Idoltråd 2015?

tanten

Trådstartare
Sökte men hittade inte. Visst borde dt väl finnas en Idoltråd i år också?

Nåväl. Jag undrar om ni tittar och vad ni tycker.
Jag har snöat in helt och totalt på Simon. Resten är duktiga, men han är ...wow.
 
Vi tittar! Har inte följt från uttagningarna men nu kollar vi på fredagsfinalerna.
Jag gillade Magnus men det gick ju sådär, sen gillar jag Axel och Simon.
 
Jag tittar! Den enda jag verkligen är tokimponerad av är just Simon, dock inte imponerad av låtvalet nu i fredags, det kändes minst sagt förutsägbart... Amanda gillar jag också, när hon är som bäst, när hon inte är som bäst känns det istället trist.
Bori vill jag ha ut. Martin gillar jag också!
 
Sökte men hittade inte. Visst borde dt väl finnas en Idoltråd i år också?

Nåväl. Jag undrar om ni tittar och vad ni tycker.
Jag har snöat in helt och totalt på Simon. Resten är duktiga, men han är ...wow.
Simon äger ju detta! Varför han inte är en erkänd artist redan är för mig en gåta. Vad gör han där liksom, han spelar ju inte i samma division överhuvudtaget?
Jag tycker resten kan åka hem.
 
Jag tittar sällan men gillar Martin. Hoppas han vinner :D
Han verkar så lugn och tar inte detta så livsavgörande även om han satsar. Han verkar veta vem han är

Tjejen med vibratot - att hon är kvar gör mig förundrad. Jag gillar Bori även om han är väldigt ung och säkert kommer att vara alldeles strålande om några år. Axel är duktig och lille Frans kommer att bli farlig när han mognar lite.
 
Han verkar så lugn och tar inte detta så livsavgörande även om han satsar. Han verkar veta vem han är

Tjejen med vibratot - att hon är kvar gör mig förundrad. Jag gillar Bori även om han är väldigt ung och säkert kommer att vara alldeles strålande om några år. Axel är duktig och lille Frans kommer att bli farlig när han mognar lite.

Överlag är det ett bra gäng men jag kollar sällan på Idol. Sist var när Jay Smith var med men jag hoppas verkligen att Martin håller längre än Jay för jag är stensäker på att det kommer släppas en skiva oavsett hur långt han går :love:
 
Jag tycker det är märkligt att så väldigt unga personer får vara med i idol. Jag är tex helt övertygad om att Bori, Frans mfl kommer vara betydligt bättre om några år, när de är 20-25 istället för precis fyllda 16...
 
Å har väntat på denna tråd men inte orkat starta en själv :p

Bästa tjej är helt klart Amanda. Hon känns som en färdig artist och är otroligt självsäker och medveten.
Dock tycker jag att hennes låtval var tråkigt i fredags när hon sjöng Britney Spears. Hon borde valt en av Brittans mer riviga låtar än den smågulliga, mesiga hon valde.

Bästa kille är Simon. En helt annan liga än dom andra! Sjukt bra röst.

Gillade annars Magnus och tyckte det var så tråkigt att han fick lämna.
Tove (med vibratot) irriterar mig bara, både sångmässigt och till personligheten.
Bori förstår jag inte alls och hans attityd är riktigt barnslig. Han behöver mogna till rejält både mentalt och sångmässigt. Tycker inte han verkar ha kontroll på rösten riktigt. Blir ofta skrikit. Dock var fredagens hans bästa hittills.
 
Sökte men hittade inte. Visst borde dt väl finnas en Idoltråd i år också?

Nåväl. Jag undrar om ni tittar och vad ni tycker.
Jag har snöat in helt och totalt på Simon. Resten är duktiga, men han är ...wow.
Simon är fantastisk!! Han har verkligen hela paketet!

De flesta är duktiga, gillade Magnus :( Martin sjunger fantastiskt bra, Amanda cool men ev ngt tråkig i längden?

Hoppas dock mest på Simon!!

(Tove o Ida borde åka ut snart)
 
Halvtimme kvar och här är kvällens låtlistor:

Bori Shoyebo
- Miss Decibel (Medina)

Axel Schylström
- Välkommen in (Veronica Maggio)

Tove Burman - Brinner i bröstet (Danny Saucedo)

Frans Walfridsson - Gubben i lådan (Daniel Adams-Ray)

Amanda Winberg - Knäpper mina fingrar (Linda Pira)

Simon Zion - Vårens första dag (Laleh)

Martin Almgren - Little Willie John (Peter Lemarc)

Ida da Silva - Hos dig är jag underbar (Patrik Isaksson)
 
Min favorit är Martin.
Sen Amanda.
Simon är duktig men inte min stil.
Ida gillar jag.
Bori tycker jag är klart sämst. Sen Tove.
Frans är absolut inte min grej.
Axel är upp och ner men verkar vara en go kille.
 
Även jag och mina barn följer Idol sedan ett par säsonger tillbaka har varit på plats de senaste två idolfinalerna tom och har redan köpt biljetter till årets final :)
favoriter här hemma
8-åringen ( kille) gillar Frans
12-åringen ( kille) gillar Martin och Simon
mamma ( snart 50 :eek: ) gillar Amanda, Simon , Martin OCH Frans
...
 
Fy sjutton tyckte Tove slaktade Danny-låten. Klarar inte av henens whalande och det där jökla vibratot hela tiden. Skär i öronen.

Axel skulle valt en annan låt. Någon lugnare med mer känsla. Men gillar verkligen hans röst!

Bori. Ja, han kanske var bättre idag. Vet inte riktigt, avskyr låten han sjöng så kan liksom inte tycka om framträdandet pga det. Och han försökte ju knappast göra låten till sin egen så det underlättade inte direkt.

Mest taggad på Amanda (hoppas hon rappar!) och Ida eftersom jag gillar Patrik Isaksson.
 
@quarter4ever och jag tillhör samma generation och gillade samma Idoler :D

Simon är i en egen klass.
Martin är genuint begåvad och jag gillar att han håller sin stil. Inte hårdbantar, inte stylar sig utan är den han är och bara försöker göra bättre. Han lägger ner sin själ, med rejäl självdistans. Det uppskattar jag.
Amanda är en diamant. Henne vill jag se mer av.

Tove lämnar mig helt oberörd. Axel likaså. Frans är bara en ung tvålfager osäker liten pojke. Än. Ida har någopt eget. men hur mycket som kommer fram om man enbart hör henne låter jag vara osagt. Kanske är hon ointressant som radiohit?
 
Ni som har följt det där, är det någon som har koll på hur det gick för Kevin Kelly? Jag lyckades googla fram att han var med i uttagning och gick vidare men jag vet inte hur långt? Gammal kompis från högstadiet :)
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Happimess
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 355
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 188
Senast: nullo-modo
·
Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 304
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp