Ifrågasätta veterinärfaktura *långt*

Jag ska nog försöka tuffa till mig lite i fortsättningen, och ytterligare be om en motivering till varför saker görs. Mycket av det som stod på fakturan är självklara kostnader, det enda med hela besöket som jag vänt mig mot var just inskrivningen av en hund vars allmäntillstånd kan anses ha varit gott redan vid ankomst. Hade det varit en hund som inte är maniskt rädd för sprutor, sjukhuspersonal och hela sjukhusmiljön så hade jag troligtvis inte reflekterat så mycket över det heller, men nu är det något jag i största möjliga mån försöker undvika, för hundens skull.
Jag anser inte mig själv vara en svårresonlig person, och hade jag fått en mer "pedagogisk" förklaring till varför en inskrivning ansågs nödvändig, t.ex. som någon skrev: att det är svårt för personalen att klämma in flera separata patientbesök för de har fullt upp om dagarna och de vill kunna hålla koll på tillståndet och kunna göra justeringar av t.ex. droppet, då hade jag köpt det utan problem.

Vid utskrivningen igår tog jag ett snack med veterinären om hur jag ska kunna undvika att det går så här långt i fortsättningen, både förebyggande och när olyckan är framme. Nu har jag införskaffat hill's i/d både blötmat och torrfoder som räcker både denna omgången och ytterligare några dagar om det skulle behövas, vätskeersättning, samt probiotika i spruta som ges om hon är risig, samt probiflora(?), som ges förebyggande för att bibehålla en god tarmflora. Ska även införskaffa medicinskt kol är tanken, då har jag bunkrat upp med ungefär allt utom kontrasten som hon fick på sjukhuset.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 700
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 150
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 398
Senast: emma-vsm
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp