhage iaf.

Ja inte är det kul inte när älsklingarna inte är hela och friska,och än mer deppigt när räkningarna rasslar in med jämna mellanrum...
 
Jo men då har våra nåt gemensamt, min har också sett bättre ut i sina dagar.....har inte värst mycket muskler kvar efter detta år....
Men hon är väldigt söt och fin ändå :)
 
Gud vad less jag blir, nu går det snart bara runt i huvudet på alla försök av att fixa fram bil. Till ingen nytta.

Jag får hoppas att jag kan tvinga dem att låta mig behålla min tisdagstid, och att det INTE går ut över kvliten på besöket. Och jag tänker FAN inte byta vet.

Enda alternativ jag har att fixa det på fredag är att köra olagligt och det gör jag bara inte. Blir jag av med körkortet blir det riiiktigt intressant *not*

Om jag ringer och gråååååter i örat på pappa kanske, men jag vill inte, det kostar mer än det smakar, och jag tror inte det hjälper ens tyvärr =/

vet att preem skrev ngt i somras om att man kunde betala med deras kort på bilprovningen, men hittar inget om det nu. OM man får det, och OM jag kan få en expresstid att väga upp bilen och OM jag kan komma på ngt smart sätt att få den att öka i vikt med 100 kg så kanske jag löser det. Men om något av de tre OM:en faller, så står jag där med skägget i brevlådan, och jag måste ju ha löst det till imorgon bitti... Stor risk liksom..*gråtfärdig*

Så, be en bön att de inte blir skitsura på mig om jag vägrar flytta tid, och att det inte gör att jag får byta vet (jag VÄGRAR) eller att det blir stressat och sämre kvalitet på besöket..
 
Om du inte KAN byta tid så borde du ju få behålla din tid på tisdagen,det måste ju finnas nån annan som kan byta? De är ju trixande med bil,släp,jobb osv,det måste de ju förstå...Hitta på att din chef VÄGRAR att ge ledigt på fredag då? Ring och snacka med dem, du kanske kan få en annan tid bara men samma dag. HOPPAS att det löser sig.
Annars -Har du bensinkort så du kan få räkning?Det kanske inte kostar såååååå mycket att hyra bil för några timmar.För ett dygn tror jag att det ligger runt ca 1200:-.Fast det ska ju betalas nästa månad iofs, men man skjuter ju ialla fall lite på det.
Skulle gärna bistå med bil om jag kunde, men min får ju inte dra mycket alls.... Får själv skjuts av en "stallpappa", men jag vet hur trixit det kan vara att få ihop det.
Om det skiter sig med sällskap så får du hojta till, jag ska ta en "vård av häst"vecka nästa vecka (dvs vara sjuk *s*),min chef har börjat knorra,tycker det har blivit lite väl mycket med min häst på sistone, så jag har liksom inget annat val än att sjukskriva mig...
Men HOPPAS HOPPAS HOPPAS att det löser sig för dig!
 
Måste ha bilen ganska många timmar om jag hyr bil. Minst *räknar* 10 timmar *urk* Har 2 timmar restid enkel väg, och om man förutsätter att kraken går rakt på etc, och normal tid nere på klinik så lär jag ha den 10 h. Jag har nämligen 1 timmes resväg enkel väg hemifrån hemifrån att hyra bil. Jag bor i en håla så närmare finns inte.

Kollade upp det där med biluthyrning förr, och vet att dte var ett himla sjå att ens HITTA en biljävel med drag. Men det skulle säkert gå att lösa praktiskt, men vetefan om min ekonomi klarar bilhyra, och så bensin för 8*2 mil + 12*2 mil och transporthyra.

Men aks höra med dem varför de nu vill byta. Och om jag kan behålla tisdagstiden. Det knöliga blir ju om det är för vet är sjuk eller borta då t ex. Jag vägrar byta vet ;)

Men, rapporterar snart, jag ska def försöka behålla tiden!
 
Jaha ja..veterinären var inte där på tisdagen, hade skett ett missförstånd vid bokningen *sucka*

Så, jag är ombokad till fredag klockan 13.

Har kollat med Preem, och man KAN betala med Preemkortet på bilprovningen. Så nu återstår "bara" att se om jag kan få en tid fort som örat (fast det BORDE jag ju kunna? Är ju bara att ställa bilen på vågen ju, mer kan det ju inte vara?), och så ska jag räkna ut hur jag ska "fusktgöda" bilen med 100 kg.. Någon som har lite blytackor att låna ut? ;)

Håll tummarna att det fixar sig att väga upp bilen!
 
Du får pallra dig ner till mig och låna min lastbil för B-körkort men det är en bit för dig att åka tyvärr...... mitt släp är nedmätt för 1300kg men det är inte fixat förrän mitten på nästa vecka hoppas de(byter axeln) så jag måste själv hyra släp till helgens fölutställning.
 
Åh, det där lät ju lockande ju. Så fick jag se om valacken är mindre vrång att lasta i lastbil =) (han har ngn fix ide om att vrånga som f*n vid lastning. Inte rädd, bara vrång. Går på fint på step-up släp dock. Dock INTE rädd för rampen, men efter att ha slängt sig handlöst ur etts tep-up släp och insett att det var ganska obehagligt så la hen ner den iden när han inte har ramp).

Har dock besiktningstid på måndag. 900 jäkla spänns ka de ha för att väga bilen och skriva nytt regbevis. Hutlöst. Så nu får jag ägna helgen åt att räkna ut hur jag ska kunna få bilen att väga 100 kg mer...*gah*

Sen är det bara att hoppas att det inte händer något otrevligt när jag hänger på ett släp (jag monterade drag i somras och har inte hunnit provdra den än eftersom mitt släp stått utan hjulaxel)

Mitt jämrans släp står FORTFARANDE utan hjulaxel. De skulle laga den, och efter 4 månader ringder de och säger "ojdå, du det blir dyrare att laga än att köpa ny axel". Där står jag nu, utan pengar att köpa ny axel för *sucka*
 
Jag och min Lyrik är lite av stamkunder på MK. :love:
Har räknat ut att vi har varit där 4 gånger för hälta, 1 gång för stygnborttagning (sydd i högra näsvingen) + 4-5 skoningar pga att Lyrik måste ha sjukbeslag i fram och jag har ännu inte hittat någon hovis i Uppsalatrakten som KAN och VILL göra ringskor till min pålle! :mad:
Plus att vi har varit 3 gånger på Ultuna för hälta + 3 skoningar med sjukbeslag.
Har inte vågat vad alla besök har kostat genom åren, men en bra bit över 15.000 kr och jag får betala hela rubbet själv pga Lyrik har Agria A2. :( Vet ej ännu om Agria betalar ut någon ersättning för sista besöket 9/9 då min pålle hade griffelbensfraktur hb medialt, atros kota hb och förtjockade gaffelband. :(
 
15.000 under flera år? Det slår jag på bara en månad. Så dig är det inge synd om! :rofl:
Hur som helst, hoppas att din häst blir bra!
 
Hehe, jag betalade mer än 25 000 kr ur egen ficka på NIO MÅNADERkr 2001. med A1-försäkrad häst. ganska lätt att räkna ut hur mkt försäkringsbolaget fick punga ut med...

Vision fick ihop 36 600 kr i veterinärräkningar. Jag fick betala nästan 16 000 kr ur egen fick för självrisker + 20%. PLUS resor (transporthyra & bensin), plus mediciner (ca 5 000 kr) och så extrafoder direkt härledda till konvalescens (hö mitt i sommaren t ex). Räknade ur exakt hur mkt jag betalade ur egen ficka någon gång, minns inte summan exakt nu men det blev dryga 25 000 kr.

Det året helreoverade jag släpet med..big mistake ;) Och hade 5000 kr i veträkningar + avlivning ur egen fick för stoet med.... Riktigt höjdarår *NOT* Min smala lycka var att jag tre veckor innan eländet drog igång hade skaffat dubbel vetvård på valackens vetvårdsförsäkring. Annars hade jag fått betala ytterligare 20 000 kr ur egen ficka (läs: Jag hade fått avliva av ekonomiska skäl)

Så, TYVÄRR så kan kostnaderna formligen skena TROTS a1-försäkring...

Jag är mest fascinerad att jag HADE de där pengarna, var fan kom de ifrån egentligen? :smirk:
 
I dag har man gjort en artroskopi i knät vb på min totta.Man hittade ingenting!!*suck*. Snart köper jag en spade på Bauhaus och gräver ner mig!
Problemet är att man ej kommer åt baksidan av knät, så det skulle iså fall vara där nånting är galet. Det som återstår är nu scint.Men det är inte alls säkert att man hittar något då heller, och om man gör det så är sannolikheten stor att det inte går att göra någonting åt det.Hon har ju inte svarat alls på div. behandlingar sedan juli. Så - risken finns ju att jag får fortsätta leva i ovisshet, kanske aldrig får något svar.F-N vad trött jag blir!!
Enda lilla lilla hoppet vi har är att knät sprutades rent idag,och det KAN ha gjort nåt positivt( nåt skit helt enkelt som behövde lite "skjuts" iväg). Hon ska gå i sjukhage 2 veckor, sen en lite mindre paddock 4 veckor med skritt vid hand, så får vi se..... Men jag vågar INTE hoppas på något överhuvudtaget!Man blir ju bara besviken.Sååå..... 6 veckor till helt i ovisshet, sen möjligtvis scint då...
Märkligt att de inte hittar nåt :confused:
 
Men ååååh vad drygt =/ Jag började iofs bli orolig att de hittat något riktigt otäckt eftersom rapporten dröjde.

men INGENTING? *suck*

Lider med dig, och fortsätter krama tummarna blå!
 
Näääää, ska man skratta eller gråta??Skönt iofs att ledband/korsband och allt var helt,men NÅNTING kunde de väl ha hittat?? Typiskt,det är väl inte meningen att jag ska få lugn och ro än då....
Men men,att hon inte lider är alla vet. överrens om,de tycker hon är en väldigt glad och nöjd häst,traskar på glatt framåt utan problem(hältan kommer fram endast på böjt spår, och då endast periodvis....)så de har ju inte dömt ut henne till döden iaf.Mamma ska hon absolut bli anser dom. Vilket iofs känns liiiiite bra,jag behöver inte ta bort henne.Inte som det ser ut idag i alla fall.
Hur gick besiktningen?Lyckades du få ihop 100 kg?
Och bättre lycka till dig på fredag,hoppas det går vägen,så NÅGON av oss ialla fall får sova gott om nätterna då :)
 
Jag vägde inte upp bilen, pappa har börjat yra om köpa ny hästtransport..så jag väntar.. Men jag blir snart sinnessjuk av alla turer med det här.. Imorgon har han med 98% chans ändrat sig igen..
 

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 187
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 382
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp