Identifierar du dig med ditt landskap? (utbruten från Hur många dalahästar har ni?)

Jag är uppvuxen vid Vänern och har spenderat somrarna på Smögen, har alltid älskar havet mer på grund av friskheten och känslan av saltvatten men börjar nästan svänga nu... Vänern är en väldigt trevlig sjö och havet är ändå lite stort och läskigt. Båda mina föräldrar kommer från familjer som inte accepterat ett nej till bad, man ångrar aldrig ett bad osv. Vid mina föräldrars sommarhus är det oftast runt 13 grader i vattnet på sommaren (det blåser alltid åt fel håll) så jag har lärt mig den hårda vägen. Min pappa konstaterade i somras att han i år insett att han faktiskt inte måste bada om han inte vill. Det tog honom 64 år. Mina farföräldrar var
Inte nådiga med sin badfascism 😅.
 
Född och uppväxt i Arboga, Västmanland, bosatt på Gotland sen 20 år, känner mig som Arboging (eller fastlänning för gotlänningarna) när jag är på ön och som gotlänning när jag är på fastlandet:cautious:
Något som jag tycker är lite intressant dock är att här på ön presenterar de flesta sig med namnet och socknen.

Är också uppvuxen i Arboga!
 
Jag bor i Upplandsdelen av Stockholms län, har ingen känslomässig koppling till Uppland alls. Jag älskar att bo i området (söder om Norrtälje) så att säga, men skulle känslomässigt inte ha några problem att flytta till Sörmlandsdelen av Stockholms län. Däremot länet kommer jag troligen aldrig lämna.
 

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 081
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp