Igångsättning

Solhäst

Trådstartare
Hej min häst har vilat i 3 månader och behövt dra två tänderna han drog de för ett par veckor sedan och snart är det dax att sätta igång beroende på hur det ser ut på återbesöket. Men är det någon som har erfarenhet om hur länge det skulle ta att sätta igång en häst efter 3 månaders vila ?😊
 
Beror på varför hästen har vilat, ålder på hästen, vilken kondis hästen var i innan vilan och även hur hagvistelsen sätt ut (större hage med polare som drar igång, händer inte många knop i hagen eller mindre hage.
 
Hej min häst har vilat i 3 månader och behövt dra två tänderna han drog de för ett par veckor sedan och snart är det dax att sätta igång beroende på hur det ser ut på återbesöket. Men är det någon som har erfarenhet om hur länge det skulle ta att sätta igång en häst efter 3 månaders vila ?😊

Har hästen varit skadad så får du väl ett igångsättningsprogram anpassat för den av din veterinär? Annars är det alltid bra att börja skritta på raka spår och lägga på tid successivt.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
962
Senast: Freazer
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·
Ridning Hur har ni lagt upp igångsättningen efter vilan efter inridning? Häst som reds in i somras, 3 år, har nu haft ca 2 månaders vila men...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Buzzter
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp