Igångsättning

Bra med tips! Jag är inte särskilt rädd för smärtan, har hört en del beskriva det som att smärtan är värre när det kommer till "onaturliga" värkar. Men jag är rädd för att värkarna ska vara till ingen nytta typ, att der bara är pinvärkar som inte öppnar upp något.

Vet du om man kan skruva upp och ner droppet hur som helst och värkarna följer det? Eller är det mer som "oj nu blev det för mycket men det är inget att göra åt nu"?

Jag har bara fött ett barn med igångsättning så kan inte jämföra men det som kändes som pinvärkar och öppnade mig till 4-5 cm på ganska många timmar förberedde ändå för de resterande 5 som kom rätt fort när jag fått epidural.

Jag upplevde att de kunde styra styrkan på värkarn med droppet.
 
Tack :heart

Efter hinnsvepningen gick resten av slemproppen och jag har fått ökad bäckensmärta, men inga värkar. Så jag är inställd på att dom tar hinnorna på tisdag!
Jag som hoppades på en helgbebis :cautious: :o :D :love:

Skönt att mår ok i alla fall!

Mvh Miks
 
Nähä, falskt alarm, gå och lägg er igen. Tydligen slemproppen, som enligt läkaren i fredags redan hade gått. Såååå besviken!
 
Nähä, falskt alarm, gå och lägg er igen. Tydligen slemproppen, som enligt läkaren i fredags redan hade gått. Såååå besviken!
Förstår besvikelsen! Slemproppen återbildas ju så den kan ju "gått" även i fredags.

Håller tummarna för att du får en bra igångsättning nu!! :up:
 

Liknande trådar

Katthälsa Någon som har erfarenhet av detta? :( Kanske finns det någon solskenshistoria där ute?… Vår lilla kisse fick detta i helgen...
Svar
5
· Visningar
725
Senast: MissFideli
·
Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
493
Senast: corzette
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
962
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Var kan jag hitta info om igångsättning sv häst som stått av olika anledningar? Vill gärna ha ett schema för träning där hästen...
Svar
13
· Visningar
1 353
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp