Idéer för att hitta lokaler för sökträning?

Sezziyanen

Trådstartare
Som rubriken säger.. Jag har förut fått fatt på lokaler där jag fått tillåtelse att träna personsök med kompisar (inomhus/semi-inomhus). Tex via kommun eller ett företag som hade lite fastigheter som stog och väntade på ombyggnad/rivning/vidare uthyrning. Men de tog sedan slut.

Har försökt på senare tid utan framgång. Har nån idéer om vilka/vad man skulle kunna kontakta för att hitta sånt? Kanske är nån form av företag/org eller dyl jag inte tänkt på som kanske har lokaler/områden som vore "hundvänliga" om man pratar med dem på rätt sätt..
 
Kolla med närmaste travbana, de hyr kanske ut de dagar det inte är trav. (Toto-hallen) Även ridhus hyr ibland ut.
 
Brukshundsklubbar kanske har kontakter.
Inte där jag bor, brukar mest vara några gamla rävar som har sina kontakter och etablerade sökgrupper när man kollar i dessa kretsar. Därför har jag letat, och hittat, andra vägar själv för min "hobbygrupp" :)
 
För ett antal år sedan fick vi låna ett parkeringsgarage att ha ringträning i och jag har även varit på handlerkurs i ett sådant. Kan kanske funka för personsök? Parkeringsgarage finns ju lite här och var.
 
För ett antal år sedan fick vi låna ett parkeringsgarage att ha ringträning i och jag har även varit på handlerkurs i ett sådant. Kan kanske funka för personsök? Parkeringsgarage finns ju lite här och var.
Det kan absolut fungera! Är ganska öppet oftast, men beroende på lite hur det ser ut kan det ju finnas bra gömslen, och man kan ju snabb-bygga också.. Inga såna lämpliga just där jag är, men värt att kolla runt efter!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp