ameo

Trådstartare
Moderator
Jag hittar ingen tråd om årets Idol, så jag tar mig friheten och skapar en sådan - eftersom jag faktiskt för en gångs skull har kikat lite på auditionprogrammen som sänds nu.

Är det bara jag som får känslan av att juryn har blivit lite snällare när de ger sina omdömen??
 
Sv: Idol 2013

Sett två avsnitt, första för att en gammal AIK spelare skulle vara med (Kevin Walker - grym!) och sen såg jag ett avsnitt till för att jag hade tråkigt.

Förr följde jag alltid idol, och det är fortfarande rätt kul när man väl tittar. Men senaste säsongerna har jag inte kollat alls...
Roligast är slutaditions med alla moment de ska göra, det ser jag fram emot och måste ju se hur Kevin artar sig hehe.
 
Sv: Idol 2013

Sett två avsnitt, första för att en gammal AIK spelare skulle vara med (Kevin Walker - grym!) och sen såg jag ett avsnitt till för att jag hade tråkigt.

Förr följde jag alltid idol, och det är fortfarande rätt kul när man väl tittar. Men senaste säsongerna har jag inte kollat alls...
Roligast är slutaditions med alla moment de ska göra, det ser jag fram emot och måste ju se hur Kevin artar sig hehe.

Ja han var grym !!!! O sara igår också :)
 
Sv: Idol 2013

Ser oxå fram emot slutaudition. Se om det går bättre för Kevin än förra gången.
 
Sv: Idol 2013

Jodå!
Jag hoppades att den här tråden skulle leva vidare utan att jag underhöll den bara. Blev lite förvånad att så inte var fallet...
 
Sv: Idol 2013

Oki :D

Var det rätt person som åkte ut i fredags?

...och vad ser folk hos Jens egentligen? Har är så ....gäsp ....ointressant
 
Sv: Idol 2013

Jag kollar!

I fredags tyckte jag att Matilda eller Sakib skulle åka ut.
Jens borde ha åkt ut för länge sen!
 
Sv: Idol 2013

KL

Är intresset helt dött numera? Tittar ingen på idol längre?
Nej nej, det är ju skitdåligt :meh:. Det var bättre förr när juryn verkligen sa vad dom tyckte. Då var det grymt kul. Kommer man in i en Kalles Kaviar tröja och sjunger as dåligt ja då ska dom minsann få veta det också :rofl:

Numera ska det vara så jävla puttinutti :meh:. Därför är det ingen som ser det längre *gäsp*:meh:
 
Sv: Idol 2013

Oki :D

Var det rätt person som åkte ut i fredags?

...och vad ser folk hos Jens egentligen? Har är så ....gäsp ....ointressant


Jag missade en hel del i fredags, men jo jag tror nog det var rätt som åkte ut.
Sen är det väl ganska mycket av en transportsträcka tills finalen närmar sig, men det blir kul att se hur de förvaltar den transportsträckan.
 
Sv: Idol 2013

Kl

Har kollat en del av programmen och tycker att det har vart riktigt dåligt i år...

Har lite dålig koll på namnen, men han fotbollsspelaren är ju iallafall söt att titta på,och gillar en kille till ( kommer inte ihåg om det är Jens eller George han heter, men han som sjöng ballad i förra veckan ( ja alltså gången innan i fredags).. Sångmässigt är det verkligen ingen större hit i år, tyvärr...
 
Sv: Idol 2013

det är flera av dem som är riktigt talangfulla, några är väl sådär
Kevin (fotbollskillen ;) ) har ju talang men får väl anses vara en rejält oslipad diamant. I ärlighetens namn är han kanske den som hade behövt mest stöd av sångcoachen, istället för att flänga runt med ett fotbollslag :p....
 
Sv: Idol 2013

KL.

Matilda borde ha åkt ut för länge sen!! Gör så sjukt klantiga låtval ..
Kevin är med för att han ser bra ut .. Sjunger ok när han väl sätter det men annars är det ju katastrof
Miriam är ascool med det röda håret men gör ok performance
Sakib var charmig men det räckte inte så långt
George har fin röst men tar inte för sig
Gabriel sjunger okej men har fruktansvärda ticks (slicka sig i mungipan .. ryyyser)
Sandra har fantastisk röst men precis som juryn säger så kopierar hon allt hon gör
Elin är såååå cooooool, älskar henne
Erik Rapp är underbar, vilken talang
Jens är bra när han väljer rätt låtar, mao inte avicii ...
Sara S har ju sååå grym röst men alldeles för mycket läppstift .. väljer också fel låtar tyvärr

Glömt någon?
 
Sv: Idol 2013

KL

Jag kollar! Eftersom både jag och sambon håller på mycket med musik så bli det att vi följer sådant här slaviskt.. Och expertkommenterar såklart! :D

Matilda: Ett år för tidigt, minst! Men visst finns det något där bak.. Dock har hon en del timingproblem och de är svårlösta då det handlar om takt och rytm, hon är nog inte tillräckligt musikalisk helt enkelt! Hon åker nog i nästa skulle jag tro!

Kevin Är en ganska trist och faktiskt inte särskilt begåvad sångare. Är nog enbart med för att programmet ska få rubrikerna med fotbollen. Suck! Han sjunger surt alldeles för mycket och det saknas feeling.. Det BORDE vara han eller Matilda som åker ut nästa gång.

Mirjam: Mycket begåvad och känns liksom "ganska färdig" som artist! Hoppas hon blir kvar länge i tävlingen!

Sakib: Det här är faktiskt riktigt dåligt! Hans totala slakt av Get Lucky förra gången gör att min kropp vill vrida sig i plågor. Stora Timingproblem och sjunger rätt dåligt. Helt rätt att han åkte!

George Har en stämma av guld! Jag önskar svenska folket kunde förstå vilka otroligt svåra tekniker han besitter. Vissa saker han gör är så jävla bra så det är inte klokt!

Gabriel: Växer! Gillade inte alls i början men det finns något där som jag gillar mer och mer, hoppas han stannar ett tag till så man får se vart det kan landa!

Sandra En av de mest begåvade sångerskor vi haft någonsin i Idol men hon blir lite för tråkig i sina val. Hoppas hon släpper på det där för den här tjejens teknik är helt otrolig! Hon gör helt makalösa grejer som ingen som inte håller på med sång själv kan förstå sig på hur sjukt svåra de är! Det är vissa detaljer jag pratar om.

Elin Cool tjej! Duktig sångerska som är sjukt bra på scenen! Men.. har ni tänkt på att hon går som en brotterska ända tills precis när hennes scenframträdande börjar, då blir hon en cool, tuff artist!? Hoppas hon blir kvar ett tag!

Erik Rapp Superbegåvad! Är också en sån som gör så sjukt snygga grejer att man måste vara väl insatt för att förstå! En enorm begåvning!
Tyvärr tror jag inte svenska folket kommer förstå hans storhet..

Jens Skön snubbe som var riktigt riktigt bra sist! Avicii var sådär gången innan men den här killen är skönt gubbrockig och jag hoppas han blir kvar länge!

Sara S Jag har SKITSVÅRT för det här tillgjorda "Jag vill låta som Katie Melua" (lägg till andra artister som Duffy, Miss Li mfl som folk ska härma) som så många kör med just nu! Det blir tillgjort och onaturligt! Jag tycker faktiskt inte hon har gjort särskilt bra grejer. Visst kan ehnnes ton vara ball stundvis men nää.. är så kräkfärdigt trött på att alla vill låta sådär.. Åker ut efter Matilda och Kevin hoppas jag!
 
Sv: Idol 2013

jag, som ser Idol via websändningen (vår TV-antenn är trasig), har sett eftersnacket också. Och med tanke på att Kevin har röstats fram som "bäst idag" båda de två senaste gångerna kan jag nog med stor säkerhet säga att han inte lär åka ut i första taget. Han har nog en stor fanclub som håller honom kvar.
Men han lär nog få kliva av frivilligt innan sista fotbollsmatchen för säsongen, det verkar inte vara förhandlingsbart.
Jag tycker nästan lite synd om honom som hamnat i denna soppan för det var nog aldrig meningen från början. Han har förvisso satt sig i smeten själv men det känns tveksamt om han visste vad han gav sig in på. Hade han kunnat fokusera bara på sången hade resultatet kanske varit ett annat?

Sandra är ju en fantastisk sångerska, men hon måste ju börja göra något eget!
 
Sv: Idol 2013

Håller med om nästan allt. Jag gillar inte Jens, han är måhända bra på det han gör, men är det verkligen en Idol? Snarare för mig nån som sjunger på pubar o dyl
 
Sv: Idol 2013

KL

Vad säger ni om kvällens låtval?

1. Erik - Indestructible (Robyn)
2. Sandra – Lovefool (The Cardigans)
3. George -Fade into darkness (Avicii)
4. Matilda -Must have been love (Roxette)
5. Kevin -Poker face (Lady Gaga)
6. Sara -Toxic (Britney Spears)
7. Gabriel – Reload (Sebastian Ingrosso)
8. Jens - The lion's roar (First aid kit)
9. Elin -All that she wants (Ace of base)
10. Miriam - F**in' perfect (Pink)
 
Sv: Idol 2013

En fråga ..
Måste de ta så "nya" låtar? Har de en lista att välja från? Vad är veckans tema?

oj blev tre frågor :p
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
68 69 70
Svar
1 398
· Visningar
46 029
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 378
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 840
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 270
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp