Idealet är väl att en häst har bra grundgångarter

Rie

Trådstartare
Min häst har inte bländande trav när hon lufsar på i hagen, men när hon kommer till jobb ordentligt har hon "kalastrav" enligt flera stycken. Inte så höga benrörelser men taktmässig gång och med en rejäl bakbensaktivitet.

Vilket är att föredra - en sådan häst eller en som inte förändrar sig speciellt vid ridning? Om man nu förutsätter att nr 2 inte har de allra bästa siffrorna,utan kanske 6-8.
 
Man kan ju rida fram en fantastisk trav ur "nästan" vilken trav som helst, jag tippar på att Briar inte har någon fantastisk trav hemma i hagen heller, det brukar inte hästar ha som har så luftig trav uppåt som han har.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 438
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 634
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 527
Senast: __sofia__
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 975
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp