Igångsättning efter kort vila

Emilia090807

Trådstartare
Min häst har vilat i 3 veckor, nu har han tappat sko så kanske blir över 3 veckor också. Måste hästens ridas igång efter det? Asså typ skritta/trava i en vecka sen hoppa osv
 
Min häst har vilat i 3 veckor, nu har han tappat sko så kanske blir över 3 veckor också. Måste hästens ridas igång efter det? Asså typ skritta/trava i en vecka sen hoppa osv
Om hästen var i bra kondition innan och har gått i en större hage och kunnat röra sig så behöver inte hästen en igångsättning på 3 veckor, jogga igång den lite smått första veckan och sen bör du kunna träna på som vanligt, inte nödvändigtvis bara skritt och trav men lättare jobb helt enkelt.
 
Nej, ta det lite lugnare första dagarna och mjuka upp den i alla gångarter, känns den fräsch är det bara att köra.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 227
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: Freazer
·
Småbarn När har ni minskat eller nästintill slutat med vila? Sexåringen hade stort behov av vila och vilade tills han var typ tre. Men ena...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Ridning Hur har ni lagt upp igångsättningen efter vilan efter inridning? Häst som reds in i somras, 3 år, har nu haft ca 2 månaders vila men...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp