Bukefalos 28 år!

Idétorka, ShettisRÅD.

A

Atomiic

Jag har precis fått hem en shettis som nu ska sättas igång, och med tanke på att jag inte riktigt hittar här på buke, så la jag tråden här då jag hittat liknande trådar om detta. Feel free att flytta den rätt.

Lite bakgrund:
Shettisen är 11år, och har haft patellaupphak, vilket försvunnit,. hon är inkörd, hoppas och allmänt tränad som vilken skogsmulle som helst.
Nu kommer vi till problemet; Hovarna, hästen hovar har varit så groteska hovar så jag är rädd att det i princip faktiskt inte kommer gå att kunna få henne helt "rätt-musklad". Ni kommer inte förstå hur hovarna har sett ut, och jag lovar er att hovslagern inte såg det minsta munter ut när han verkade henne i onsdags, han var ganska förbannad!

Nu vill jag väldigt gärna ha tips på igångsättning, en igångsättning som ska gå VÄLDIGT långsam fram.
jag har idétorka nämligen:
Jag har en halvfodervärd till henne eftersom jag är uppenbart för stor för henne.
Jag vill ha tips på allt från ridning till körning, longering, löshoppning, ALLT ni kan komma på, stärkande och uppbyggande övningar, gärna ett litet schema då jag som sagt har idétorka.
Skriv :D
 
Sv: Idétorka, ShettisRÅD.

Du får köra henne tills oss så kan ni rida ut med oss! :angel:
Det blir kalasbra! :D
 
Sv: Idétorka, ShettisRÅD.

Du får köra henne tills oss så kan ni rida ut med oss! :angel:
Det blir kalasbra! :D

haha men lilla gumman , jag är ju för stor för shettisen :p
knäpp du är.
fast o andra sidan är det ju som jag redan påpekat bättre att du flyttar din häst till mitt stall :angel:
 

Liknande trådar

Hästvård Står med en oklar, svag hälta i en hov och vet inte om jag ska köra på is i magen och vänta (som veterinären förordar) eller försöka få...
Svar
9
· Visningar
1 540
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 920
Senast: mackan
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
1 956
Senast: Atalantha
·
Hästvård Min häst, SWB född 2004, ser ibland knackig ut i vänster bakben när hon går i vänster varv, och jag blir inte riktigt klok på vad jag...
Svar
14
· Visningar
2 539
Senast: TeamVM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp