Idiot på parkering

Zinfernia

Trådstartare
Snabb hjälp Buke, Please!

Kom hem precis och upptäckte att bilen till vänster om min parkering ställt sig så förbannat jävla illa att jag inte kan använda min ruta. Jag fick ställa mig på betalparkeringen.

Bilen står på Care by Volvo, den är alltså inte privatägd och jag får därför inte upp något namn på vem som kör den. Den är avställd enligt trafikverket.
Försökte nå Volvo men för det första är det svårt att ens hitta rätt nummer och för det andra kanske de inte ens ger ut telefonnummer till föraren?
Föreningen har inte telefontid nu. Vem ringer jag?

IMG_20220408_163504.jpg
 
Tack för tips!
Jag försökte nå parkeringsbolaget men det var lång kö och jag ska ändå iväg ganska snart igen så jag ställde bilen, la på parkeringen och gick upp till mig.

Ringde istället till Care by Volvo och fick snabbt hjälp av en trevlig kille. Han fick inte ge mig kundens namn men däremot ringde han själv dit och påtalade att de hade parkerat som ett blint fyllo (mina ord, tyvärr inte hans 😆) och ringde sedan tillbaka till mig och berättade att kunden skulle flytta bilen omgående.

Hoppas verkligen att den är flyttad när jag kommer hem ikväll! Jag blir så jävla lack på människor som är så förbannat tanklösa. Våra p-platser är redan jättesmala, man måste ställa sig i mitten för att underlätta för bilarna bredvid.

Jag vet inte om det är samma innehavare av p-platsen för ett år sedan. Då hade jag också problem med att den föraren ställde sig alldeles för nära linjen åt mitt håll så att jag knappt kom ur eller i bilen men de senaste månaderna har det inte stått någon bil på den platsen, förrän idag då 😒
 
Snabb hjälp Buke, Please!

Kom hem precis och upptäckte att bilen till vänster om min parkering ställt sig så förbannat jävla illa att jag inte kan använda min ruta. Jag fick ställa mig på betalparkeringen.

Bilen står på Care by Volvo, den är alltså inte privatägd och jag får därför inte upp något namn på vem som kör den. Den är avställd enligt trafikverket.
Försökte nå Volvo men för det första är det svårt att ens hitta rätt nummer och för det andra kanske de inte ens ger ut telefonnummer till föraren?
Föreningen har inte telefontid nu. Vem ringer jag?

Visa bifogad fil 88740
Hade gjort som tranan.
 
Vi har också en hel del parkeringspuckon i vårt parkeringshus. Ofta de med jättebilar och de anstränger sig liksom inte ens. Sist var jag barnslig och skrev ”PARKERA BÄTTRE” i smutsen baktill på bilen😆
Hjälpte det? 🤔😂

Här är det tvärtom. Grannen på högra sidan har en jättebil men han är alltid så noga med att ställa sig vettigt. Grannen till vänster kör bilar av normalstorlek men klarar inte ens att ställa sig innanför rutan 🤦‍♀️
 
Åh.. hade en jobbig Audi-jäkel som p-granne ett tag. Värdelös på att parkera. Inte försiktig med dörr heller, jag satt i min bil en dag när personen kom ut och bara öppnar dörren rakt upp i min?

KAN hända att jag var väldigt oförsiktig med passagerardörren sista gången jag åkte därifrån :idea:
 
Det är samma här på vår parkering 😑 Fast min sambo lackar värre en jag och ringer Securitas som sköter vår parkering. Man kan få böter trots att man bor här 😆 Så ja .. De brukar vara rätt snabba när man påtalar problem, kom hem en kväll då hade några trippel parkerat framför mitt garage. Man får stå två bilar där på rutorna och i för som de är trångt redan då kan ni tänka hur det är om det står tre på rad ... Ett samtal till Securitas sen var de löst.
 
Alltså är jag den enda som inte ser hur det kan vara omöjligt att parkera brevid den bilen ?
Man backar in i stället så man kan parkera så nära som möjligt så man får förardörren mot sin nästa granne och då alltså inte har några problem att öppna sin förardörr...

Nog för att jag reagerat om det varit min plats till höger men ställt mej på betalparkering ? Aldrig. Utan gjort som jag skrev ovan... Tagit regnr mm IFALL den gjort åverkan på min bil vid backning ut från rutan...
 
Alltså är jag den enda som inte ser hur det kan vara omöjligt att parkera brevid den bilen ?
Man backar in i stället så man kan parkera så nära som möjligt så man får förardörren mot sin nästa granne och då alltså inte har några problem att öppna sin förardörr...

Nog för att jag reagerat om det varit min plats till höger men ställt mej på betalparkering ? Aldrig. Utan gjort som jag skrev ovan... Tagit regnr mm IFALL den gjort åverkan på min bil vid backning ut från rutan...
@Zinfernia kommer då för nära nästa bil. Oavsett backning eller in som vanligt. Ser rätt smalt ut
 
Alltså är jag den enda som inte ser hur det kan vara omöjligt att parkera brevid den bilen ?
Man backar in i stället så man kan parkera så nära som möjligt så man får förardörren mot sin nästa granne och då alltså inte har några problem att öppna sin förardörr...

Nog för att jag reagerat om det varit min plats till höger men ställt mej på betalparkering ? Aldrig. Utan gjort som jag skrev ovan... Tagit regnr mm IFALL den gjort åverkan på min bil vid backning ut från rutan...
Jag ställde mig inte på betalparkeringen för skojs skull. Som sagt, våra p-rutor är väldigt smala. Det hade inte gått att ställa bilen i mitten som krävs för att inte nalla utrymme av grannen bredvid.
 
Gud vad störigt! Hade blivit tokig!

En dag när jag kom hem hade någon parkerat sin bil framför garageporten! Där det står en stor jäkla skylt om parkering förbjuden + att det är en garageport, det fattar väl alla att man inte ställer sig där??

Ingen kom varken ut eller in ur garaget. Blev lång kö av folk då vårt garage är rätt stort. Alla grannar stod helt handfallna, lol. Jag tog regnr, sökte rätt på ägaren som var en biluthyrningsfirma. De svarade inte. Jag ringde parkeringsbolaget som har hand om gatan/garaget, de skickade dig en vakt. Ringde bilägaren igen som bad om ursäkt och skulle jaga rätt på den som hade den.

Lapplisan kom och lappade bilen, 1000kr tror jag det blev. Bilfirman ringde upp och sa att de ringt den som hade bilen + gav mig hens namn. Tog typ tio min tills hen kom och flyttade bilen. Men då var jag inte lika arg längre + hen hade ändå fått rejäl böter så kändes som karma.
 
Jag ställde mig inte på betalparkeringen för skojs skull. Som sagt, våra p-rutor är väldigt smala. Det hade inte gått att ställa bilen i mitten som krävs för att inte nalla utrymme av grannen bredvid.

Ok så alla har 2m breda parkeringsplatser ? Volvon är 1.85 m bred enligt Volvo.
Så då innebär det att ÄVEN om Volvon stått mitt i sin ruta så hade det varit för smalt att parkera en bil brevid.


Kanske dags att visa den som äger parkeringsplatserna detta

Ett mått på parkeringsplatser som ofta används är 2,5 x 5 meter, men vilken bredd som verkligen krävs beror på hur bred den anslutande körbanan är. Parkerings platsen bör dock inte vara smalare än 2,30 meter.

Vilket skulle ge en pplats mindre... Men om det är det som krävs för att alla ska kunna parkera får du nog ta upp det.
 
Ok så alla har 2m breda parkeringsplatser ? Volvon är 1.85 m bred enligt Volvo.
Så då innebär det att ÄVEN om Volvon stått mitt i sin ruta så hade det varit för smalt att parkera en bil brevid.


Kanske dags att visa den som äger parkeringsplatserna detta

Ett mått på parkeringsplatser som ofta används är 2,5 x 5 meter, men vilken bredd som verkligen krävs beror på hur bred den anslutande körbanan är. Parkerings platsen bör dock inte vara smalare än 2,30 meter.

Vilket skulle ge en pplats mindre... Men om det är det som krävs för att alla ska kunna parkera får du nog ta upp det.
Jag är bra på att parkera riktigt tight. Men med den fulparkeringen hade inte jag kunnat ställa mig på min plats jag har hemma heller.

Jag backar in, står så nära kanten jag kan och då är det ändå tight att komma i och ur bilen. Bägge bilgrannar parkerar relativt mitt i rutan men på ena sidan är det en stor bil så finns inte mycket marginal.
 
Ok så alla har 2m breda parkeringsplatser ? Volvon är 1.85 m bred enligt Volvo.
Så då innebär det att ÄVEN om Volvon stått mitt i sin ruta så hade det varit för smalt att parkera en bil brevid.


Kanske dags att visa den som äger parkeringsplatserna detta

Ett mått på parkeringsplatser som ofta används är 2,5 x 5 meter, men vilken bredd som verkligen krävs beror på hur bred den anslutande körbanan är. Parkerings platsen bör dock inte vara smalare än 2,30 meter.

Vilket skulle ge en pplats mindre... Men om det är det som krävs för att alla ska kunna parkera får du nog ta upp det.

Och den som då blir av med sin p-plats blir säkert toppenglad 🙄
Speciellt i en storstad 😁
Uppenbarligen så fungerar det om folk bara parkerar mitt i rutan.
 
Ok så alla har 2m breda parkeringsplatser ? Volvon är 1.85 m bred enligt Volvo.
Så då innebär det att ÄVEN om Volvon stått mitt i sin ruta så hade det varit för smalt att parkera en bil brevid.


Kanske dags att visa den som äger parkeringsplatserna detta

Ett mått på parkeringsplatser som ofta används är 2,5 x 5 meter, men vilken bredd som verkligen krävs beror på hur bred den anslutande körbanan är. Parkerings platsen bör dock inte vara smalare än 2,30 meter.

Vilket skulle ge en pplats mindre... Men om det är det som krävs för att alla ska kunna parkera får du nog ta upp det.
Men @Zinfernia s fråga var vem hon ringer för att få bilen flyttad så att hon kan nyttja sin parkeringsplats. Inte hur hon bäst ska parkera när någon annan har ställt sig över linjen eller hur breda parkeringsplatserna är/bör vara.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp