cactuspower

Trådstartare
Eftersom att det ytterst lite aktiviteter på gång i våran ridklubb tänkte jag försöka dra i gång något för att kunna aktivera lite fler - framför allt barn och ungdomarna.

Har varit på ULK II i helgen och fick väl förvisso viss inspiration där, och lite idéer hade jag tidigare med. Men jag vill ändå ha förslag på kul grejer som man kan hitta på ihop!

Har även lärt mig hur man gör för att fylla i blanketter för att kunna få "bidrag" med studiemedel osv. via SISU. Fick även reda på att man kunde söka någon form av "bidrag" i ett projekt som gick ut på att man själv som ungdom ville aktivera ungdomar i föreningen och i det här fallet så passar det ju alldeles utmärkt! :) Man kunde få upp till 10 000:- för att genomföra sina idéer, så jag känner att jag behöver ha lite nya förslag på vad man kan göra.



En idé som jag är att man kanske skulle ha något litet slags "må-bra-projekt" som skulle gå ut på att man t.ex. lånar eller betalar hyra för att kunna utnyttja skolans hemkunskapssalar och där gå igenom lite sånt som man ska tänka på vad beträffar mat osv. och sedan göra lite enklare saker som man kan äta, men som inte är för komplicerat men som samtidigt är nyttigt. Tänkte att man då kanske kunde få pengar till självaste "materialet" eller vad man ska säga, salen borde man kunna få utnyttja gratis på något vänster...

Sedan tänkte jag att man kanske skulle prata lite det med, att det är bra att man rör på sig osv. kanske att man kan ta dit någon föreläsare och sedan att vi även har träffar då vi åker och bowlar, åker till gustavsvik och simmar osv.


Sedan är en idé att man kanske skulle kunna arrangera lite "prova-på-grenar" inom ridsporten t.ex. att man kanske kan försöka lite träning i t.ex. bruksridning som inte är en gren som vi annars sysslar med. Vad sägs som det? :)

Någon kväll kanske man även kan åka på BIO t.ex. vill dock ha ännu mer förslag på vad man skulle kunna göra!


Så fram med alla era förslag nu, det är lite bråttom om man ska kunna söka bidraget, då det ska vara de tillhanda i början av februari.
Gärna mycket förslag på avsuttna aktiviteter!

TACK PÅ FÖRHAND!! :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Idéer ?

Hmm klurar, olika tema-kurser, typ studiecirkel. Exempel hovvård, hästens sjukdomar, foder, förberedelser för tävling/gröna kortet förberedande för de som är under 12, ridsportens grenar, hästens ursprung, äta rätt m.m

Avsuttna verksamheter , åka och bada, studiebesök på stuteri, travbana, djursjukhus eller annan hästanläggning. Brännboll, volleyboll eller fotbollsturnering kanske.

Prova på nya grenar, körning, voltige, tornerspel, gymkhana är ju inte så vanligt att enstaka klubbar har kanske.

Clinics med presentationer av olika saker, ex, tömkörning, barock, AR, NH, voltige, körning osv.

Spökkväll är ett återkommande arrangemang hos oss, maskeradhoppning, snitzeljakter, tipspromender, skattjakter, poänghoppning, caprilli, fångarna i ridhuset, m.m

Bara fantasin sätter gränser. Hoppas du får till nåt bra.
 
Sv: Idéer ?

Håller på och sitter och klurar just för stunden, men du kom med många bra förslag. Tack så mycket! :) :bow: :bump:
 
Sv: Idéer ?

I min förening har juniorstyrelsen sökt detta bidrag till att kunna åka på läger och "tacka" alla hjälpsamma skötare, samt för att få ännu bättre sammanhållning.

Lycka till! :idea:
 
Sv: Idéer ?

Man kanske kunde ha en kurs i brandsäkerhet, ev. i samarbete med räddningsverket. Det kostar kanske en del, jag vet inte men det är i alla fall viktigt...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 202
Senast: DeCloe
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
712
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 684
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 218
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp