Igångsättning 4 mån

lunis00

Trådstartare
Hej
Jag har en kallblodsvalack som är 18 år. Han har haft en spricka i hovbenet och stått i snart 4 månader. Har fått tillåtelse att börja skritta igång honom nu, har någon rekommendationer på hur länge man ska skritta innan man börjar trava? Efter ca hur länge vågar man börja skutta lite? Innan skadan var han fullt igångsatt.
 
Håller med, veterinären borde ha gett dig info. Kolla med den först.
Har ingen egen erfarenhet av spricka i hovbenet utan mest ligamentskador så vill inte ge nåt schema.
Men ta det långsamt och försiktigt.
 
Hej
Jag har en kallblodsvalack som är 18 år. Han har haft en spricka i hovbenet och stått i snart 4 månader. Har fått tillåtelse att börja skritta igång honom nu, har någon rekommendationer på hur länge man ska skritta innan man börjar trava? Efter ca hur länge vågar man börja skutta lite? Innan skadan var han fullt igångsatt.
Fick du något schema?
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: Freazer
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 389
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 058
Senast: KAROLIJNAH
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp