P

plastik

Skulle någon, på ett förståeligt :smirk:, sätt kunna förklara för mig vad iframes är för något och exempel på hur och när man kan använda det?
 
är som en ruta där man har text i :cool:
Man kan placera den vart man vill på sidan..ja..är inte så bra på att förklara som du kanske märker :D
 
Okej, tack för den förklaringen. :p

Men iaf, glöm det där med iframes, det är nog ingenting jag är intresserad av just nu (tror jag).

Jag håller nämligen på med en hemsida som är tänkt att se ut såhär. Och så långt är allt okej.

Problemet ligger då i att jag vill att när man trycker på en länk uppe i menyn och kommer in på den nya sidan, att det då kommer upp en ny undermeny i rutan till vänster. Jag vill helst inte göra en tabell av det då jag vill att undermenyn ska vara "permanent" sas. Som en frame.

Detta är dock något jag inte lyckas med, så är det någon som har något förslag på hur man kan göra?

(:D)
 
Alternativet är att menyn är en iframe så kan du länka upp de olika menyerna där. Eller så får du göra en sida för varje menydel så att säga. Men det kräver ju en hel del jobb. Går säkert att lösa på annat sätt också och då är jag idel öra! :)
 
Då är det ju det där iframe igen som jag i princip inte förstår någonting av. :crazy:
Hm, får nog tänka om.
Tack för ditt svar!
 
Personligen tycker jag att iframe är enklare än både tabeller och frames. Nackdelen med iframes är att de inte stödjs av alla webbläsare.

Om du vill lära dig mer om iframes rekommenderar jag http://www.webdesignskolan.com Jag tror inte att iframes är så svårt som det låter. :)
 
Det är inte speciellt krångligt att skapa en iframe. Själva koden är typ:
<iframe width="480" height="350" name="miniframe" src="hemsida.html" frameborder="0" topmargin="0" leftmargin="0" scrolling="yes">
</iframe>

När du sedan ska länka in saker i det fönstret så anger du i <a href>-taggen target="miniframe" (eller vad du nu har döpt iframen till).
:)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: swemale
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 242
Senast: Badtz Maru
·
Relationer Jag har en bekant som delar massa rasistisk, inskränkt, klimatförnekande smörja på Facebook. Jag skulle kunna göra det enkelt för mig...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 375
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Läste en ledare på dn, om att folk som inte kan jobba hemifrån borde få kortad arbetstid. Vad tycker ni om detta och hur skulle det...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 672
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp