Idag SKA bli en bra dag

Jag pratade med läkaren igår och pratade om massa saker som jag hade skrivit som jag fick tips från några här. Och kanske inte blev att hon fattade allt jätte bra hur jag menade men lite mer iallafall. Så det att jag vill ha en plan och mål och så verkade hon fatta. Och att min vikt har gått upp lite nu så hon tyckte att jag skulle få ha permison eller vad det heter. Så ska äntligen ÄNTLIGEN få åka härifrån ett tag! Men får inte göra nåt typ träning eller gå mycket eller nåt sånt. Men ska iallafall få idag efter lunchen. Så ganska snart! Men jag vet inte vad jag vill göra. Känns som sååå länge sen jag fick välja nånting så jag kommer inte på nånting bara för det. Men ja kan åka till stallet och träffa ponnysarna om jag vill. Eller åka hem och vara hemma bara. Eller hälsa på nån. Så vet inte vad jag ska välja men har iallafall bestämt mig att jag SKA klara alla måltider idag och inte få typ nåt utbrott eller båt utan att det ska bli en bra dag idag.
Sen också så sa läkaren att dom skulle kolla för hon tyckte att jag ska gå på dagvård sen när jag inte måste vara här längre. Så skulle kolla när jag isåfall kan börja där. Men ja det kanske är jätte långt kvar men att iallafall så vet jag vad planen är nu. Men dom kan inte bestämma nu när jag inte ska vara här längre för beror på hur jag mår och sånt. Men tror hon också fattade det att jag typ inte har nån mottivation för hon tyckte det är viktigt att jag ska få planera in några andra saker också och ha permison.
Så det är typ planen nu och att jag ska ha en lista på minst fem saker som jag kan göra om jag har ångest. Som typ pussel och korsord och sånt. Så ska göra den listan också idag om jag kommer på saker.
Sen det om han som jag skriver med som är både snäll och äcklig så ska jag blocka han men har inte bestämt ifall jag ska berätta för nån vuxen än. Men isåfall tänker jag nog göra det imorgon för vill inte typ riskera att förstöra idag.
 

Så fint att du ska få permission! ♥️
Att ha en plan framåt är också jättebra. Du behöver inte blocka äcklet idag, men bestäm dig för att göra det imorgon och håll dig till den planen!

Du är så grym! 💪🏼
 
Kanske skulle du gilla att brodera? Du kan exempelvis brodera på tygkassar. Har du någon med text på kan du brodera konturerna så har du färdiga markeringar att följa. Eller kanske brodera någon blomma osv. Jag har svårt för att hitta på egna saker så har broderat på tröjor som har haft sprucket tryck osv. Kanske har hundarna något täcke eller filt du kan brodera deras eller ditt namn på? det som behövs då är bara en broderibåge, nål och tråd. En billig startkostnad :up:
 
Nu har jag varit hemma för första gången på huuur länge som helst! Och kan säga att det kändes såå konstigt! Det var typ som att jag var hos nån annan för kändes inte som hemma hos mig liksom. Alltså inte att mina föräldrar har ändrat massor eller så men ändå skillnad. Typ att det märktes att inte jag brukar vara där.
Mamma tyckte att vi skulle åka till stallet men jag vill inte. Eller dethär låter konstigt säkert men jag vågar typ inte. För vet inte hur jag kommer känna isåfall när jag träffar ponnysarna. Och vill inte ta risken att kanske bli jätte ledsen och börja sakna dom eller nåt. Så känner mig typ inte redo att åka dit men kommer säkert aldrig göra det. Och mina föräldrar har sagt väldigt tydligt att dom inte tänker sälja ponnysarna innan jag har varit där och ridit och så. Så vet inte hur jag ska göra med det.
Men ja idag var jag bara hem ett tag iallafall och moster och mina kusiner kom och hälsade på en liten stund. Och det var väl okej men kändes konstigt också och hade endel ångest. Eller ja har det nu också och har haft typ hela dagen men inte sådär jätte jätte stark iallafall. Och fick en såndär typ målarbok och pennor av moster så ska prova ifall det är nåt för mig. Och sen när vi skulle tillbaka så köpte vi några ansiktsmasker och nagelgrejer också så nu har jag lite sånt också som jag ska prova.
Så har varit en ganska okej dag tills nu iallafall. Men börjar ha ganska mycket jobbiga tankar nu och oroar mig för middagen och sånt som monstret verkligen inte vill ha. Men har ju bestämt att ha en bra dag idag så kan inte börja bråka om det. Men ja det är jobbigt iallafall men ska försöka gå mot monstret.
Och sen vet att det här låter dumt och jag inte borde känna så men jag vill verkligen skriva till han som jag har skrivit om. Vet att jag INTE borde och fattar det med att han inte är så snäll och bryr sig egentligen men känns ändå som han gör det och han brukar ha så bra svar och brukar ganska kännas lite bättre efter jag pratat med han ett tag. Så jag skulle vilja bara en sista gång innan jag blockar han men jag VET att det skulle vara en jätte dålig ide.
 
Åh vad glad jag blir för din skull med permission :heart. Sen det där med att blockera den där karln (vilket ju du vet vi tycker du ska, det har jag förstått att du förstått) men sen berätta för någon vuxen; det måste du göra som du känner för själv...Jag kan säga såhär att jag borde berättat och mamma vart ganska bestört för jag aldrig berättade om hur det var så hon hade haft en chans att ja sett till att vi inte behövde åka dit men ja jag teg ju, mådde dåligt och var allmänt "hemsk" med mitt beteende utåt så det var sååå skönt att berätta hur det var om än oerhört svårt att få ur sig orden...Det är lätt att vara efterklok....
 
Och sen vet att det här låter dumt och jag inte borde känna så men jag vill verkligen skriva till han som jag har skrivit om. Vet att jag INTE borde och fattar det med att han inte är så snäll och bryr sig egentligen men känns ändå som han gör det och han brukar ha så bra svar och brukar ganska kännas lite bättre efter jag pratat med han ett tag. Så jag skulle vilja bara en sista gång innan jag blockar han men jag VET att det skulle vara en jätte dålig ide.
Kan du pröva att skriva till någon annan istället? Kanske på BRIS? Om du inte kan/vill chatta med någon som du känner?
 
Snälla, var rädd om dig. Den du har att göra med är stora stygga vargen. Den där som låtsades vara snäll för att komma åt att äta upp Rödluvan. Du är Rödluvan. Och han låtsas. Du kan inte lura honom. Var rädd om dig, jag tror jag vågar påstå att flera av oss är oroliga för dig.

640px-Little_Red_Riding_Hood_-_J._W._Smith-2.jpg
 
Jag har verkligen försökt ALLT jag kan att idag skulle vara bra hela dagen. Men gick inte så jätte bra. Först så var det middag som inte gick så bra. Sen efter det var det typ som två olika tankar som drog i mig åt olika håll. Och den ena var att jag skulle skriva till han och den andra var typ absolut inte skriva och försöka berätta för nån. Men KUNDE inte välja att lyssna på en av dom så fick typ panik för jag inte visste vad jag skulle göra så trodde pappa att det var för middagen som det INTE var. Så började typ bråka med han också. Och ja allt blev skit dåligt. Så blev att jag skrev till han jag har skrivit med ändå fast jag hade ju bestämt att jag inte skulle. Men gick bara inte att inte göra det. Och han var jätte snäll först och fattade typ allting. Så började kännas bättre igen och typ direkt då så började han skriva jobbigt och äckligt igen. Så kände mig sååå dum och som en idiot som IGEN gjorde precis tvärtom som jag skulle göra och att jag är så så så lätt lurad och dum. Och pappa märkte nog att det var nåt jobbigt för han började fråga vem jag pratade med och sånt så sa att det var en kompis bara men loggade ut då och sen från då till nu så har jag ritat bara nästan hela kvällen. Och vet att det är jätte fult och typ sjuåringar är bättre än mig att rita innanför linjerna. Så tror ABSOLUT inte att det är fint men ville bara ha med en bild. Så ni vet så gör inget om ni tycker det är jätte fult och jag var inte så noga att det skulle bli fint heller.
Men ja dagen var ganska bra till middag men sen jätte dålig. Och känner mig sååå dum som skrev till han och bråkade med pappa och allt som jag INTE skulle göra. Men ska försöka tänka som en sköterska sa också att jag har iallafall gjort mycket idag som kanske inte är jobbigt för andra men för mig. Så kanske var ännu mer känslig också. Och att jag ska försöka tänka på dom bra sakerna idag och inte dom dåliga.
Fattar att det här låter jätte töntigt för er säkert men skulle liksom vilja kunna vara liten igen och berätta allt för pappa och att han skulle kunna göra allt bra. Men funkar ju inte så när man är större men skulle verkligen vilja det.
 

Bifogade filer

  • IMG_20210814_203741628~2.jpg
    IMG_20210814_203741628~2.jpg
    365,1 KB · Visningar: 58
Kanske skulle du gilla att brodera? Du kan exempelvis brodera på tygkassar. Har du någon med text på kan du brodera konturerna så har du färdiga markeringar att följa. Eller kanske brodera någon blomma osv. Jag har svårt för att hitta på egna saker så har broderat på tröjor som har haft sprucket tryck osv. Kanske har hundarna något täcke eller filt du kan brodera deras eller ditt namn på? det som behövs då är bara en broderibåge, nål och tråd. En billig startkostnad :up:
Jag har bara broderat jätte lite i skolan och då tyckte jag inte det var kul alls men kanske skulle vara roligare om jag tillexempel gör namn på nåt till hundarna! Vad är broderibåge? Är det en sån där typ som en ram?
 
Jag tycker faktiskt inte det är alls konstigt att du inte orkade en hel dag, du har ju gjort jättemycket idag som varit väldigt krävande för dig! Inte konstigt att du blir trött och inte orkar slåss mot monstret hela dagen därefter, var snäll mot dig själv ❤️. Tänk att du lyckades ända fram till middagen och att du dessutom kunde vara hemma lite idag, det är ju ett jättestort framsteg.
Det sista du skrev om att vilja vara liten igen tycker jag var himla fint formulerat. Jag förstår precis vad du menar, jag är 35 och kan fortfarande känna så när jag är med om något ledsamt.
 
Jag har verkligen försökt ALLT jag kan att idag skulle vara bra hela dagen. Men gick inte så jätte bra. Först så var det middag som inte gick så bra. Sen efter det var det typ som två olika tankar som drog i mig åt olika håll. Och den ena var att jag skulle skriva till han och den andra var typ absolut inte skriva och försöka berätta för nån. Men KUNDE inte välja att lyssna på en av dom så fick typ panik för jag inte visste vad jag skulle göra så trodde pappa att det var för middagen som det INTE var. Så började typ bråka med han också. Och ja allt blev skit dåligt. Så blev att jag skrev till han jag har skrivit med ändå fast jag hade ju bestämt att jag inte skulle. Men gick bara inte att inte göra det. Och han var jätte snäll först och fattade typ allting. Så började kännas bättre igen och typ direkt då så började han skriva jobbigt och äckligt igen. Så kände mig sååå dum och som en idiot som IGEN gjorde precis tvärtom som jag skulle göra och att jag är så så så lätt lurad och dum. Och pappa märkte nog att det var nåt jobbigt för han började fråga vem jag pratade med och sånt så sa att det var en kompis bara men loggade ut då och sen från då till nu så har jag ritat bara nästan hela kvällen. Och vet att det är jätte fult och typ sjuåringar är bättre än mig att rita innanför linjerna. Så tror ABSOLUT inte att det är fint men ville bara ha med en bild. Så ni vet så gör inget om ni tycker det är jätte fult och jag var inte så noga att det skulle bli fint heller.
Men ja dagen var ganska bra till middag men sen jätte dålig. Och känner mig sååå dum som skrev till han och bråkade med pappa och allt som jag INTE skulle göra. Men ska försöka tänka som en sköterska sa också att jag har iallafall gjort mycket idag som kanske inte är jobbigt för andra men för mig. Så kanske var ännu mer känslig också. Och att jag ska försöka tänka på dom bra sakerna idag och inte dom dåliga.
Fattar att det här låter jätte töntigt för er säkert men skulle liksom vilja kunna vara liten igen och berätta allt för pappa och att han skulle kunna göra allt bra. Men funkar ju inte så när man är större men skulle verkligen vilja det.

Allt går inte bra alltid även om man går in för det, men jag håller med sköterskan att man ska tänka mest på det som var bra! Tycker det är mycket som är jättebra, att du pratat med läkaren om det du skrivit ner och att det finns en plan och att du fått komma hem - beröm dig själv för att du fixat allt det! Varje grej kanske inte låter så stort men det är alla sådana små steg som kommer att göra saker bättre när man lägger ihop dem. Och du borde öva på att berömma dig själv mycket mer och oftare, för du har egenskaper och gör saker som är värda att vara stolt över, mycket mer än du själv verkar se.

Sedan ok att det var annat som var mindre bra, men det bästa med sådant är att om man vet att det är mindre bra så kan man bestämma sig för att göra sitt bästa för att ändra på det, så att det inte händer igen. Han du skrivit till har ju nu fått en möjlighet till att bevisa att han är allt det som alla berättat för dig: falsk, farlig och egentligen - tyvärr - inte ett dugg intresserad av dig eller hur du mår. Men det finns det ju många andra som är, och som bara vill dig väl! Hoppas verkligen att du hittar styrka i dig själv att blocka honom nu om du inte redan gjort det. Och sedan hitta ett tryggt alternativ där du bara har någon att anförtro dig till, utan att ens riskera att få äckliga saker tillbaka.

Och roligt och fint med en bild också! Blir lite sugen på att måla själv nästan, tror det är ett bra alternativ som sysselsättning så jättebra om du gillar det.
 
Jag tycker faktiskt inte det är alls konstigt att du inte orkade en hel dag, du har ju gjort jättemycket idag som varit väldigt krävande för dig! Inte konstigt att du blir trött och inte orkar slåss mot monstret hela dagen därefter, var snäll mot dig själv ❤️. Tänk att du lyckades ända fram till middagen och att du dessutom kunde vara hemma lite idag, det är ju ett jättestort framsteg.
Det sista du skrev om att vilja vara liten igen tycker jag var himla fint formulerat. Jag förstår precis vad du menar, jag är 35 och kan fortfarande känna så när jag är med om något ledsamt.
Tack :heart Ja vet att jag ska försöka tänka på allt som var bra men det är ganska svårt.
Och vet inte hur jag ska göra idag för får ha permison igen idag om jag vill men jag mår redan ganska dåligt idag så vet inte om jag vill. Och mamma tycker isåfall att vi ska åka till stallet så jag vet inte.
 
Allt går inte bra alltid även om man går in för det, men jag håller med sköterskan att man ska tänka mest på det som var bra! Tycker det är mycket som är jättebra, att du pratat med läkaren om det du skrivit ner och att det finns en plan och att du fått komma hem - beröm dig själv för att du fixat allt det! Varje grej kanske inte låter så stort men det är alla sådana små steg som kommer att göra saker bättre när man lägger ihop dem. Och du borde öva på att berömma dig själv mycket mer och oftare, för du har egenskaper och gör saker som är värda att vara stolt över, mycket mer än du själv verkar se.

Sedan ok att det var annat som var mindre bra, men det bästa med sådant är att om man vet att det är mindre bra så kan man bestämma sig för att göra sitt bästa för att ändra på det, så att det inte händer igen. Han du skrivit till har ju nu fått en möjlighet till att bevisa att han är allt det som alla berättat för dig: falsk, farlig och egentligen - tyvärr - inte ett dugg intresserad av dig eller hur du mår. Men det finns det ju många andra som är, och som bara vill dig väl! Hoppas verkligen att du hittar styrka i dig själv att blocka honom nu om du inte redan gjort det. Och sedan hitta ett tryggt alternativ där du bara har någon att anförtro dig till, utan att ens riskera att få äckliga saker tillbaka.

Och roligt och fint med en bild också! Blir lite sugen på att måla själv nästan, tror det är ett bra alternativ som sysselsättning så jättebra om du gillar det.
Jag vet och det är bara att jag fastnar typ på det som är dåligt så glömmer jag liksom det bra. Alltså inte glömmer vad det var eller så men själva bra känslan. Så då känns det som att hela dagen blev dålig ändå. Och jag tycker inte att jag har nåt att vara stolt över utan känns som jag bara har saker att skämmas för och som andra nog inte tycker om.
Sen om att rita så ja det var helt okej! Fast jag blir ganska irriterad på mig själv när det blir fult och jag är slarvig och så. Men egentligen så är det ju inte för att visa upp så spelar egentligen ingen roll om det är fult. Men irriterar mig ändå på det.
 
Jag har verkligen försökt ALLT jag kan att idag skulle vara bra hela dagen. Men gick inte så jätte bra. Först så var det middag som inte gick så bra. Sen efter det var det typ som två olika tankar som drog i mig åt olika håll. Och den ena var att jag skulle skriva till han och den andra var typ absolut inte skriva och försöka berätta för nån. Men KUNDE inte välja att lyssna på en av dom så fick typ panik för jag inte visste vad jag skulle göra så trodde pappa att det var för middagen som det INTE var. Så började typ bråka med han också. Och ja allt blev skit dåligt. Så blev att jag skrev till han jag har skrivit med ändå fast jag hade ju bestämt att jag inte skulle. Men gick bara inte att inte göra det. Och han var jätte snäll först och fattade typ allting. Så började kännas bättre igen och typ direkt då så började han skriva jobbigt och äckligt igen. Så kände mig sååå dum och som en idiot som IGEN gjorde precis tvärtom som jag skulle göra och att jag är så så så lätt lurad och dum. Och pappa märkte nog att det var nåt jobbigt för han började fråga vem jag pratade med och sånt så sa att det var en kompis bara men loggade ut då och sen från då till nu så har jag ritat bara nästan hela kvällen. Och vet att det är jätte fult och typ sjuåringar är bättre än mig att rita innanför linjerna. Så tror ABSOLUT inte att det är fint men ville bara ha med en bild. Så ni vet så gör inget om ni tycker det är jätte fult och jag var inte så noga att det skulle bli fint heller.
Men ja dagen var ganska bra till middag men sen jätte dålig. Och känner mig sååå dum som skrev till han och bråkade med pappa och allt som jag INTE skulle göra. Men ska försöka tänka som en sköterska sa också att jag har iallafall gjort mycket idag som kanske inte är jobbigt för andra men för mig. Så kanske var ännu mer känslig också. Och att jag ska försöka tänka på dom bra sakerna idag och inte dom dåliga.
Fattar att det här låter jätte töntigt för er säkert men skulle liksom vilja kunna vara liten igen och berätta allt för pappa och att han skulle kunna göra allt bra. Men funkar ju inte så när man är större men skulle verkligen vilja det.
Jag tycker att det låter som att du HAR haft en bra dag. Men kanske att det blev lite mer än du orkade med? Åka hem, besök av kusiner och handla är mycket att orka med. Planera in bara en sak nästa gång.
Jättefin teckning. Skulle du tycka om att göra smycken? Du är så bra på att rita så jag tror att du skulle kunna göra fina smycken. Finns några här på buke som är jättebra på det och det finns trådar om det (vet inte hur man länkar).
 
Tack :heart Ja vet att jag ska försöka tänka på allt som var bra men det är ganska svårt.
Och vet inte hur jag ska göra idag för får ha permison igen idag om jag vill men jag mår redan ganska dåligt idag så vet inte om jag vill. Och mamma tycker isåfall att vi ska åka till stallet så jag vet inte.

Kan ni inte göra något helt annat? Åka till en park och äta glass, åka till museet och titta på något eller - ja, vad som helst?
 
Jag har bara broderat jätte lite i skolan och då tyckte jag inte det var kul alls men kanske skulle vara roligare om jag tillexempel gör namn på nåt till hundarna! Vad är broderibåge? Är det en sån där typ som en ram?

Jag tyckte syslöjd i skolan var jättetråkigt. Tyckte inte alls om att någon tvingade mig att göra saker (jag vägrade att rita)...
Men när jag har broderat namn på grejer så har det känts vettigt, och roligare än att bara märka mina grejer med spritpenna.
Broderibågen är som en ram, oftast rund, som gör att tyget blir spänt, i början hade jag alltid den för det var svårt att inte dra för mycket i tråden så att tyget blev knöligt. Blir det dåligt är det bara att ta bort och börja om. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 949
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 066
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 230
  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 481
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp