Identifieringshjälp porslin

ellie

Trådstartare
Har fått ärva min mormors bröllopsservis (minst 60 år gammal), men hur jag än söker så hittar jag inte vad modellen heter (står modell F vid fotot jag hittade på nätet, men inget dyker upp när jag googlar på det). Kanske någon här kan hjälpa? Lägger in bilder av en av mina tallrikar samt en bild av samma serie som jag hittade på nätet men som jag inte blir klokare av 🤷‍♀️

118320B6-66AB-48D3-99B3-33C07D598AD5.jpeg
 
Säger som @Luff, den är högst troligt namnlös. Många serviser är det, det är mycket vanligare än man tror.

Mitt tips är att maila Gustavsberg och fråga. Min erfarenhet, efter att ha samlat på viss typ av porslin de senaste 20 åren, är att de alltid brukar svara hjälpsamt.
Lycka till!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 006
Senast: Marje
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 841
Senast: shia
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
2 935
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp