Igång i vet-besiktning....??

P

pelleprutt

hallå där!! tänkte bara kolla om hästen måste vara igång när den vet-besiktas?! han har stått i ca: 2-3 veckor, och är 5 år gammal.... :)
 
Det hoppas jag inte. Vi ska veterinärbesikta en 5-åring som vilat ett halvår. :D
 
nejdå, det måste den inte. Däremot får man ju som köpare (om det är bes för försäljning) vara medveten om att hästen kanske inte är ua när den är i arbete.

Är det för försäkringshöjning etc så tror jag inte ens bolaget bryr sig faktiskt? Min vet.besiktigades för försäkringshöjning efter sommarbetet, var igång på fjärdedelsfart ungefär.
 
ok.. tack, då är det bara att köra på då..!!!! och hoppas på det bästa :D
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
976
Senast: Freazer
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 442
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle...
Svar
4
· Visningar
544
Senast: Corax
·
Hästvård Har varit intresserad av en häst som besiktigades och uppvisade svag hälta i ena frambenet. Han behandlades i kotorna och har återbesök...
Svar
17
· Visningar
1 926
Senast: casio01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp