Idétorka nosework-träning. Hjälp!

Tuggben

Trådstartare
Har hamnat i något av en idétorka i noseworken. Idag tränar vi inomhus och ute i trädgården och nu har idéerna på bra platser och svårare gömmor tagit slut. Upplever att mina hundar inte blir lika trötta längre och det hjälper inte att göra fler sök av samma typ.

Vill därför ha tips på bra platser och svåra gömmor/annorlunda gömmor/nya träningssätt etc
 
Du kan försvåra det ganska mycket genom att sätta gömmorna nära varandra, det krävs mycket av hunden att lista ut att där är mer än en gömma när doftmolnen går ihop med varandra
 
Du kan försvåra det ganska mycket genom att sätta gömmorna nära varandra, det krävs mycket av hunden att lista ut att där är mer än en gömma när doftmolnen går ihop med varandra

Gärna med två olika dofter, för att inte göra det allt för klurigt tänker jag 😊
 
Vilket som egentligen om man nu vill öka svårighetsgraden.
I tävlingssammanhang så kan två lika dofter placeras i samma sökområde

Ja, men oftast tror jag de tar två olika?
Om inte annat tänker jag att man kan börja träna med två olika, och sen ta samma för att öka svårighetsgrad 😊
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 037
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp