Igångsättning - positiva förlossningsberättelser tack!

superstar

Trådstartare
Befinner mig på förlossningen för igångsättning vilket inte alls ingick i min förberedelse! Jag är en sån som vill ha förlossningen så naturlig som möjligt, så få medicinska interventioner som möjligt och känner mig helt tagen på sängen... Bidra gärna med positiva historier, tack!!
 
Kan väl säga att jag på sätt och vis blev igångsatt med andra barnet efter spontan vattenavgång på morgonen. Fick aldrig egna värkar och var i princip inte öppen alls och fick dropp med värkstimulernade i långsamt tempo eftersom jag hade reagerat kraftigt med värkstormar med första barnet.

Allt gick bra. Droppet sattes och ca 20 minuter senare kom första värken. Fick det så naturligt det kan bli och värkarna ökade/blev tätare i takt med att droppet ökades. Drygt 6h senare föddes sonen.
 
Jag blev igångsatt, tog ca 15 h. Slutade dock med sugklocka, fast jag fick ingen negativ upplevelse av det utan är positivt inställd till ev framtida förlossning! Tog dock både ryggbedövning och lustgas!
 
Jag blev igångsatt efter vattenavgång och svaga egna värkar. Hade ställt in mig på innan att endast använda lustgas som smärtlindring. Hade en fantastisk förlossning! Fick en omgång Cytotec sedan var det igång. Kände aldrig att smärtan var så svår att jag inte klarade av den, även om det kanske verkade så för barnmorskan frågade en gång "vill du inte ha något mer, jag kan sätta kvaddlar om du vill?" NEJ, sa jag bara :D

Totalt tog förlossningen 7 timmar från första riktiga värken. Hade endast låg dos lustgas som smärtlindring.

Heja heja! :bump:
 
Blev igångsatt med första barnet efter tidig vattenavgång där förlossningen inte kommit igång tillräckligt själv sen.

Fick cytotec och behövde 3 doser av maximalt 8. Totalt tog förlossningen 10 timmar efter att de satte igång. Krystade i 7 minuter och barnet kom på andra krystvärken.

Inget negativt alls att säga om själva igångsättningen :)
 
Blev igångsatt med Cytotec med andra, var inga större problem!
Först hände ingenting, och sen ingenting och ingenting igen, sen efter typ 8 doser och 12 timmar satte det plötsligt igång och då var hon ute på 3 timmar.
Öppnade mig från 4 till 10 cm på 20 minuter, det var väl ingen höjdare, men inte värre än första förlossningen utan Cytotec. Hann inte med epiduralen dock.. :cool:
 
Igångsatt med båda. Båda gångerna har det varit lite trögt att startar igång det hela. Ballong båda gångerna. Dropp och punktering av hinnorna ht fixat det. Första gick på 6,15 min andra 4,30 min
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 899
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 540
Kropp & Själ Gammal användare men skriver under annat nick. Jag ska på möte i nästa vecka i min kommun för att diskutera att läggas in på...
Svar
13
· Visningar
2 075
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp